Policajný hovorca, ktorého tvár je verejnosti známa z médií, opakovane „pípal“ v nitrianskom Tescu. Svedkami nepríjemnej situácie bolo množstvo ľudí. Jeden z nich sa dokonca obrátil na našu redakciu s podozrením, či naozaj policajný hovorca kradol?!
Odpoveď znie - nekradol. Incident s „pípaním“ sa však naozaj odohral. „Kúpil som synovi k narodeninám optickú myš a kalkulačku. Pokladníčka mi dala tovar aj s blokom do tašky. Potom som išiel do potravín. Keď som vychádzal z obchodného domu, začal som „pípať“. Pracovník vnútornej ochrany mi pozrel do tašky a zistil, že na krabici od myši zostal kód, ktorý odstránil. Pípanie sa však opakovalo. Preto som mu tašku s tovarom odovzdal a prešiel som popri bezpečnostnom zariadení sám. Ukázalo sa, že problém bol opäť v krabici – v jej vnútri boli dva ďalšie bezpečnostné kódy. Pípalo to ale aj po ich odstránení! Spoločne sme preto išli za pokladníčkou. Zistili sme, že zospodu na krabici je ešte štvrtý kód!“ spomína si na nepríjemnú situáciu policajný hovorca. Dodáva, že pracovník ochranky sa správal úctivo a ospravedlnil sa. Neskôr dostal z Tesca aj ospravedlňujúci list, v ktorom sa píše: „Našou vinou vám pokladníčka neodkódovala tovar.“
„Akceptoval som to, no bola to veľmi nepríjemná situácia. Pípal som ako vianočný stromček. Pani, ktorá prechádzala okolo, dokonca poznamenala: To by tak bolo, keby policajný hovorca kradol.“
S podobným problémom sa už stretlo viac našich čitateľov - hoci mali tovar zaplatený, začal im pípať. Cítili sa nepríjemne, mali obavy, že ich okolie bude podozrievať z krádeže. Zaujímalo nás preto stanovisko kompetentných – spoločnosti Tesco. Napísali nám, že je povinnosťou pracovníka vnútornej ochrany preveriť každé pípanie. „Jeho vystupovanie a komunikácia so zákazníkmi musí byť veľmi milá, korektná a dialóg sa má odohrávať v príjemnej atmosfére. Priamo na mieste - pri pokladni sa zisťuje, či sa nestala chyba v prvom rade z našej strany pri blokovaní. Ak pokladníčka počas blokovania neodobrala zo zaplateného tovaru ochranný prvok, zákazníkovi sa vždy ospravedlníme. Ak sa zistí, že zákazník má nezaplatený tovar, je slušným spôsobom požiadaný, aby išiel do služobnej miestnosti, kde sa všetko vysvetlí. Ak sa pracovník vnútornej ochrany nespráva zdvorilo k zákazníkovi, vnímame to ako jeho ľudské pochybenie a v krátkom čase musí opäť prejsť školením,“ napísala nám Oľga Hrnčiarová, manažérka spoločnosti Tesco pre styk s verejnosťou.
Na otázku, koľko v OD Tesco Nitra zaznamenali „zbytočných poplachov“, sme odpoveď nedostali. Rovnako ani na otázku, či sú voči pokladníčke, ktorá tovar neodkódovala, vyvodené nejaké dôsledky.