Valentín Gál je riaditeľom Regionálnej správy a údržby ciest v Nitre už štvrtý rok, za volant odhŕňacieho auta si však ešte nesadol. „Vodiči na odhrňovačoch a sypačoch musia mať vodičský preukaz skupiny C. Okrem toho však musia mať určitú prax, lebo ich práca nie je jednoduchá,“ odôvodňuje riaditeľ. Posypové či odhŕňacie auto váži približne 12 ton, výška pluhu, ktorý tlačí před sebou, sa vyrovná výške dospelého človeka. Ovládať takéto auto a prispôsobiť sa premávke v meste si vyžaduje „výcvik“ vodiča. Najprv jazdia na autách bez pluhov, neskôr aj s nahodenými pluhmi, ale bez tzv. ohrnenia. Až keď si zvyknú na rozmery áut, potom môžu byť nasadení do plnej služby,“ opisuje výcvik vodičov riaditeľ, ktorý je verný značke Škoda. Na škodovkách jazdí v súkromí i v práci. Po nástupe do funkcie v roku 2004 zdedil po svojom predchodcovi Oktáviu, doma má auto rovnakej značky. Na svojej dvojročnej Oktávii najazdil 49-tisíc kilometrov. Pred ňou „zodral“ Škodu 105 a Felíciu. Je držiteľom vodičského preukazu skupín A, B, C aT.
Autor: - petr -