Opravy poškodených vozoviek v okolí Vrábeľ zabezpečuje vrábeľské cestmajsterstvo Regionálnej správy a údržby ciest Nitra, a.s. Samotné zaliatie výtlku však väčšinou nestačí. S príchodom teplejších dní sa vo Vrábľoch pustili aj do veľkoplošných výspravok súborov výtlkov na cestách. „Zalievame aj trhliny vo vozovke, aby sa do asfaltového jadra nedostala voda, ktorá je v jarných výkyvoch počasia najväčším zdrojom ich poškodzovania,“ informovali nás vrábeľskí cestári Jozef Mikla a Peter a Ján Zemanoví. Smolu rozpúšťajú už dávno prekonanou metódou - v klasickom kotli, pod ktorým kúria drevom. Podobné spôsoby varenia smoly sa vraj používali asi pred päťdesiatimi rokmi a sú už raritou.
„Nitrianska regionálna správa a údržba ciest má tri cestmajsterstvá so sídlami v Nitre, Zlatých Moravciach a vo Vrábľoch. Vrábeľské cestmajsterstvo v rámci svojej pôsobnosti udržuje úseky ciest druhej a tretej triedy a cestu prvej triedy I/51 v smere Nitra – Levice, ktorej správcom je SSC IVSC Bratislava. Vo vrábeľskom obvode má táto cesta dĺžku vyše dvadsaťšesť kilometrov,“ informoval nás Juraj Šášik, prevádzkovo-technický námestník RSaÚC Nitra, a.s. Uviedol, že Vráble križuje aj cesta druhej triedy II/511. Tá hraničí s okresom Nové Zámky a pokračuje smerom na Zlaté Moravce. Zároveň tu je takmer 130 kilometrov ciest tretej triedy. V zime vznikajú výtlky pôsobením a výkyvmi počasia, zamrznutej vody a soli z posypu. Výtlky sa odstraňujú už v zime pri priaznivých klimatických podmienkach studenou obaľovanou drvinou, čo je finančne veľmi náročné. Na jar sa výtlky opravujú teplou obaľovanou drvinou a tiež špeciálnou tryskovou technológiou vysprávkovou súpravou Turbo 5000. V rámci Regionálnej správy a údržby ciest Nitra v minulom roku uskutočnili opravy výtlkov Turbom za takmer štyri milióny korún, teplou obaľovanou drvinou za 10,5 milióna korún a studenou obalenou drvou za šesťstotisíc korún.