Čestné uznanie za výsledky dosiahnuté pri zabezpečovaní výchovno-vzdelávacieho procesu prevzali učitelia z rúk župana Milana Belicu, vedúcej Odboru školstva NSK Heleny Psotovej a prednostu Krajského školského úradu v Nitre Štefana Prónaya.
V prejavoch vyzdvihli povolanie učiteľa, ktoré označili za poslanie, nie zamestnanie. Zároveň ale upozornili, že práca učiteľov nemá adekvátne materiálne a spoločenské ohodnotenie. „Ste kňazmi chrámov vzdelanosti, dnes ešte nie je neskoro vrátiť vám úctu a splniť vaše oprávnené požiadavky,“ vypočuli si učitelia na stretnutí. „Je dobré počúvať oslavné slová aspoň jeden deň v roku, hoci mnohí si poviete, že by sa slová mali pretaviť aj do materiálnej stránky,“ vyhlásil Prónay. Dodal, že budúcnosť krajiny je vo vzdelanostnej ekonomike a spoločnosť si možno uvedomí hodnoty, ktoré učitelia predstavujú. Podľa predsedu NSK Milana Belicu učitelia formovali komunitu na každom stupni vývoja ľudstva. „Dotýkate sa duše študenta, modelujete ju a vpisujete do nej nadčasové hodnoty,“ povedal učiteľom Belica. Upozornil, že učitelia nemajú vždy ideálne materiálne podmienky, ale ich práca s mladými ľuďmi je tým, čo ich drží pri zamestnaní. Za to im župan poďakoval.
Medzi ocenenými pedagógmi je aj riaditeľka Obchodnej akadémie v Nitre Alžbeta Kollárová. Cenu si prevzala v kategórii riadiaci pracovníci. Vyštudovala fakultu riadenia výrobných odvetví na Vysokej škole ekonomickej v Bratislave, spravila si dvojročné doplňujúce pedagogické štúdium. V školstve pôsobí od roku 1970, šesť rokov učila na SOU elektrotechnickom v Nitre, kde robila aj výchovnú poradkyňu, od 1. júla 1991 je na čele Obchodnej akadémie v Nitre. Prácu učiteľa hodnotí ako veľmi náročnú, ale zaujímavú. „Pre toho, kto nemá vzťah k deťom, nemá toto zamestnanie zmysel. Je však veľmi zlé, že profesia učiteľa nie je spoločnosťou doceňovaná. Keď už nemáme finančné hodnotenie, poteší aj morálne,“ povedala v reakcii na udelenie ceny. Podobný názor zastávali viacerí ocenení. Alžbeta Kollárová vníma funkciu riaditeľky Obchodnej akadémie ako trvalý boj o prežitie školy. „Učitelia prežívajú neustály stres a duševné vypätie, tých 45 minút so žiakmi sa nedá stráviť ničnerobením, vo vyučovaní nie je ani chvíľka na vydýchnutie. A riaditeľ zase prežíva stres z toho, aby škola fungovala tak, ako má, a aby sa splnili všetky úlohy, ktoré zadá zriaďovateľ.“ Za absolútnu samozrejmosť v živote dobrého učiteľa považuje neustále študovanie a dopĺňanie si vedomostí. Ona sama učí podnikovú ekonomiku, čo bezprostredne súvisí s politikou. Aby študentom neprednášala neaktuálnu látku, musí sledovať všetky zmeny zákonov súvisiace s ekonomikou.