„Záujemcovia dostanú technické zariadenie. Keď ho aktivujú, telefón sa automaticky spojí s naším centrom a jeho pracovník zabezpečí klientovi potrebnú pomoc,“ hovorí primátor Ferdinand Vítek. Ak napríklad niekto doma spadne a zraní sa, nebude musieť bezmocne čakať, kým ho niekto náhodou objaví. „Je možné dohodnúť si aj ďalšie služby – napríklad, že bude pracovník centra monitorovať klienta v určitých časových intervaloch, aby zistil, či je v poriadku a nepotrebuje pomoc. Zároveň chceme, aby bol v centre k dispozícii aj mestský sociálny taxík. Určený bude najmä pre zdravotne postihnutých.“
Zatiaľ nie je rozhodnuté, či sa bude centrum nachádzať priamo na mestskom úrade alebo na mestskej polícii, kde je zabezpečená 24-hodinová služba na dispečingu. „Práve pripravujeme technické riešenie, potom budeme hľadať dodávateľa zariadenia. Projekt by sa mal zrealizovať v priebehu prvého polroka.“
Primátor vyčíslil náklady na technické zabezpečenie na približne 1,5 milióna korún. Samotné služby sa vraj budú občanom poskytovať za symbolický poplatok. Musia si však zaobstarať koncové technické zariadenie, a to nie je lacné. „Jeho cena je asi 10-tisíc korún. Záujemcovia si ho môžu zakúpiť, ale budeme poskytovať aj jeho prenájom, čo sa potom zohľadní v mesačnom poplatku za služby.“