Krajinu teraz čaká vyšetrovanie, štátny smútok, odškodňovanie pozostalých. O príčinách katastrofy sa zatiaľ špekuluje. Maďarské úrady tvrdia, že sa An-24 vychýlil z trasy o tri kilometre, vedenie armády tieto hypotézy nepotvrdilo. Vyšetrovanie sa začína, bude sa skúmať čierna skrinka. Dohady vzbudzuje hlavne vek lietadla, ktoré vyrobili v roku 1969. Minister obrany Juraj Liška povedal, že on ani ďalší funkcionári rezortu by nedopustili, aby sa do vzduchu dostali lietadlá v zlom technickom stave. Veliteľ vzdušných síl Juraj Baránek potvrdil, že piloti, ktorí patrili medzi najskúsenejších, nemali žiadne technické problémy. Baránek na rozdiel od maďarskej strany hovoril, že Antonov letel po stanovenej trase. „Jediný problém je, že klesal skôr,“ povedal. „Môže to byť zlyhanie techniky aj človeka, môže to byť počasie alebo akákoľvek kombinácia týchto faktorov.“ Medzi obeťami sú tri ženy - dve príslušníčky jednotky v Kosove a letuška. Zahynul aj doterajší veliteľ slovenského kontingentu. Mŕtvi sú všetci členovia posádky lietadla i vojenský kňaz. Niektorí vojaci mali šťastie - do vlasti ich dopravili skôr. Lety sa totiž začali už v stredu. V zahraničných misiách sa striedajú vojaci každý polrok. V Kosove už boli noví vojaci a striedaných prepravovalo ministerstvo obrany na niekoľkokrát od stredy.