nevie, ako sa k nim správať. Pre autistu je pritom veľmi dôležité, aby ho rovesníci prijali medzi seba a rešpektovali rozdiely v správaní.
V Nitre evidujú v súčasnosti 20 autistických detí, ktoré navštevujú špeciálne školské zariadenia. Problém nastáva po ukončení základnej školskej dochádzky, po ktorej neexistuje nadväzujúce zariadenie. Ústavy pre takto postihnutých ľudí sú preplnené a na prijatie sa čaká vyše desať rokov, konštatuje Mikulášik. Aj preto začal v Nitre vznikať projekt Praktická škola, v rámci ktorého by deti pokračovali v školskej dochádzke ďalšie dva roky. Na realizáciu však zatiaľ chýbajú priestory a peniaze. Cieľom združenia je vytvorenie chránených dielní pre autistov. Predpoludním by v dielni deti v rámci svojich možností pracovali spolu s matkami, uviedol Mikulášik. Poukázal pritom na ďalší problém, spojený s opaterou autistických detí. Matky autistov sú prakticky nezamestnateľné, nemajú čas a možnosť stretávať sa s ľuďmi. V chránenej dielni by boli v kolektíve, v ktorom by si mohli vymieňať skúsenosti a našli by tam uplatnenie. Výrobky zhotovené deťmi môže klub ponúkať na rôznych podujatiach. Výťažok z predaja by bol určený na nákup zdravotných pomôcok.
Autizmus je označenie modelu správania, pri ktorom dieťa trpí hlbokou neschopnosťou nadviazať kontakt s inými ľuďmi vrátane vlastných rodičov. Žije vo zvláštnej izolácii, vyzerá, akoby nepočulo iných ľudí a v mnohých prípadoch vôbec nerozpráva alebo hovorí nezvyčajným spôsobom.