„Rozhodoval som sa medzi tromi osobami, nebudem ich konkretizovať. Pána Martinku som oslovil už dávnejšie, dal som mu čas na rozmyslenie,“ hovorí primátor Ferdinand Vítek, člen SDKÚ. Dodáva, že post prednostu považuje za apolitický. „Nemal by ho niekto zastávať len preto, že je môj sympatizant. Ja v prvom rade vyžadujem profe-
sionalitu.“
Funkciu prednostu politicky nevníma ani Ľ. Martinka, ktorý bol donedávna okresným šéfom HZD. „Moja púť sa od prezidentských volieb uberá iným smerom. Mám názor, že komunálna politika by mala byť o niečom úplne inom, ako o žabomyších vojnách a vytváraní komunikačných bariér len preto, že niekto má iný názor. Súboje strán z „veľkej politiky“ by v samospráve mali prerásť v spoluprácu, minimálne pri realizácii dlhodobých zámerov na zveľaďovanie mesta,“ reaguje. Netají, že o prijatí primátorovej ponuky uvažoval veľmi dlho. Bolo mu ľúto odísť zo Správy materských škôl, nakoľko sa v tejto organizácii „vytvorila sľubná pracovná klíma“.
„Svoj nový post vnímam ako službu. Mojím hlavným cieľom je priblížiť mestský úrad viac obyvateľom,“ uviedol Ľubomír Martinka. Prezradil, že chce odbúrať niektoré zbytočné byrokratické postupy, zlepšiť komunikáciu, spoluprácu oddelení a dať väčšiu dôveru nižším manažérskym stupňom a referentom. Plánuje tiež vybudovať klientské centrum služieb, ktoré bude predĺženou rukou oddelenia prvého kontaktu. „Občania nemajú strácať čas pendlovaním po poschodiach a kanceláriách a hľadaním úradníkov. Častokrát to plodí stres a zbytočnú nervozitu. Tieto negatíva ešte umocňuje fakt, že zamestnanci, ktorých ľudia najviac potrebujú, pracujú v malých, nevhodných priestoroch.“
Klientské centrum služieb by malo fungovať už od septembra na prízemí. S jeho vybudovaním bude spojená určitá reorganizácia úradu. Podľa neoficiálnych informácií sa uvažuje aj o sťahovaní niektorých oddelení.