Nitrianski poslanci schválili budúcoročný mestský rozpočet. Ako informovala vedúca finančného odboru Darina Keselyová, jeho príjmy aj výdavky sú 984 688 000 korún (zo zákona musí byť vyrovnaný). Štruktúra rozpočtu je iná ako v minulosti – zasiahla do neho fiškálna decentralizácia.
Hlavnú položku príjmovej časti rozpočtu predstavuje daň z príjmov fyzických osôb, ktorá je od januára podielovou daňou. Mesto Nitra tak dostane zo štátneho rozpočtu 385 miliónov. Primátor uviedol, že pôvodne samospráva očakávala o 40 miliónov viac - súčasný systém prerozdelenia dane z príjmov fyzických osôb podľa neho nahráva menším obciam. Navyše, zabezpečiť treba aj financovanie mestskej autobusovej dopravy. Chýbajúce peniaze budú preto vykryté miestnymi daňami, kde poslanci zvýšili sadzby. Na dani z nehnuteľnosti by sa malo vybrať 142 miliónov, čo je o 41 miliónov viac ako tento rok. Na ďalších miestnych daniach plánuje Mesto získať 81,5 milióna. Významnou položkou bude aj plánovaný príjem z predaja mestského majetku (byty a pozemky) - 136 miliónov. Na fungovanie základných škôl dostane samospráva štátnu dotáciu 170 miliónov.
Na vnútornú správu pôjde z rozpočtu 87 miliónov, na komunálne činnosti 221 miliónov. Z nich najviac zhltne mestská autobusová doprava (predpokladá sa 50 mil.) a vývoz odpadu (70 mil.). Na kultúru a šport je vyčlenených 13 mil., rozpočet mestskej polície je 32 miliónov. V investičných výdavkoch 96 miliónov je zahrnutá aj výstavba bytových domov a športovej haly na Klokočine (45 mil.). Okrem toho poslanci súhlasili s vyčlenením 100 miliónov na priemyselný park. Ak sa táto položka nenaplní peniazmi z predaja pozemkov, zoberie si samospráva na chýbajúcu sumu úver. Ďalších tristo miliónov údajne plánuje do nitrianskeho priemyselného parku investovať štát.
SAD Nitra predpokladá, že jej v roku 2005 vznikne na mestskej autobusovej doprave (na výkonoch, ktoré vykonáva vo verejnom záujme) strata 70 miliónov. Nitrianski poslanci žiadajú, aby dopravný podnik urobil opatrenia, ktoré túto sumu znížia. „Myslíme si, že to nemusí byť obmedzením počtu liniek, ale napríklad aj zavedením lacnejších, menejkapacitných vozidiel do okrajových častí, kde nie sú klasické autobusy vyťažené,“ uviedol primátor. „Zatiaľ uzatvoríme so SAD zmluvu len na polročnú prevádzku, na prípadnú stratu sme vyčlenili 30 miliónov. Na druhý polrok už počítame len s 20-miliónovou dotáciou.“
Ak legislatíva umožní, aby cestovné v MAD určoval ten, kto si výkony objednáva (v tomto prípade Mesto Nitra), uvažuje primátor nad zavedením tzv. priamych dotácií pre nitrianskych študentov adôchodcov.