Dve knihy súčasne prezentoval minulý týždeň nitriansky sídelný biskup Ján Chryzostom kardinál Korec. V Teologickom inštitúte sv. Gorazda v Nitre spojil diskusiu o nich s autogramiádou. Prvá kniha - Kresťanstvo nás robí ľuďmi - vznikla ako dialóg medzi kardinálom a Sergejom Chelemendikom. Dielo odpovedá aj na otázky o celibáte, materstve či terorizme. „V knihe dialogického typu sú dôležité nielen odpovede, ale aj zmysluplné otázky. Osobná empíria kardinála je mu dobrou základňou argumentácie. Vie, že jeho povinnosťou je vyjadrovať sa ku všetkým otázkam spoločenského života i vtedy, keď nie je v súlade trón a oltár – teda štát, jeho inštitúcie a cirkev,“ povedal profesor Peter Liba, ktorý knihu predstavoval.
Aj keď prvou reakciou Jána Chryzostoma Korca na návrh Chelemendika bolo zaváhanie, ponuku na dialogickú formu knihy nakoniec prijal. Obaja teraz čitateľom sľubujú aj ostré otázky. „Nebránim sa im. Otázky na telo mám rád, lebo som si istý, že odpoviem to, čo si naozaj myslím, a to asi aj čitatelia očakávajú,“ povedal na prezentácii kardinál. Jedným z cieľov knihy podľa neho je, aby „sme sa zjednocovali v pohľade na život a v tom, čo môže urobiť cirkev. Nedovoliť, aby ihrisko obsadili tí, čo nevedia kresťanstvu prísť na meno.“
Autor otázok Sergej Chelemendik oslovil kardinála, pretože si ho váži ako duchovnú autoritu spoločnosti. Na knihe spolupracovali niekoľko mesiacov, nechýbajú v nej autobiografické pasáže, v ktorých si kardinál spomína na svoj život. Jej hlavným poslaním sú podľa Chelemendika úvahy o osude kresťanskej civilizácie. „Kresťanstvo je istý civilizačný kód, ktorý je vlastný najsilnejším a najvplyvnejším národom. Napriek problémom, ktorým sa kresťanstvo nevyhne v modernej dobe, je celková vízia optimistická,“ myslí si autor. Kritizuje konzumný spôsob života, ktorý je tým, čo z nás ľudí nikdy nespraví. „Človek sa mení na zviera, ktoré konzumuje rôzne pôžitky.“
Kniha Tisíc rokov Slovenska s Cirkvou má encyklopedický charakter. „Fakty v nej sú však triedené podľa logiky vývoja viery a mravov našich predkov,“ odznelo na prezentácii. Kniha nie je komplexným spracovaním dejín viery, charakterizujú ju ako historické eseje.