Od minuloročnej októbrovej premiéry muzikálu Kráľovná spieva blues zažili jej tvorcovia všeličo. „Predstavenie sa výrazne posunulo a vďaka turné po slovenských mestách nabralo dynamiku. Boli sme zvedaví na mimobratislavské publikum. V divadle West sa nám bežne prihodí, že diváci nechcú hercov pustiť z javiska ani po piatich klaňačkách a inokedy je obecenstvo veľmi vlažné. V Prešove sme tento komorný muzikál hrali na veľkom javisku a kapacita sály 680 miest bola za dva týždne vypredaná. Herci žali podobné úspechy aj v iných mestách a súčasne sa jasne ukázalo, že najväčším diváckym magnetom je Maroš Kramár. Možno preto, že nie je namyslený a dokáže sa porozprávať kdekoľvek a s kýmkoľvek,“ vraví Nitrianka Gabriela Urbanová. Išlo o prvý veľký projekt, ktorý umelecká riaditeľka tanečného divadla Mystic a tanečnej školy Mystic produkovala.
„Bola to podobná práca, lebo v Nitre sme s deťmi už realizovali hudobné a tanečné predstavenia. No zabezpečiť dostatok prostriedkov na to, aby sa titul zrodil a prežil, nebola žiadna maličkosť. Kráľovná spieva blues je komorný, nízkorozpočtový muzikál a nie je tajomstvom, že jeho rozpočet je 1,7 milióna korún. Kostýmy nás vyšli na 250-tisíc a dovolím si tvrdiť, že v divadelných dielňach by stála ich výroba dvojnásobok. Napríklad za ušitie pánskeho štýlového obleku z 30-tych až 40-tych rokov sme zaplatili tri tisícky, a tiež v profesionálnej dieni. Keďže ide o súkromnú produkciu, každú korunku som v rukách trikrát otočila, s čím súvisia nižšie náklady, ale o to viac práce a času.“ Urbanová vraví, že riešenie všetkých problémov - aj umeleckých - začínalo a končilo u nej ako producentky i produkčnej.
„Mojou ambíciou bolo, aby už počas skúšania muzikálu zavládla medzi nami dobrá nálada. Priznávam, že boli aj perné chvíle, lebo sme začali skúšať v lete, keď boli ľudia na dovolenkách. No atmosféra pred predstaveniami i po nich je dodnes pohodová, čomu sa veľmi teším. Myslím si totiž, že vyžaruje aj z predstavenia.“ Silvia Struhárová