Od januára budúceho roku sa prevádzkare SAD vo Vráboch bude ruši. Ako uviedol generálny riadite SAD v Nitre Ján Vrba, zaiatkom roku 2004 sa zlúi s prevádzkarou v Zlatých Moravciach.
„Dôvodom zlúenia prevádzok bol fakt, aby organizácia práce bola efektívnejšia, aby sme nemali toko pomocného, obslužného a riadiaceho personálu ako doteraz,“ vysvetuje Ján Vrba. „Pri tomto rozhodnutí sme brali do úvahy to, že prevádzkare vo Vráboch je medzi tými, ktoré patria pod SAD Nitra, najmenšia. V Zlatých Moravciach spoje dopravne konia, takže presunutie je z tohto hadiska najvýhodnejšie. Naším zámerom je, aby sa dopravná obsluha zachovala. Autobusová stanica i všetky autobusové linky, ktoré fungovali, budú i naalej.“ Poda jeho slov priestory budú s najväšou pravdepodobnosou predané. Finanné prostriedky, získané predajom, chcú použi na obnovu vozového parku. Presun vrábeskej SAD-ky do Zlatých Moraviec takmer neohrozil terajší stav potu pracovníkov. „Z približne 70 udí sa stav zredukoval o osem,“ pokrauje riadite SAD v Nitre. „Od 1. novembra je riadením SAD Vráble aj Zlaté Moravce poverený Milan Koreni, od nového roku bude riadi prevádzkare v Zlatých Moravciach. Na autobusovej stanici naalej bude dispeer, zostane tu aj as priestorov na najbežnejšiu údržbu a dielu. Zmeny, ktoré prebiehajú vo Vráboch, sú len asou zmien akciovej spolonosti SAD. V budúcnosti sa má oddeli opravárenská innos od SAD, kde sa vytvorí len stredisko dopravy. Tržby nemôžeme zvyšova, pretože pracujeme v tarifne obmedzenom prostredí. Návratnos môžeme dosiahnu len znižovaním nákladov,“ dodal.
Na margo úpravy autobusových spojov generálny riadite povedal, že po prvýkrát riešili vrábeskú dopravu tak, že zvolali predstaviteov všetkých rozhodujúcich podnikov vo Vráboch. Od nich sa dozvedeli, ktoré linky a spoje chcú posilni. „Poda ich predstáv chceme k 15. decembru upravi cestovný poriadok. Chceme zvýši úrove dopravy. Autobusové spoje nebudeme ruši, naopak, naším zámerom je ich frekvenciu zvýši,“ dodal na záver Ján Vrba. - ed -