V súasnosti sa ukonujú opravy niektorých štátnych ciest druhej a tretej triedy vo Vráboch.
- Naše mesto je prirodzenou križovatkou dvoch základných smerov: západno-východného z Nitry do Levíc a severno--južného na Zlaté Moravce a Šurany. Preto je nutnosou udržiavanie ciest v dobrom stave. Už zaiatkom môjho volebného obdobia som zaal pracova na tom, aby ich štát ako správca dal do náležitého stavu, - povedal nám na úvod primátor Vrábe Tibor Tóth, ktorému sme na túto tému položili niekoko otázok.
•Ktoré cesty sa opravujú?
- Je to úsek medzi erpacou stanicou OMV v smere na Zlaté Moravce, alej úsek cesty na Horný Ohaj a asti cest-y na Hlavnej ulici. Rekonštrukciu financoval štát, na cesty bolo poskytnutých pä miliónov korún. Peniaze nás, Vrábanov, nemuseli by použité.
•Bola využitá aj stará drvina z ciest?
- Ihne po správe, že úsilie o opravu ciest bolo úspešné, som sa skontaktoval s predstavitemi Združenia vrábeských vinohradníkov. Spolu sme vytipovali alšie cesty vo vinohradoch, ktoré sa z drviny opravujú. Chcem poakova vrábeským vinohradníkom, predovšetkým Pavlovi Macákovi, Jozefovi Krmárovi, ale aj alším aktívnym uom, ktorí aj vo svojom vonom ase pomáhali zabezpeova opravy ciest vo vinohradoch. Drvina a asfalt zo štátnych ciest boli zmysluplne využité a prispeli k tomu, aby cesty na viniciach boli lepšie.
•Rekonštruovala sa aj niektorá z mestských ciest?
- Najkritickejším úsekom je známa as cesty medzi kinom a bufetom Terno. Žia, dlhé roky do nej nebolo investované. V rozpote, ktorý sme zdedili, na to prostriedky neboli vylenené. Preto som o zaradení tejto investinej akcie do rozpotu Mesta neformálne rokoval s poslancami mestského zastupitestva. Poslanci sa jednoznane postavili za tento zámer. Finanné prostriedky na opravu tejto cesty budeme musie nájs, a to aj za cenu úveru. Mechanizmy, ako je fréza alebo finišér, boli k dispozícii, a preto ich použitie bolo výhodnejšie, ako keby sme ich mali doviez na vlastné náklady. Som rád, že toto boavé miesto na mape nášho mesta bolo doriešené v prospech obanov.
EvaDóriová