• Firma Profinet, ktorá chcela by tretím mobilným operátorom, nezaplatila prvú splátku za licenciu. Telekomunikaný úrad to považuje za „porušenie licencie hrubým spôsobom“ a firme preto odoberie licenciu. Neúspešne sa tak skonil už tretí tender na tretieho operátora. Úrad teraz zvažuje vypísanie nového tendra. Dvaja existujúci operátori majú viac ako 2,5 milióna zákazníkov, Slovenské telekomunikácie na pevných linkách 1,4 milióna zákazníkov.
• Slovenská židovská obec je nespokojná. Vláda opä prerušila rokovanie o odškodnení židovských obetí holokaustu. Poda návrhu na odškodnenie obetí má štát vyleni na osobitný úet v Národnej banke 850 miliónov korún, ako iastoné odškodnenie za majetok Židov, zhabaný Slovenskou republikou v rokoch 1940 – 1944. Išlo o podniky, nehnutenosti a cennosti, ktoré štát predával alebo prenajímal. Okrem toho štát zhabal židovské bankové úty. Poda údajov židovskej obce by mal dnes tento majetok hodnotu 8,5 miliardy korún.
• Od júla musí by každý balený aj nebalený kus hovädzieho mäsa oznaený údajom, ktorý bližšie uruje jeho kvalitu. Hovädzie sa teda nesmie na pultoch objavi bez toho, aby nebolo viditene oznaené niektorým z nasledujúcich nápisov: mladý hovädzí dobytok, mladý býk, býk, vôl, jalovica alebo krava. Hoci nariadenie ministerstva pôdohospodárstva platí už dva mesiace, v obchodoch nevidno, že by ho rešpektovali. Nedodržiavajú ho ani prevádzky najväších zahraniných i domácich obchodných reazcov. Istý reazec vraj špekulatívne nakupuje kravské mäso, ktoré je lacnejšie, a po rozrábke ho predáva ako drahšie mäso z býkov.
• Minister dopravy Ivan Mikloš zastavil miliardovú verejnú súaž na ahké vlaky, ktorú vypísali železnice a okolo ktorej sa na jar rozpútal veký zápas sprevádzaný škandálmi. Predseda vlády Mikuláš Dzurinda kvôli nim odvolal ministra dopravy Jozefa Macejka a stiahol ho z kandidátky SDKÚ. „Rozhodol som sa, že využijem svoju kompetenciu a neschválim nákup ahkých vlakových jednotiek,“ vyhlásil Mikloš. Jeho hlavný argument znel: „Aby nevznikali žiadne pochybnosti o transparentnosti a korektnosti verejného obstarávania.“ Mikloš tak využil právo ministra, ktorý zastupuje štát ako hlavného akcionára železníc. Práve jeho podpis chýbal k dokoneniu nákupu vlakov.
Príjemne prežitý týžde vám želajú Nitrianske noviny.
Pripravil OndrejSivák