v pláne zrealizova opravy viacerých ciest a mostov Nitrianskeho kraja. Ide napríklad o rekonštrukciu mosta v Komárne v hodnote 10 miliónov korún. 7,5 milióna sa použije na most v Kolíanoch a 0,34 milióna na most v Šuranoch.
Z ciest sú do rozpotu zahrnuté 1,3-kilometrový úsek v Šali za takmer dva milióny, v rámci Galantského okresu pôjde o celkovú sumu takmer 9 miliónov korún. V Komárne sa vykonajú opravy v hodnote za vyše 6 mil. korún. 1,5 km úsek cesty v Leviciach, 1,8-kilometrový úsek v aradiciach a takmer pä kilometrov ciest v okrese Nové Zámky - to sú náklady viac ako 6,5 mil. korún. V tomto roku sa pripravuje aj rekonštrukcia Hviezdoslavovej ulice v Zlatých Moravciach v predpokladanom náklade 28 mil. korún. K realizácii sa pripravuje cesta prvej triedy Horné Ozorovce - Ruskovce v džke 1,4 kilometra, cesty tretej triedy v úseku Jacovce - Prašice a úsek Veké Kršteany, Malé Kršteany, Paži.
„Neuralgickým bodom Topoian, o vyriešenie ktorého sa už niekoko rokov usilujeme, je križovatka v smere od Nitry. Hoci stavba volá po doriešení, s jej rekonštrukciou sa zane pravdepodobne až v roku 2004. Predpokladané náklady predstavujú sumu 422 miliónov korún,“ uviedol vedúci odboru dopravy Krajského úradu v Nitre Ing. Karol Slávik.
„Zmodernizovanie križovatky s obchvatom Topoian by zjednodušilo úvahy o vybudovaní medzinárodného cestného ahu sever - juh, ktorý je pre nás mimoriadne dôležitý. Podobne ako vetva dianic západ - východ, ktorá bude prináša ekonomické výhody mestám, cez ktoré budú takéto trasy prechádza,“ podiarkol veký význam budovania medzinárodných komunikácií prednosta nitrianskeho krajského úradu Peter Miššík.
Ani Nitra by pri takýchto zámeroch nemala zosta bokom. Odbor dopravy krajského úradu si nechal spracova projekt dopravného znaenia cesty I/51 Nitra - Sere. Žiados o jej zaradenie do rýchlostnej komunikácie R 1 spracoval IPOS, s.r.o., Banská Bystrica. Úpravami by sa dala zvýši rýchlos premávky na dianici v smere od Bábu na Trnavu.
„V súasnosti je tam povolená iba devädesiatka. Ide o zrýchlene spojenia krajských miest s Bratislavou. Životné prostredie v krajskom meste Nitra môže zlepši iba vybudovanie severného alebo južného obchvatu. Dôležité je odklonenie dopravy z centra mesta, ktorá smeruje z Banskej Bystrice alebo Bratislavy na Nové Zámky a Komárno. Krajský úrad má v septembri vybra najvhodnejšiu alternatívu z piatich návrhov. S výstavbou by sa malo zaa až v roku 2008.“
Ondrej Sivák