Novú sezónu má sprevádzať motto „Spojme sa všetci pre hokej.“ Čo ním sledujete?
- Hokej, nielen nitriansky, prechádza recesiou, rovnako ako celá naša spoločnosť. Sme presvedčení, že práve v takýchto situáciách je dôležité, aby sa ľudia, ktorí chcú dosiahnuť podobné ciele, spájali a jeden druhého podporovali. Preto si osvojujeme logo so štyrmi navzájom sa držiacimi rukami a srdcom, ktoré nám bije pre hokej. Štyri ruky symbolizujú spojenie štyroch skupín - hokejového klubu, fanúšikov, sponzorov a v širšom pojatí aj Mesta Nitra. Bez týchto ľudí by hokej nemohol existovať, no na druhej strane sa ho snažíme robiť vlastne pre nich.
V športe platí osvedčená rovnica – diváka pritiahnu vo väčšom množstve iba veľké mená. Máte aj iný recept?
- Nerád sa vraciam do minulosti, ale v Nitre sme predsa už ľudí poblázniť dokázali. Nie je to predsa tak dávno, čo celé naše mesto žilo hokejom. Ľudia sa tešili na zápasy, cestovali s nami aj za súpermi, o hokeji sa rozprávalo na ulici, v reštauráciách i vo firmách. Vieme, čo všetko sme vtedy robili a myslím, že to vieme aj zopakovať. Pripravujeme opäť spustenie diskusie na našej internetovej stránke a želáme si aj znovuzrodenie fanúšikovského kotla, čomu by mohlo prispieť preloženie „modrej“ tribúny. Chystáme aj otvorenie nového fanshopu a novej reštaurácie, samotné zápasy chceme zatraktívniť aj diváckymi súťažami. Pripravujeme aj samostatné projekty ako klub - hokej, klub - fanúšik, klub - sponzori, klub - mesto Nitra a celá verejnosť. A práve ich vzájomným prepojením by sme chceli dosiahnuť naše ciele.
A ako sa vám darí so zabezpečovaním rozpočtu, ktorý bude alfou i omegou snaženia celého klubu a od neho sa budú odvíjať všetky ďalšie plány?
- Pred sezónou sme riešili problém, či budeme vôbec s hokejom pokračovať. Zvolili sme ťažšiu cestu a teraz postupne hľadáme spôsoby, ako čo najlepšie pokračovať. Tým, že sme si činnosť klubu rozdelili na štyri základné oblasti a našli štyroch ochotných ľudí ich riadiť, získava každý z nás viacej času na riadenie svojej oblasti. Sme presvedčení, že sa nám podarí vykryť rozpočet na takej úrovni, aby sme naplnili všetky naše ciele. Robím v nitrianskom hokeji s prestávkami už pätnásť rokov a môžem povedať, že nikdy v ňom neboli peniaze. Boli aj výsledky, väčšie či menšie úspechy, ale financie nikdy. Hokej na Slovensku a už vôbec nie v Nitre nie je biznis, je to len a len o ochote zopár ľudí investovať svoje financie a čas do tohto športu a snaha pripraviť ľuďom v meste športovú zábavu. Chceme k hokeju trvalejšie pripútať viac takýchto ľudí, preto rekonštruujeme našu akciovú spoločnosť. Po nie najlepších skúsenostiach z minulosti to chceme urobiť skutočne ináč. Každý, kto do spoločnosti vstupuje, si je vedomý, že na hokeji nebude zarábať, práve naopak, bude musieť do neho investovať svoje prostriedky a ochotu hokeju naozaj pomáhať. Potom môže prísť aj na zábavu. Skvalitnením portfólia našej akciovky s jeho postupným rozšírením na dvanásť až pätnásť ľudí by sme chceli položiť určité základné kamene celej štruktúre. Akcionári klubu na seba prevezmú určitú časť rozpočtu a pomôžu najmä v období medzi sezónami.
Máte predstavu, kde nájsť v nitrianskom prostredí takých partnerov, ktorí budú ochotne vrážať svoje peniaze do hokeja?
- V posledných rokoch sme uzatvorili reklamné zmluvy s vyše stovkou prevažne nitrianskych firiem. Teraz začíname našu novú reklamnú kampaň, ktorou chceme osloviť práve týchto partnerov. V našich podmienkach je rozpočet ako lego, skladajúce sa zo stovky kociek. Keď chceme toto lego úspešne poskladať, musíme byť aktívni. Nielen na ľade, ale aj na suchu, budúce výsledky sa rodia v príprave, ale aj na desiatkach rokovaní s našimi partnermi. Chceme našich partnerov požiadať o pomoc, potrebujeme ju, doslova sme na ňu odkázaní. Ale nechceme žobrať, budeme sa o ňu uchádzať ako seriózni partneri.