Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Rodiny sa až na letisku dozvedeli, že na dovolenku neodletia

Len dve hodiny pred plánovaným odletom sa klienti dozvedeli, že na dovolenku neodletia. Dodnes nevedia, prečo. Na cestovku Promo Travel sa rozhodli podať trestné oznámenie. Podľa dostupných informácií nemá cestovná kancelária platnú poistku.

Erika a Miriam mali do Egypta odletieť s rodinami. Dodnes nevedia, prečo sa tak nestalo. Najviac sú sklamané deti.Erika a Miriam mali do Egypta odletieť s rodinami. Dodnes nevedia, prečo sa tak nestalo. Najviac sú sklamané deti. (Zdroj: MIRIAM HOJČUŠOVÁ)

NITRA / BRATISLAVA. Dve rodiny sa až na letisku dozvedeli, že do Egypta neodletia. Ich mená vôbec neboli na zozname pasažierov. „Nikto nás na to vopred neupozornil," povedali nám klientky, ktoré sa v noci šokované vrátili z letiska.

Dúfali, že im bratislavská cestovná kancelária PromoTravel aspoň urýchlene vráti peniaze (spolu ide o vyše 3-tisíc eur). Do našej uzávierky sa ich nedočkali, preto sa rozhodli podať trestné oznámenie.

Zrušená dovolenka

Miriam a Erika si objednali zájazd cez nitriansku HappyTravel. „Vybrali si zájazd do Hurghady. Sprostredkovali sme im ho cez CK PromoTravel, ktorej sme poslali objednávku aj peniaze," hovorí Roman Berkes, konateľ HappyTravel.

Dve rodiny od Šurian mali do Egypta odletieť 4. augusta tridsať minút po polnoci z Bratislavy. Len niekoľko hodín pred týmto termínom však poslali z PromoTravel mail - adresovali ho CK HappyTravel, klientov vôbec nekontaktovali.

„Napísali, že došlo k preknihovaniu lietadla, aby sme informovali klientov. Vraj im ponúknu ďalší termín alebo vrátenie financií," ukázal nám mail Berkes.

Klientov už kontaktovať nestihli, o zrušenej dovolenke sa dozvedeli, až keď boli na letisku. „Keď sme zistili, že nie sme na zozname pasažierov, telefonovali sme Marte Šubovej z PromoTravel. Prisľúbila, že nám peniaze uhradí ráno na účet. Nemáme ich doteraz," povedali nám v utorok večer Erika a Miriam.

„Telefonicky som sa opakovane rozprával s konateľkou, ktorá termín vyplatenia peňazí stále odsúvala. Nakoniec už ani nedvíhala telefón," konštatoval Roman Berkes. Aj on zvažuje, že podá trestné oznámenie.

Nevedia, prečo

Vyjadrenie od PromoTravel sa nám napriek opakovaným pokusom získať nepodarilo. Pracovníčka tejto cestovnej kancelárie nám pritom stanovisko prisľúbila.

Erika a Miriam veria, že sa k svojim peniazom nakoniec dostanú. Nikto im však nenahradí stratený čas a nervy. „Veľmi sklamané sú najmä deti, je mi to ľúto hlavne kvôli nim. Na Egypt sa po celý čas tešili," povedala nám Miriam.

Klienti si nevedia vysvetliť, čo sa vlastne stalo. „Na letisku vôbec o PromoTravel nevedeli, nikto nás tam nečakal. Lietadlo do Hurghady pritom odlietalo presne v plánovanom termíne. Len my sme neboli na zozname cestujúcich."

Pracovníčka cestovnej kancelárie PromoTravel údajne najskôr tvrdila, že neboli letenky pre toľkých ľudí, potom že bol let zrušený, a nakoniec, že nie sú miesta v hoteli. „Boli to vyslovene výhovorky," myslia si Miriam s Erikou.

Zarazilo ich tiež, že ich z cestovnej kancelárie PromoTravel vôbec nekontaktovali. Mohli im aspoň ušetriť cestu na letisko.

"Známa" firma

Bratislavskou cestovkou Promo Travel sa už niekoľko dní zaoberá televízia JOJ. Včera informovala o tom, že cestovná kancelária nemá platnú zmluvu na poistenie proti úpadku. Televízia informovala, že zmluva, ktorou sa cestovka preukazuje je podľa všetkého falošná.

„Promo Travel podľa môjho vedomia u nás poistený nie je. My sme boli poisťovňou, ktorá poistila v minulom kalendárnom roku Promo Travel," povedal včera pre televíziu JOJ Miloš Kmety z Európskej cestovnej poisťovne.

„Ak zistíme, že cestovná kancelária nemá poistenie zájazdov, tak v tom prípade zakážeme predaj zájazdov podľa zákona o štátnej kontrole.," uzavrela vo včerajšom vysielaní Danuša Krkošová, hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie

Počet nespokojných stúpa

S letnými mesiacmi sa spája aj cestovanie. Zákazníci často vyberajú z množstva ponúk rôznych cestovných kancelárií. Nie všetky však aj zabezpečia taký zájazd, ako si klient zaplatí. Jednou z cestovných kancelárií je aj CK Promo Travel, ktorej klienti sa obracajú aj na redakciu sťažnosti.sme.sk s prosbou o pomoc.

Náš čitateľ Jordan Kolarov si zaplatil za zájazd takmer 4 500 eur. Neskôr ho však spoločnosť zrušila a majiteľka prisľúbila vrátenie peňazí. Podľa vyjadrení sťažovateľa sa ho firma pokúsila niekoľkokrát oklamať, dokonca pred ním „vytvorila" neplatný príkaz pre banku, ktorý mu uvádzala ako potvrdenie svojich slov. Problém s nečakane zrušeným zájazdom má aj Lucia Ďurišková.

Tá sa počas cesty na letisko dozvedela, že objednaná služba bola bez vysvetlenia zrušená. V cestovnej kancelárii najprv nikto nedvíhal telefón, neskôr jej poskytli len informáciu, že vrátia zaplatené peniaze. Ako dôvod spoločnosť napokon uviedla nízky záujem. Žiadosť o vrátenie zaplatených finančných prostriedkov zostala bez odozvy.

Spoločnosť má problémy aj s dodávateľmi služieb, ktorým neuhrádza faktúry. S týmto problémom nás oboznámil Peter Musitz, u ktorého mala cestovná kancelária objednanú autobusovú dopravu. Vo svojej sťažnosti opísal komunikáciu s majiteľkou firmy, ktorá sľubovala úhradu dlhov a nakoniec podpísala uznanie záväzku, po čom sa opäť odmlčala a komunikácia uviazla.

Juraj Grečnár

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 281
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 723
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 687
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 105
  5. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 8 969
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 902
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 227
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 861
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 653
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 549
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Aby zabránili špekuláciám, originálny QR kód sa v krátkych časových úsekoch obnovuje.

6 h
Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

22. jan
Oddelenie anesteziológie a intenzívnej medicíny v nemocnici v Galante.

Vo štvrtok ležalo v červenej nemocnici v Galante 117 pacientov.

23 h
Ilustračné foto.

Nájdená žena nejavila známky života.

20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

22 h

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

22. jan

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

21 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?