NITRA / BRATISLAVA. Dve rodiny sa až na letisku dozvedeli, že do Egypta neodletia. Ich mená vôbec neboli na zozname pasažierov. „Nikto nás na to vopred neupozornil," povedali nám klientky, ktoré sa v noci šokované vrátili z letiska.
Dúfali, že im bratislavská cestovná kancelária PromoTravel aspoň urýchlene vráti peniaze (spolu ide o vyše 3-tisíc eur). Do našej uzávierky sa ich nedočkali, preto sa rozhodli podať trestné oznámenie.
Zrušená dovolenka
Miriam a Erika si objednali zájazd cez nitriansku HappyTravel. „Vybrali si zájazd do Hurghady. Sprostredkovali sme im ho cez CK PromoTravel, ktorej sme poslali objednávku aj peniaze," hovorí Roman Berkes, konateľ HappyTravel.
Dve rodiny od Šurian mali do Egypta odletieť 4. augusta tridsať minút po polnoci z Bratislavy. Len niekoľko hodín pred týmto termínom však poslali z PromoTravel mail - adresovali ho CK HappyTravel, klientov vôbec nekontaktovali.
„Napísali, že došlo k preknihovaniu lietadla, aby sme informovali klientov. Vraj im ponúknu ďalší termín alebo vrátenie financií," ukázal nám mail Berkes.
Klientov už kontaktovať nestihli, o zrušenej dovolenke sa dozvedeli, až keď boli na letisku. „Keď sme zistili, že nie sme na zozname pasažierov, telefonovali sme Marte Šubovej z PromoTravel. Prisľúbila, že nám peniaze uhradí ráno na účet. Nemáme ich doteraz," povedali nám v utorok večer Erika a Miriam.
„Telefonicky som sa opakovane rozprával s konateľkou, ktorá termín vyplatenia peňazí stále odsúvala. Nakoniec už ani nedvíhala telefón," konštatoval Roman Berkes. Aj on zvažuje, že podá trestné oznámenie.
Nevedia, prečo
Vyjadrenie od PromoTravel sa nám napriek opakovaným pokusom získať nepodarilo. Pracovníčka tejto cestovnej kancelárie nám pritom stanovisko prisľúbila.
Erika a Miriam veria, že sa k svojim peniazom nakoniec dostanú. Nikto im však nenahradí stratený čas a nervy. „Veľmi sklamané sú najmä deti, je mi to ľúto hlavne kvôli nim. Na Egypt sa po celý čas tešili," povedala nám Miriam.
Klienti si nevedia vysvetliť, čo sa vlastne stalo. „Na letisku vôbec o PromoTravel nevedeli, nikto nás tam nečakal. Lietadlo do Hurghady pritom odlietalo presne v plánovanom termíne. Len my sme neboli na zozname cestujúcich."
Pracovníčka cestovnej kancelárie PromoTravel údajne najskôr tvrdila, že neboli letenky pre toľkých ľudí, potom že bol let zrušený, a nakoniec, že nie sú miesta v hoteli. „Boli to vyslovene výhovorky," myslia si Miriam s Erikou.
Zarazilo ich tiež, že ich z cestovnej kancelárie PromoTravel vôbec nekontaktovali. Mohli im aspoň ušetriť cestu na letisko.
"Známa" firma
Bratislavskou cestovkou Promo Travel sa už niekoľko dní zaoberá televízia JOJ. Včera informovala o tom, že cestovná kancelária nemá platnú zmluvu na poistenie proti úpadku. Televízia informovala, že zmluva, ktorou sa cestovka preukazuje je podľa všetkého falošná.
„Promo Travel podľa môjho vedomia u nás poistený nie je. My sme boli poisťovňou, ktorá poistila v minulom kalendárnom roku Promo Travel," povedal včera pre televíziu JOJ Miloš Kmety z Európskej cestovnej poisťovne.
„Ak zistíme, že cestovná kancelária nemá poistenie zájazdov, tak v tom prípade zakážeme predaj zájazdov podľa zákona o štátnej kontrole.," uzavrela vo včerajšom vysielaní Danuša Krkošová, hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie
S letnými mesiacmi sa spája aj cestovanie. Zákazníci často vyberajú z množstva ponúk rôznych cestovných kancelárií. Nie všetky však aj zabezpečia taký zájazd, ako si klient zaplatí. Jednou z cestovných kancelárií je aj CK Promo Travel, ktorej klienti sa obracajú aj na redakciu sťažnosti.sme.sk s prosbou o pomoc.
Náš čitateľ Jordan Kolarov si zaplatil za zájazd takmer 4 500 eur. Neskôr ho však spoločnosť zrušila a majiteľka prisľúbila vrátenie peňazí. Podľa vyjadrení sťažovateľa sa ho firma pokúsila niekoľkokrát oklamať, dokonca pred ním „vytvorila" neplatný príkaz pre banku, ktorý mu uvádzala ako potvrdenie svojich slov. Problém s nečakane zrušeným zájazdom má aj Lucia Ďurišková.
Tá sa počas cesty na letisko dozvedela, že objednaná služba bola bez vysvetlenia zrušená. V cestovnej kancelárii najprv nikto nedvíhal telefón, neskôr jej poskytli len informáciu, že vrátia zaplatené peniaze. Ako dôvod spoločnosť napokon uviedla nízky záujem. Žiadosť o vrátenie zaplatených finančných prostriedkov zostala bez odozvy.
Spoločnosť má problémy aj s dodávateľmi služieb, ktorým neuhrádza faktúry. S týmto problémom nás oboznámil Peter Musitz, u ktorého mala cestovná kancelária objednanú autobusovú dopravu. Vo svojej sťažnosti opísal komunikáciu s majiteľkou firmy, ktorá sľubovala úhradu dlhov a nakoniec podpísala uznanie záväzku, po čom sa opäť odmlčala a komunikácia uviazla.