TOPOĽČANY. Ako dieťa na určitú dobu Alena Vlasáková oslepla. V období tmy jej hudba sprostredkovala mnoho vnemov z okolitého sveta. Znamenala pre ňu komunikáciu na určitej hlbšej emocionálnej úrovni. Potom, čo jej operácia čiastočne vrátila zrak sa pevne rozhodla stať učiteľkou hudby.
„Hudba pre mňa znamená v živote veľmi veľa. Keď som stratila zrak, akoby mi ilustrovala to, čo bolo inak možné vidieť. Mala som z hudby obrovský zážitok. Preto som už ako 5 - ročná vedela, že sa jej chcem venovať profesionálne. Môj detský sen sa mi splnil," povedala Alena Vlasáková po odbornom seminári na Základnej umeleckej škole Ľ.Mokrého. Jeho predmetom bola výchova muzikality žiakov v aplikácii moderných vedeckých poznatkov a umeleckej praxe.
„Základom rozvoja každého hudobníka bez rozdielu veku je čo najdokonalejšia hudobná predstavivosť. Vytvára sa aj tým, že učiteľ je pre deti garantom zaujímavých tvorivých hodín a vníma ich individuálne. Je dôležité dbať na komplexnú výchovu celej osobnosti žiaka," vysvetlila pedagogička Akadémie muzických umení v Prahe a Brne. Alena Vlasáková si myslí o slovenských deťoch, že sú veľmi muzikálne.
„Interpretačná úroveň slovenských detí je veľmi vysoká. V jednej veci majú určitú prednosť pred českými. Je to druh temperamentu, ktorý je viac otvorenejší a hudobnejší. Interpret vie emocionálnejšie prejaviť čo prežíva, má schopnosť sa nadchnúť a vytvoriť s niekým blízky kontakt.