Mestský úrad pracuje na elektronizácii svojich služieb už dlhšiu dobu. Komunikáciu budú zabezpečovať infomoduly.
NITRA. Mesto Nitra pracuje na budovaní mestského komunikačného portálu, ktorý v maximálnej miere umožní elektronickú komunikáciu medzi mestským úradom a občanmi, ale aj medzi rôznymi inštitúciami samosprávy. Ako sa uvádza v uznesení, ktoré prijali mestskí poslanci na svojom ostatnom riadnom zasadnutí, celkové náklady na projekt sa pohybujú vo výške 3.157.894,74 eura (95.134.737 Sk), 95 percent z tejto sumy chce magistrát získať vo forme nenávratného finančného príspevku. Zvyšných 157.894,74 eura (4.756.737 Sk) doplatí zo svojho rozpočtu. Väčšina zdrojov z nenávratného finančného príspevku pôjde na nákup hardvéru a softvéru.
Mestský úrad pracuje na elektronizácii svojich služieb už dlhšiu dobu. Od januára funguje na stránke www.msunitra.sk takzvaná virtuálna karta klienta. Po kliknutí na ňu získajú Nitrania prístup do verejnej a privátnej sekcie portálu. Vo verejnej sekcii sú informácie týkajúce sa mestského úradu a samotného mesta. Po registrácii do privátnej sekcie získa držiteľ virtuálnej klientskej karty množstvo informácií o svojom vzťahu s mestom. Uvidí tu stav svojich záväzkov voči mestu, môže zistiť, v akom štádiu je vybavovanie jeho žiadostí, prípadne sťažností. Užívatelia klientskej karty môžu elektronicky, prostredníctvom internetového rozhrania vypĺňať formuláre a úradné tlačivá.
Tieto služby by sa v rámci pripravovaného projektu Elektronizácia služieb krajského mesta Nitra mali postupne vylepšovať a dopĺňať o ďalšie. "Celý proces komunikácie klienta s mestským úradom budú zabezpečovať infomoduly, ktoré prostredníctvom takzvaného modulu eForm umožnia presné zadefinovanie požiadavky, následne riadia jej vyriešenie a zabezpečia aj doručenie výsledku späť ku zadávateľovi požiadavky. Systém mapuje celý proces a informuje klienta v každom momente o aktuálnom stave podania," uvádza sa v materiáli predloženom na rokovanie mestského zastupiteľstva.
Mesto si od projektu sľubuje jednoduchšiu a prehľadnejšiu komunikáciu s občanmi, efektívnejšiu prácu úradu a celkové zlepšenie vnútorných procesov samosprávy.