Stavba úsekov R1 pri Nitre zväčša pokračuje podľa plánu

Výstavba troch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a na severnom obchvate Banskej Bystrice pokračuje zväčša podľa harmonogramu prác.

NITRA. Výnimkou je úsek Selenec - Beladice, kde priebeh prác sťažuje archeologický prieskum v Kľačanoch. Na tejto stavbe v súčasnosti pracuje okolo 1 300 ľudí.

"Dopad archeologického prieskumu sa stále vyhodnocuje, hľadáme adekvátne riešenia na elimináciu negatívneho dopadu a riešime celú záležitosť v spolupráci s ministerstvom dopravy," informovala agentúru SITA Dagmar Baloghová zo spoločnosti Granvia Construction, s.r.o. Táto firma je generálnym dodávateľom stavebných prác pre projekt verejno-súkromného partnerstva na R1.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s., ktorá bude úseky R1 prevádzkovať 30 rokov, podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho žiada kvôli prieskumu kompenzáciu v podobe posunu termínu ukončenia spomínaného úseku. Zatiaľ nie je známe, o aký časový posun pôjde. Rezort dopravy a koncesionár si stále vymieňajú listy a sporia sa o to. "Požadujú kompenzačnú udalosť, len čo sa týka termínu. Má to drobný dopad aj na cenu. Sú to finančne zanedbateľné veci. Mení sa cena peňazí v čase, nie je to dodatok za výkopy, alebo niektoré stavebné práce," dodal Vážny 5. februára.

"Stavebné práce prebiehajú primerane tomuto ročnému obdobiu," uviedla ďalej Baloghová. V rámci prípravných prác sú zo stavebných objektov dokončené demolácie, väčšina prekládok inžinierskych sietí, stavebné dvory a prístupové komunikácie. V hlavných prácach boli založené násypové telesá hlavné mostné objekty.

SkryťVypnúť reklamu

V zimnom období prebiehajú práce na zakladaní kritických mostov. "Ide o pilotážne práce, viazanie výstuže základov a spodnej stavby a v prípade priaznivého počasia tiež betonáž základov a spodnej stavby. Na mostoch ležiacich na kritickej ceste výstavby sa pracuje aj počas nepriaznivých klimatických podmienok, no pri dodržaní všetkých technologických pravidiel a predpisov," dodala Baloghová. S ohľadom na počasie prebiehajú práce na sanáciách podložia a v obmedzenej miere aj zemné práce. V súlade s harmonogramom sa vyrábajú prefabrikáty určené k zabudovaniu do mostov a oceľové konštrukcie. Práce na archeologickom prieskume ešte v niektorých oblastiach pokračujú.

Jednotlivé úseky R1 majú byť odovzdané postupne od konca júla 2011 a do konca júla 2012 do predčasného užívania. Úseky by mali byť úplne bezpečné a prejazdné v plnom profile. Do predčasného užívania má byť najprv odovzdaný úsek Beladice - Tekovské Nemce, a to 31. júla 2011. Nasledovať majú úseky Nitra - Selenec a Selenec - Beladice s termínom 30. septembra 2011 a napokon severný obchvat Banskej Bystrice 31. júla 2012. Kolaudácia konkrétnych úsekov je naplánovaná tiež vždy najneskôr šesť mesiacov po uvedených termínoch: 31. januára a 31. marca 2012 a 31. januára 2013.

SkryťVypnúť reklamu

Víťazné francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A.-ABN Amro Highway B.V. v tendri na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov R1 predložilo ponuku vo výške 1,5 mld. eur. Zhruba dve tretiny z tejto sumy by mali predstavovať stavebné náklady, pričom zvyšok tvoria náklady na prevádzku a údržbu úsekov počas 30 rokov trvania koncesie. Koncesná zmluva na výstavbu a prevádzku úsekov R1 bola podpísaná 23. marca tohto roku. Vláda vlani v polovici júla schválila druhý dodatok ku koncesnej zmluve so spoločnosťou Granvia, ktorú založilo úspešné konzorcium. Dodatok predpokladá navýšenie pôvodnej vysúťaženej ceny na 1,8 miliardy eur vzhľadom na sťažené podmienky na finančnom trhu kvôli hospodárskej kríze. Zhruba dvojnásobok tejto sumy má štát postupne splatiť koncesionárovi za 30 rokov. Takisto sa zvýši ročný poplatok štátu koncesionárovi, a to zo 109,4 miliónov eur na 127,4 miliónov eur. Dohodnuté podmienky refinancovania počas 30-ročnej koncesie umožňujú znižovanie poplatkov štátu v prípade zníženia ceny peňazí na finančných trhoch. Projekt bol finančne uzatvorený vlani koncom augusta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 558
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 144
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 088
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 147
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 756
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 494
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 301
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 274
  1. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  2. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  3. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  5. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  6. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  7. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  8. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 872
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 997
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 458
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 683
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 896
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 008
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 225
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 472
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Kvalita, rozmanitosť a dostupnosť na jednom mieste.


Festival Vodný mlyn začína už tento štvrtok v Kolárove.


Dolné Krškany to s útokom na titul myslia vážne, priviedli dve veľké mená.

Žiadaný Grebáč sa rozhodol o budúcnosti.


Lídri Rišňoviec s majstrovskou cigarou - predseda Rudolf Látečka, tréner Patrik Bauman a brankár Patrik Kostoláni.

V klube všetko klape, netají tréner šampiónov Patrik Bauman.


  1. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  2. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  3. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  5. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  6. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  7. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  8. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 872
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 997
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 458
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 683
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 896
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 008
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 225
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 472
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu