NITRA. Wellness Hotel Patince zvíťazil v súťažnej ankete, ktorú vyhlásila Agentúra EPS s podporou Slovenskej agentúry pre cestovný ruch. Porazil tým desať ďalších turistických zaujímavostí regiónu. Cieľom súťaže bola podpora domáceho cestovného ruchu a zvýšenie povedomia obyvateľov o miestnych atrakciách.
Do súťaže prišlo 1 650 platných hlasov, čo organizátori súťaže pokladajú za slušný úspech. „Počet nás príjemne prekvapil, v prvom ročníku sme očakávali menej,“ povedala dnes na tlačovej besede Katarína Švadleníková Nevidzanská zo Slovenskej agentúry pre cestovný ruch. Wellnes Hotel Patince získal 568 hlasov, na druhom mieste skončilo termálne kúpalisko Vadaš Štúrovo, s počtom hlasov 394, na treťom mieste Santovka Wellness so 148 hlasmi.
„Z výsledkov vidieť, že ľudia majú radi termálne kúpaliská a kvalitné služby,“ zhodnotil riaditeľ Agentúry EPS Daniel Balko. Ako uviedol Miloš Dovičin z Wellness Hotela Patince, výhra ich prekvapila, čakali víťazstvo termálneho kúpaliska Vadaš v Štúrove. Pod víťazstvo sa podľa neho zrejme podpísala masívna reklamná kampaň, ktorú si urobili v areáli svojho zariadenia a na internetovej stránke.
O priazeň obyvateľov sa v súťaži uchádzala aj zubria zvernica v Topoľčiankach, Nitrianska poľná železnica Slovenského poľnohospodárskeho múzea v Nitre, Diecézne múzeum na Nitrianskom hrade, Kaštieľ Mojmírovce, Botanická záhrada Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, rekreačné zariadenie Margita – Ilona, termálne kúpalisko Štrand v Nových Zámkoch a Tekovské múzeum, ktoré spravuje okrem iného Levický hrad. Súťaž bude bývať každý rok, nabudúce chcú organizátori pre ňu získať generálneho sponzora.
Jednotlivé zapojené atrakcie venovali do súťaže 22 cien, ktoré už poznajú výhercov. Prvou cenou bol víkendový pobyt s thajským programom vo Wellness Hoteli Patince, medzi inými boli napríklad víkendový pobyt v Kaštieli Mojmírovce či rodinné vstupenky a permanentky na termálne kúpaliská, do múzeí a ďalších atrakcií. Informácie o všetkých zapojených turistických atrakciách mohli obyvatelia nájsť na informačných paneloch v nákupných centrách. Hlasovať mohli prostredníctvom kupónov v regionálnych novinách, esemeskami alebo mailom. Najviac sa osvedčilo internetové hlasovanie, ktoré využilo 1 427 ľudí.