NITRA. Dopravné obmedzenia, ktoré si vyžiadala výstavba mosta, sa rozšíria aj na druhý breh rieky. Od 11. augusta do 19. septembra má trvať uzávierka križovatky Boženy Slančíkovej - Nábrežie mládeže.
Pokračujú aj práce na samotnej stavbe mosta. Obnovili ich minulý pondelok, keď klesla hladina vody.
Z parkoviska sa stane cesta
Autá sa od 11. augusta nedostanú na jednosmernú časť Nábrežia mládeže, teda na cestu, ktorá vedie popri rieke smerom k mostu na Triede A. Hlinku. Autá, ktoré pôjdu z Nábrežia mládeže na Slančíkovej ulicu (a naopak), budú jazdiť cez parkovisko pred vysokoškolským internátom.
„Pôjde o provizórny odklon dopravy. Ak by prišlo k poškodeniu vozovky na parkovisku, dáme to do poriadku," povedal Milan Ivan, obchodný riaditeľ firmy Inpek, ktorá stavia most.
Na opačnom brehu rieky platia obmedzenia už od stredy, potrvajú do 5. septembra. Neprejazdná je križovatka Wilsonovo nábrežie - Kmeťkova ulica. Obchádzková trasa vedie cez ulice Mostná - Kmeťkova - Fraňa Mojtu.
„Problémy s dopravou sme zatiaľ nezaznamenali, cez prázdniny je v meste menej áut a po Wilsonovom nábreží nejazdí ani mestská autobusová doprava," konštatoval Andrej Sitkey z dopravného inšpektorátu.
Mestu navrhol, aby mali počas uzávierky prednosť v jazde autá idúce z Fraňa Mojtu na Kmeťkovu. „Nemá zmysel, aby bola teraz Kmeťkova označená ako hlavná, keď je z jednej strany (od mosta) uzavretá," vysvetlil Sitkey.
Dôvodom uzávierok je prekládka sietí a potreba navýšiť terén ciest, na ktoré sa z oboch strán napojí nový most. Práce vraj zatiaľ bežia podľa harmonogramu.
Stavenisko je v koryte rieky
Minulý pondelok boli obnovené aj práce na samotnej výstavbe mosta. Na brehy sa vrátili mechanizmy, ktoré na tri dni odsunuli pre vysokú vodnú hladinu.
Stavenisko sa nachádza aj priamo v koryte rieky. Štrk do nej navážali 5-6 dní, je až v hĺbke vyše ôsmich metrov. Okolo štrkovej plochy sú štetovnice (akési oplotenie), aby kamene neunikli do rieky. Neskôr ich vytiahnu. Ak by s tým bol problém, Milan Ivan nevylúčil, že štetovnice vo vode odpália.
„Dočasné kovové konštrukcie budú do rieky osadené približne v polovici septembra," dodal Milan Ivan. Tieto konštrukcie pomôžu pri výstavbe mostného piliera, ktorý bude mať tri opory. Jedna z nich sa bude nachádzať až na hranici brehu a koryta.
Oceľový most pre autá, chodcov aj cyklistov spojí Staré mesto s Chrenovou. Stáť by mal do konca októbra. Ešte skôr, ako ho pustia do prevádzky, musia preložiť inžinierske siete, ktoré sú v súčasnosti na lávke pre peších. To znamená, že istý čas nebude ľuďom k dispozícii ani lávka (tú nakoniec úplne odstránia), ani nový most. „Môže to trvať až dva týždne," potvrdil nám Milan Ivan.
Stavenisko je priamo v koryte rieky.