Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Dovolenková sezóna končí. Riešia sa reklamácie zájazdov

Cestovné kancelárie dostávajú veľa druhov reklamácií. Neoprávnené sťažnosti sú najmä kvôli prehnaných očakávaniam klientov.

Letná dovolenková sezóna pomaly končí.Letná dovolenková sezóna pomaly končí. (Zdroj: STANO ŠIMO)

NITRA. Po dovolenkách prichádzajú reklamácie. Slovenskí spotrebitelia využívajú svoje práva a sťažujú sa v cestovných kanceláriách i na Slovenskej obchodnej inšpekcii. Dagmar Streitová z cestovnej kancelárie Hydrotour povedala, že počet sťažností klientov závisí od vydarenosti sezóny. Štandardne je percento reklamácií mizivé v porovnaní s počtom predaných zájazdov."Paleta sťažností je rôznorodá. „Najčastejšie sú problémy s meškaním lietadiel, službami, drobnými nedostatkami v ubytovaní, sortimentu stravy. 10 až 20 percent reklamácií bývajú oprávnené," vymenúva Streitová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa nej vyplývajú neoprávnené reklamácie z prehnaných očakávaní klientov."Žiaľ musím konštatovať, že slovenskí klienti sa stále viac tasajú do pozície profesionálnych znalcov kategorizácie zariadení. Mávajú nároky, ktoré nekorešpondujú s realitou. Často nejdú na dovolenku relaxovať. Nevedia sa povzniesť nad koloriť špecifík jednotlivých destinácií, mentality odlišných tradícií a od dovolenky očakávajú rovnaké podmienky ako majú doma," uviedla Dagmar Streitová.

Podobne vnímajú pomery aj v cestovnej kancelárii Satur Travel. Mária Gallová vraví, že počet reklamácií je zanedbateľný k počtu klientov. Firma odpovedá na každý list, či už ide o reklamáciu, upozornenie alebo poďakovanie. Zákonnú lehotu klienti dodržiavaju, väčšinou reklamácie prichádzajú tesne po skončení zájazdu. V prípade oprávnenosti reklamácie poskytne firma kompenzáciu, prípadne náhradné plnenie. Aj riaditeľka marketingu Saturu Gallová si všmila, že narastá počet reklamácií, za ktorými sú nesprávne očakávania klientov.

Skryť Vypnúť reklamu

Kuriózne sťažnosti

Mária Gallová podotkla, že niektoré reklamácie sú naozaj zvláštne. Napríklad reklamácia klienta na mravce hotela, ktoré sám prilákal odkladaním stravy v izbe, aby mal dôvod na vrátenie peňazí. Pričom sa tým nezabudol pochváliť ostatným klientom.

Na úsmevnejšie reklamácie si spomenula aj Dagmar Streitová z Hydrotouru. Napríklad klientom vadilo, že fúkal vietor, alebo že voda bola slaná. Jedna klientka žiadala odškodnenie, pretože nebola upozornená na to, že sa na verejnom priestranstve v egyptskom hoteli nesmie kúpať nahá, začo ju naháňali nahnevaní čašníci. Niekto zase namietal, že točité schody v hoteli nesĺňajú naše normy, že sa dieťa čľapkalo v záchodovej mise alebo že v rámci all inklusive v Egypte nepodávali rezne. Jeden klient sa sťažoval na dlhé rady na alkohol s tým, že musel rýchlo piť a potom stáť v novej rade na prídavok, pričom si neodpil v dostatočnom rozsahu.

Skryť Vypnúť reklamu

Spotrebiteľské práva

Na nitriansku pobočku Slovenskej obchodnej inšpekcie príde ročne zhruba 5 až 10 podnetov týkajúcich sa zájazdov. Ako jeden podnet sa berie aj viac sťažností na tú istú záležitosť. Podľa riaditeľa SOI Juraja Duchoviča sa ľudia najčastejšie sťažujú, keď nie sú spokojní s vybavením reklamácie v cestovnej kancelárii alebo majú pocit, že boli zavádzaní informáciami v katalógoch. Zákazníci si ťažkajú na kvalitu ubytovania, nezabezpečenie dopravy, nedostupnosť delegáta.

„Obchodná inšpekcia sa nemôže domáhať práv v mene spotrebiteľa," upozorňuje riaditeľ inšpektorov Duchovič. Môže len preveriť podnet občana v rámci legislatívy a v prípade porušenia zákona uložiť pokutu, ktorá je však príjmom štátneho rozpočtu. Pomôcť môže jedna z niekoľkých spotrebiteľských organizácií, ktoré pôsobia na Slovensku. Niektoré majú oprávnenie zastupovať spotrebiteľa i pred súdom.

Kauza Bellavista

Suverénne najviac podnetov zaznamenali inšpektori o cestovnej kancelárii Bellavista, ktorá presídlila do Nitry. V rokoch 2008 a 2009 prešetrili na inšpektoráte 44 podaní. V roku 2010 sa pokúsili preveriť ďaľších 6 podaní, ale zástupca podnikateľského subjektu sa bez ospravedlnenia nedostavil v určených termínoch. Za ignorovanie predvolaní uložila inšpekcia firme pokutu za marenie výkonu kontroly. Nitrianska advokátska kancelária Martina Kanása, ktorá v minulosti Bellavistu zastupovala, sa prípadu vzdala a už dlho nie sú v žiadnom kontakte.

Praktiky Bellavisty nepripomínajú podnikanie iných cestovných kancelárií. Firma začínala s nevyžiadanými telefonickými ponukami. Klientov pozývali na prezentácie, kde im ponúkali mimoriadne výhodné zájazdy. Niektorí klienti na psychologickú hru pristúpili a keď si to doma rozmysleli, bolo neskoro. Peniaze späť nedostali.

Firma je napísaná na jedného spoločníka a konateľa zároveň,ktorý podľa obchodného registra býva vo Veľkej Británii. Obchodná inšpekcia po preskúmaní zmlúv zistila, že v zmluvách sú neprijateľné podmienky v neprospech spotrebiteľa, chýbajú dôležité informácie alebo sú nesprávne uvedené, prípadne v rozpore so zákonom.

Juraj Duchovič uviedol, že spomínaná cestovná kancelária konala v rozpore s dobrými mravmi, keď sa predávajúca firma Bellavista vopred zbavovala zodpovednosti a záväzkov v prípade ťažkostí. Deviatimi rozhodnutiami uložila inšpekcia cestovnej kancelárii pokutu 52 tisíc eur a na odbor živnostenského podnikania v Nitre podala návrh na zastavenie živnostenského oprávnenia firmy Bellavista. Do dnešného dňa inšpekcia nedostala odpoveď.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  2. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  5. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  6. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  9. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  3. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  4. Legislative intention - recodification of the corporate law
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  8. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  9. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 16 287
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 498
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 648
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 958
  5. Po Slovensku na motorke 6 786
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 277
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 547
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 506
  9. Crème de la crème po slovensky 3 213
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 2 921
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

V kaviarni, ktorá mala hľadať zamestnancov, o ničom nevedeli.


3 h

Jednu cenu z troch sa porota rozhodla neudeliť.


6 h
Úsek dlažby, kde sa zranila pani Beáta, zhodou okolností minulý týždeň opravili.

Sudkyňa konštatovala, že dlažobné kocky na pešej zóne sú v dosť dezolátnom stave. Pani Beáta, ktorá spadla cestou z divadla, má v ruke voperované klince.


7 h
Štadión FC Nitra.

Z jarného kádra ostal prach.


8 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?