SEREĎ. Obyvatelia Serede odovzdali minulý týždeň petíciu na urýchlené riešenie tranzitnej kamiónovej dopravy, ktorá prechádza mestom.
Kamióny ohrozujú bezpečnosť
Petícia s deväťdesiatjeden hárkami obsahovala 1673 platných podpisov občanov mesta a 58 podpisov občanov okolitých obcí. Adresovali ju trnavskému županovi Tiborovi Mikušovi. Žiadali ho v nej o pomoc pri hľadaní riešenia na zlú dopravnú situáciu, pretože cesty podliehajú pod Trnavský samosprávny kraj.
V petícii sa píše, že kamiónová doprava v meste ohrozuje bezpečnosť občanov a hlavne detí, ktorým začal školský rok, znehodnocujú sa cesty a taktiež majetok občanov, hlavne tých, ktorí v kritických uliciach mesta bývajú. „Kruhový objazd, jediný v Seredi, ktorého hodnota nebola malá, je už druhýkrát znehodnotený. A to sú všetko finančné prostriedky, ktoré sa na opravu vynakladajú," hovoria obyvatelia.
Obyvatelia očakávajú od župy riešenie
Poslankyňa mestského zastupiteľstva Božena Vydarená spravila 2. augusta štatistiku a zistila, že od 9.30 h do 11.30 h prešlo v úseku Šulekovská ul. 96 kamiónov a v čase od 14.00 h do 16.00 h 68 kamiónov.
„Boli to väčšinou evidenčné značky DS,KN,NZ,SC,SA,TN,PN,PB,NR,BY ba dokonca kamióny z Maďarska, Poľska, Česka. A to už nehovoríme, akou rýchlosťou prechádzajú, a ktorú vôbec nedodržiavajú," povedala iniciátorka petície.
Dodala, že po realizácii elektronického mýta na diaľniciach a cestách I.triedy sa veľká časť kamiónovej dopravy nasmerovala na cesty nižších tried v trnavskom regióne a to prejazdom cez obce a mestá.
„Názory občanov sú také, že diaľnice boli vybudované, aby boli odľahčené mestá a obce hlavne od kamiónovej dopravy. Občania očakávajú od župy, že sa bude touto petíciou zodpovedne zaoberať, aby sa veci riešili a doriešili.
Dávajú jej dôveru a veria tomu, že bude v danej veci konať a že ich petičná požiadavka nebola zbytočná," vysvetlila poslankyňa. Zatiaľ je podľa Patrika Velšica predčasné sa vyjadrovať, ako bude kraj reagovať na petíciu.
„Určite sa ňou budeme zaoberať a v zákonnej lehote na ňu odpovieme. Na vznik podobných problémov sme upozorňovali hneď po zavedení mýta a už dávnejšie sa snažíme zamedziť prístupu tranzitnej nákladnej dopravy na cesty 2. a 3.triedy, ktoré nie sú na takéto podmienky dimenzované," povedal Patrik Velšic z odboru medzinárodných vzťahov, protokolu a komunikácie TTSK.
Autor: LAZ