Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Nitra nikdy nebola taká deravá ako dnes

Mesto celé mesiace nechalo vedome svojich občanov, aby si ničili na katastrofálnych cestách autá. So zakrývaním dier sa pomaličky začína až od marca.

Najrušnejšie sídlisko Klokočina má najväčšie diery. Ľudia prístup mesta nechápu - celú zimu so škárami nikto nič nerobil. Výnimkou sú asi štyri diery, ktoré mesto zalialo po opakovanom urgovaní zo strany polície.Najrušnejšie sídlisko Klokočina má najväčšie diery. Ľudia prístup mesta nechápu - celú zimu so škárami nikto nič nerobil. Výnimkou sú asi štyri diery, ktoré mesto zalialo po opakovanom urgovaní zo strany polície. (Zdroj: TOMÁŠ HOLÚBEK)

NITRA. Poznáte to. Strhnete volant aj cez stredovú čiaru, len aby ste sa vyhli diere veľkej ako svet, ktorých je na cestách Nitry požehnane. Vydýchnete, zablahoželáte si k obratnosti a tresk. Vaše auto nechtiac vmanévrujete do diery ešte väčšej a ešte hlbšej.

Mesto sa pritom celú zimu iba prizeralo, ako si jeho občania a platitelia daní ničia na nerovných a deravých cestách autá. S vozovkami nič nerobilo, lebo veď v zime sa nedá. Musela zasiahnuť polícia, ktorá kompetentných prinútila riešiť aspoň tie úseky, kde si šoféri poničili nápravy.

Rekordne zlé cesty

Vodiči sa zhodujú na jednom – také zlé cesty, ako má dnes Nitra, to tu ešte nikdy nebolo. Profesionáli šoféri hovoria o posledných dvoch rokoch ako o najhorších. A za dierami vidia financie. Ak sa aj škáry niečím opravia, pre nekvalitný materiál dlho hladké nevydržia.

Zašli sme za ľuďmi, ktorí majú čo k situácii v Nitre povedať. Oslovili sme profesionálnych šoférov, ale aj laikov, čo autami denne jazdia po cestách Nitry. Spokojný nebol nikto.

Odtrhnutá náprava? Nemali ste letieť

Len málokto pozná cesty Nitry tak dôverne ako taxikár Róbert Škadra. On a jeho kolegovia chodia aj po uličkách, kde sa iní šoféri nedostanú ako je rok dlhý. „Ak porovnám situáciu s vlaňajškom, tak aj medzi kolegami prevláda názor, že tento rok je to ešte o čosi horšie. Ale úprimne – nebolo to ktoviečo ani minulú zimu,“ začína rozprávanie Róbert Škadra. „Cestári čakajú do poslednej chvíle. Podľa mňa sa správcovia ciest spoliehajú na zákon, ktorý ich do veľkej miery ochráni pred prípadnými žalobami. Znenie zákona je také, že vodič má jazdu prispôsobiť stavu a povahe vozovky. Je to asi tak, že - odtrhol si si nápravu? Tvoja chyba, nemal si letieť... A aj keď sa nestane niečo hneď, tak jazdou po takýchto cestách trpia nápravy a ničia sa rýchlejšie,“ vysvetľuje profesionálny šofér z najväčšej taxislužby v Nitre.

Diery odrádzajú klientov benzínky

V hre pritom nie sú len samotné autá. Šoféri sa celým nebezpečným lokalitám snažia vyhnúť. Znie to paradoxne, ale niekomu to môže odlákať aj klientov.

Svoje o tom vedia napríklad na pumpe Shell cestou z mesta na Klokočinu. V okolí benzínky sa stalo už niekoľko nehôd, nebezpečne poničené cesty nie sú v okolí pumpy žiadnou raritou. „Zákazníci nadávajú, už aj policajtov sem párkrát volali. Môže sa stať, že uprednostnia inú pumpu, lebo nechcú riskovať, keď to tu je takto porozbíjané,“ hovorí Peter Vaš z klokočinskej benzínky Shell.

Autobusom hrkotanie ničí dvere

Pán Štefan robí šoféra autobusu mestskej dopravy už dvadsať rokov. Za celý ten čas sa podľa neho situácia dramaticky zhoršila až v posledných dvoch rokoch.

Na konečnej autobusov sme ho zastihli, ako vyklepáva dvere svojho vozidla. „Aj dvere sa poškodzujú pri jazde na takýchto katastrofálnych cestách,“ povedal šofér spoločnosti Veolia Transport Nitra. On aj Peter Vaš v zlej situácii vidia len a len peniaze. „Zaplátajú sa diery, ale urobí sa to tak nekvalitne, že za pár týždňov sú na rovnakých miestach znova,“ povedal Peter Vaš.

Rušné sídlisko plné dier

Zo všetkých mestských častí je zrejme najrozbitejšia Klokočina. Diery, aké by návštevník na najrušnejších križovatkách najväčšieho nitrianskeho sídliska vôbec nečakal, prekvapia nejedného šoféra. Naopak, relatívne dobre je na tom Chrenová.

Daša Šubová z Nitry prejde na aute trasu Klokočina-Chrenová šesťkrát denne. „Strašné čosi, všade sú diery. Som si vedomá, že nie sú peniaze, ale aj v zime mali najväčšie diery byť zasypané,“ podotkla. „Keď idete z Klokočiny na Dolnočermánsku, tak tam je to najhoršie,“ hovorí Dušan Čubanák. A cesty považuje za zlé aj ďalší Nitran, tridsiatnik Milan. „Všetci ale o tom len hovoríme, no nikto pre zlepšenie nič nerobí,“ povzdychne si.

Keď už sú hlavné cesty Nitry v takom zúfalom stave, nie je ťažké domyslieť si, ako vyzerajú tie bočnejšie. Napríklad úsek Záhradná ulica – Wilsonovo nábrežie. „Je to mimoriadne zaťažovaný úsek, v dôsledku čoho sa vytvorilo množstvo výtlkov, o ktoré sa ale ani v minulosti nikto veľmi nestaral,“ hovorí Lívia Gábrišová.

Nedá sa a nedá sa

Kompetentní ale problém deravých ciest až tak tragicky ako občania a profesionálni šoféri nevidia. Jozef Chrenko, šéf mestských služieb, ktoré sa majú o cesty starať, nám niekoľkokrát pripomenul, že „pri mínus 15 stupňoch sa nedá opravovať ani zimnou zmesou“. Takto odpovedal na otázku, prečo mesto nechalo svojich obyvateľov celé mesiace jazdiť po deravých cestách a na vzniknuté trhliny na vozovke začalo reagovať až teraz – v marci.

„S opravou ciest začneme hneď ako to počasie dovolí. Už sme opravili Nábrežie mládeže,“ podotkol Chrenko.

Mesto chce opravy ciest robiť zimnou a letnou zmesou, recyklátom a pomocou pneumotrysku. Odhadované náklady na látanie dier sú 200-tisíc eur. Najviac dier eviduje mesto na Štúrovej a Hviezdoslavovej ulici. Ktoré sú ďalšie deravé ulice a koľko má v Nitre mesto vytypovaných úsekov ciest na opravu, Chrenko nepovedal.

Nový stroj?

Primátor Jozef Dvonč povedal, že Nitra si prenajme nový stroj, ktorý by mal novou technológiou opravovať cesty kvalitnejšie a rýchlejšie. „Po polhodine bude možné po záplate výtlku jazdiť,“ povedal primátor Dvonč.

Výhodou tohto stroja je podľa mesta to, že pokiaľ sa v zásobníku zahrieva recyklát z vyfrézovaného asfaltu na 150 stupňov, obrovská kovová žehlička rozohreje povrch vozovky na takú istú teplotu. „Podľa českého výrobcu by takto opravená cesta mala vydržať až päť rokov. Obrovskou prednosťou stroja je, že sa dá používať i pri vyšších mínusových teplotách, kedy sú iné technológie nepoužiteľné,“ povedal primátor. Ak sa stroj osvedčí, mesto zváži jeho kúpu. Cena stroja bude predmetom verejnej obchodnej súťaže.

Najderavejšie cesty očami taxikára

Róbert Škadra z najväčšej taxislužby v Nitre vytypoval pre portál sme.sk a Nitrianske noviny najderavejšie cesty Nitry. Sú to tieto vozovky:

  • Trnavská ulica od Nipeku smer Mlynárce
  • neopravený úsek Kmeťovej
  • kruháč na Kmeťovej
  • Červeňova ulica
  • Hanulova ulica
  • križovatka Štúrova-Hollého
  • Staničná ulica
  • Ďurkova ulica – úsek od Lidlu po Mostnú
  • Kláštorská
  • Chmeľová dolina
  • Levická ulica
  • Akademická ulica
  • Kasalova ulica
  • Wilsonovo nábrežie
  • križovatka Hviezdoslavova-Dolnočermánska
  • každá druhá bočná ulica
Tomáš Holúbek

Záhradná ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Vansovej ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Tolstého ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Kmeťova ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Jedlíková ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Križovatka Hviezdoslavova - Dolnočermánska: pre šoférov nočná mora a strach o autá .

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK


Hviezdoslavova trieda. Mesto Nitra okrem bočných uličiek vytrvalo ignoruje aj diery na najrušnejších ťahoch najväčšieho nitrianskeho sídliska. V zime na tejto ulici prišlo k niekoľkým nehodám. Ich príčinou boli podľa polície diery na vozovke.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Hanulova ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Nerovnosti na križovatke Dobšinského-Dolnozoborská netrápia mesto už celé roky. Na pokrivenom úseku sa križujú cesty patriace mestu a samosprávnemu kraju.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Cabajská ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Braneckého ulica.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK


Braneckého ulica pri pumpe Shell na Klokočine.

FOTO - TOMÁŠ HOLÚBEK

Najčítanejšie na My Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 724
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 164
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 505
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 163
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 248
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 351

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  3. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 893
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 008
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 785
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 664
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 649
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


12 h
Tréner HK Nitra Normunds Sejejs.

Hokejisti Nitry zvládli prvý domáci letný predsezónny test.


6 h
Najlepšou strelkyňou Dusla proti kórejským súperkám bola spojka Olívia Ščípová.

Tradičný letný turnaj Duslo Cup odštartoval nie každodenným zápasom.


7 h
Futbalisti Paty (v bielom) v nedeľu o 17.00 h v sledovanom šlágri privítajú FC Nitra.

Tréner Paty má Nitranov prečítaných.


22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


16. aug

Jeden muž zmizol pred 24 rokmi s hotovosťou 665-tisíc korún, na piatich Kysučanov je vydaný európsky zatykač.


18. aug

Obvineného predviedli z hygienických dôvodov v overale.


19 h

Na piatich občanov regiónu je dokonca vydaný aj Európsky zatýkací rozkaz.


18 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  3. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 893
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 008
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 785
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 664
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 649
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu