SEREĎ. Mesto s obcami Dolná Streda, Váhovce a Kajal pripravuje zmluvu o spolupráci. Týka sa plánovanej výstavby cyklotrasy, ktorá má prechádzať všetkými tromi obcami.
Obce sú projektu naklonené
Cyklotrasu Sereď - Kaskády schválili poslanci ešte na začiatku minulého volebného obdobia. Od roku 2004 existuje projektová dokumentácia pre vydanie územného rozhodnutia a stavebného povolenia. Majú ju obce aj mesto. Vypracoval ju Ľudovít Možiešik zo Slovenskej technickej univerzity.
V minulom volebnom období sa jej názov stal sporným, obce a niektorí poslanci ju nazývali projektom, bývalé vedenie mesta štúdiou. Rozdiel znamenal nárok na čerpanie z eurofondov.„Pôvodná dokumentácia od pána Možiešika je stále aktuálna, použijeme časť z nej - Sereď-Kaskády,“ hovorí primátor Martin Tomčányi.
Cyklotrasa by mala viesť niekoľkými obcami. Mesto v súčasnosti pripravuje zmluvu o spolupráci, ktorú môžu starostovia podpísať až po schválení obecným zastupiteľstvom.
„Pevne verím, že zmluva bude v priebehu dvoch mesiacov podpísaná, pretože obce sú projektu naklonené. Pre nich cyklotrasa k štvrtej najväčšej vodnej nádrži na Slovensku niečo znamená z hľadiska turistiky,“ vraví viceprimátor Ľubomír Veselický.
Rozpočet sa mení pružne
Približne 13 kilometrov dlhá cyklotrasa by viedla od mosta v Seredi po pravobrežnej hrádzi Váhu až po priehradu v Kráľovej nad Váhom.
„Každý kilometer úpravy povrchu hrádze na cyklotrasu šírky 3 metre stojí podľa dnešných kalkulácií 100-tisíc eur, časť cyklotrasy v Seredi tvorí 900 metrov,“ vysvetľuje Veselický.
Dodal, že zmluvu o spolupráci spolu s projektom neskôr predložia na Vyšší územný celok v Trnave. Ten má evidovaný klaster cestovného ruchu, do ktorého zhruba pred dvomi rokmi vstúpili dotknuté obce. Aj prostredníctvom neho by sa chceli uchádzať o eurofondy.
Mesto pracuje aj na vybudovaní cyklotrasy Sereď - Horný Čepeň. Začalo s tým bývalé vedenie, investícia sa ale stala kritikou poslancov v minulom volebnom období. Za prioritnú totiž poslanci považovali cyklotrasu vedúcu po Kaskády. Zdalo sa im logickejšie dobudovať tú časť, ktorá sa dá napojiť už na existujúcu. Cyklotrasu má financovať mesto z vlastných zdrojov, pravdepodobne z predaja majetku.
„Situácia s rozpočtom sa mení veľmi pružne a my s ním môžeme pružne manipulovať. Akonáhle získame väčšie množstvo financií, ktoré vieme takto umiestniť, ideme do toho,“ uzatvára Veselický.
Autor: LAZ