ZLATÉ MORAVCE. Dopravu na štyroch najväčších a najrušnejších križovatkách v meste merali niekoľko dní pracovníci mestských Technických služieb.
Zamestnanci stáli niekoľko dní po sebe na každom ramene križovatiek pri mestskom úrade, Tekove, cirkevnej škole a kaštieli a zisťovali ich zaťaženosť. Na každom ramene si zaznamenali nielen počet vozidiel, ktoré tade prešli, ale aj typ áut podľa tonáže. Spočítali aj cyklistov či motorkárov.
Meranie trvalo každý deň od ôsmej rána do ôsmej večer. Vynechal sa iba piatok, ktorý je z hľadiska dopravnej zaťaženosti atypickým dňom.
Čísla, ktoré pracovníci Technických služieb namerali, posunie mesto špecializovanej bratislavskej firme. Tá Zlatým Moravciam navrhne optimálne riešenia pre jednotlivé križovatky. Celý proces potrvá niekoľko dní.
Tým sa ale ešte nič nekončí. K navrhnutým riešeniam sa potom musia vyjadriť dopravní inžinieri aj mestskí poslanci.
Primátor Peter Lednár už vyhlásil, že napríklad križovatke pri mestskom úrade by pomohli semafory. Niekoľkokrát menená a upravovaná križovatka je mimoriadne nebezpečná, stáva sa tam veľa nehôd. Ľudia sú podľa primátora navyknutí jazdiť po starom a vždy chvíľu trvá, kým si zvyknú na zmeny v danom úseku. Križovatka je okrem faktu, že je nebezpečná, aj pomerne nepriepustná. Sú na nej ramená, z ktorých majú vodiči v čase dopravnej špičky problém vyjsť.
Kruhový objazd, o ktorom uvažovali viacerí, je ale zrejme nereálny. Križovatka má čudný tvar, aby sa z nej stal kruháč, museli by jeden dom zbúrať.
Podobne sa o kruhovom objazde zrejme neuvažuje ani pri cirkevnej škole.
Čo spravia s križovatkou pri Tekove, bude známe až po odporúčaniach bratislavskej firmy. Križovatka, ktorou sa ide k priemyselnému parku, je jedinou svetelnou v meste.