Vodiči majú k novému mostu pripomienky

Dopravná polícia priznáva, že smerové vedenie jazdných pruhov je na novom moste problematické. Navrhuje tiež rozšíriť križovatku, lebo na nej narástol počet áut.

(Zdroj: (JK))

Dopravná polícia priznáva, že smerové vedenie jazdných pruhov je na novom moste problematické. Navrhuje tiež rozšíriť križovatku, lebo na nej narástol počet áut.

NITRA. Nový most, ktorý spája Staré mesto s Chrenovou, má za sebou prvý týždeň prevádzky. Viacerí vodiči majú rozpačité až negatívne pocity, obávajú sa kolízií. Dopravnú situáciu by podľa nich zjednodušila okružná križovatka aspoň z chrenovskej strany mosta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Chrenovskom moste sa už stali minimálne dve malé kolízie. Polícia zatiaľ žiadne nehody neeviduje, doprava je podľa nej plynulá. Zvýšilo sa však zaťaženie jednej z priľahlých križovatiek, čo treba riešiť jej rozšírením.

SkryťVypnúť reklamu

Viac jazdných pruhov

Radnica avizovala, že nový most (stál 4 milión eur) bude mať pre Nitru strategický význam. Polícia hovorí o miestnom význame.

„Most umožňuje rozptyl dopravy najmä v centre mesta a rýchlejšie prepojenie Chrenovej a Starého mesta,“ povedal nám Andrej Sitkey z Okresného dopravného inšpektorátu Nitra.

Dodal, že podľa predpokladov dopravnej polície sa zvýšila intenzita dopravy na križovatke Trieda A. Hlinku – Slančíkova. „ODI preto predložil mestu návrh na zvýšenie počtu jazdných pruhov na uvedenej križovatke. Dopravná situácia na križovatke Kmeťkova – Mostná sa zatiaľ zásadným spôsobom nezhoršila.“

Problematická poloha

Dopravný inšpektorát označil organizáciu dopravy na moste za štandardnú a adekvátne vyznačenú. „Bola stanovená na základe dopravného významu jednotlivých komunikácií, smerovania trás mestskej autobusovej dopravy a predpokladanej intenzity dopravy,“ povedal Andrej Sitkey.

SkryťVypnúť reklamu

Pripustil však, že smerové vedenie jednotlivých jazdných pruhov na moste je problematické. „Výraznou mierou to ovplyvnila vzájomná poloha mosta a priľahlých komunikácií, keďže most nie je umiestnený priamo v osi ulíc Slančíkovej a Kmeťkova.“

Dodal, že určité nedostatky boli spôsobené aj skutočnosťou, že stavebné usporiadanie počítalo so zjednosmernením Kmeťkovej ulice, „pričom po zmene organizácie dopravy nedošlo k stavebným úpravám“.

Vodiči majú pripomienky

Vodiči sa sťažujú najmä na situáciu pred mostom z chrenovskej strany. „Autá idúce zo Slančíkovej na most musia dávať prednosť sprava. Ak ide autobus, hrozí "ťuknutie", je to natesno. Potom sa musia autá rozbehnúť rýchle na most, aby neprišlo ku kolízii s ďalšími autami prichádzajúci po hlavnej sprava. Problém môže nastať hlavne počas výstav na Agrokomplexe,“ napísal nám Karol z Nitry.

SkryťVypnúť reklamu

Myslí si, že by problém vyriešila okružná križovatka, ktorá je bezpečnejšia. „Aj z oboch strán Zoborského mosta sú kruhové objazdy,“ poukázal.

Niektorí vodiči vyjadrili aj obavu, že na moste v čase dopravnej špičky uviaznu: „Na oboch koncoch mosta musíte dať prednosť autám idúcim po hlavnej.“

„Na križovatkách sú dobré rozhľadové pomery, pre ich zlepšenie bola na základe podnetu ODI upravená cestná zeleň,“ reagoval Andrej Sitkey.

Priechod na moste

V redakcii sme zaznamenali aj pripomienku, prečo je priechod pre chodcov prakticky už na moste (zo strany Kmeťkovej ulice). „Je to z dôvodu minimalizovania dĺžky priechodu pre chodcov. V prípade posunutia bližšie do stredu križovatky by sa priechod predĺžil,“ reagoval Sitkey.

Umiestnenie priechodu je podľa neho výhodné aj pre autá: „Vodič ešte pred hranicou križovatky rieši prednosť chodcom a za priechodom pre chodcov sa venuje už len prednosti vozidlám. V opačnom prípade by musel oboch účastníkov riešiť súčasne.“

Podľa niektorých vodičov však na moste nemal byť žiadny priechod pre chodcov. „Stačili by priechody na Wilsonovom nábreží,“ myslia si.

„Chodec musí prejsť cez tri pruhy, budú vznikať kolízne situácie najmä s autami, ktoré na most prichádzajú z Kmeťkovej,“ obáva sa Igor z Nitry.

Na okresnom dopravnom inšpektoráte nám povedali, že budú dopravnú situáciu na moste dlhodobo monitorovať. „V prípade potreby sa pristúpi ku korekciám v organizácii dopravy, respektíve na dopravnom značení,“ sľúbil Sitkey.

Video z mosta si môžete pozrieť na portáli Cestný pirát:

video z chrenovského mosta v nitre












SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 048
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 198
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 547
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 285
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 182
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 579
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 455
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 378
  1. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  2. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  3. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  4. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  5. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  6. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  7. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 427
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 010
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 959
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 941
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 452
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 960
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 701
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Pád fanúšika stlmilo plexisklo.

Vyšetrovanie pokračuje, nikoho neobvinili.


1

Keď si sadnete do vlakovej jednotky Panter, cítite sa ako doma v obývačke.


MY Nitrianskym novinám sa podarilo zistiť, či ViOn udržal (zľava) Nonikašviliho, Kuzmu či Greššáka.

Traja sú otázni, štyria odišli.


Po chátrajúcom bratislavskom Tehelnom poli sa k nepoznaniu zmenil aj staručký štadión v Prešove.

Týchto osem štadiónov pohostí majstrovstvá Európy do 21 rokov.


  1. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  2. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  3. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  4. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  5. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  6. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  7. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 427
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 010
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 959
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 941
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 452
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 960
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 701
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu