Cesta bude privádzať autá na R1. Jej rozšírenie ešte len plánujú

Na Levickej ceste narástla za posledné roky intenzita dopravy o vyše 27 percent. Po spustení R1 sa to ešte zhorší. Jej rozšírenie však ešte len plánujú, realitou bude až o niekoľko rokov.

Levická cesta - vpravo (kde je tabuľa) je odbočka do areálu STS.Levická cesta - vpravo (kde je tabuľa) je odbočka do areálu STS. (Zdroj: (AS))


NITRA. Rýchlostná cesta má byť v prevádzke koncom septembra. Pôvodne ju mal s Nitrou spojiť privádzač, pre nedostatok peňazí s ním ale ministerstvo zatiaľ nepočíta. Veľká dopravná záťaž tak čaká cesty Levická (I/51) a Cabajská (II/562).

Na Levickej robili v týchto dňoch nový povrch za peniaze z eurofondov. Podľa odborníkov to ale nestačí, cestu treba rozšíriť. Slovenská správa ciest s tým uvažuje, Nitrania si však budú musieť niekoľko rokov počkať. Dovtedy navrhol dopravný inšpektorát aspoň provizórne riešenie, ktoré má situáciu na Levickej čiastočne zlepšiť. Neuspel.

Navrhli zrušiť ľavý odbočovací pruh

Podľa sčítania dopravy z roku 2010 prejde po Levickej (I/51) až 21 113 vozidiel za 24 hodín. V porovnaní s rokom 2005 je to viac o 27,18 percenta.

„Vzhľadom na tento markantný nárast intenzity dopravy už od roku 2008 navrhujeme upraviť dĺžku radiacich pruhov pred križovatkou v smere od Vrábeľ,“ povedal nám Andrej Sitkey z Okresného dopravného inšpektorátu v Nitre.

Keď bude Levická plniť aj funkciu privádzača na R1, situácia sa ešte zhorší. Dopravný inšpektorát preto opätovne navrhol zrušiť ľavý odbočovací pruh z Levickej cesty do areálu STS, kde sídlia viaceré firmy.

„Následne by sa mohol predĺžiť radiaci pruhu v smere od Levíc. Navrhované riešenie má krátkodobý charakter, z dlhodobého hľadiska je potrebné urobiť stavebné úpravy cesty, ktoré by komplexne riešili problémy Levickej ulice,“ konštatoval Andrej Sitkey.

Argumentuje, že odbočovací pruh do areálu STS využijú denne odhadom dve stovky áut, no po Levickej ich prejde viac ako 20-tisíc.

Dopravný inšpektorát navrhol zrušiť ľavé odbočenie do areálu STS.

FOTO: (AS)

Firmám by sa zhoršil prístup do areálu

Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Nitre však s návrhom polície nesúhlasí. Rozhodol, že na ceste zostane zachovaný súčasný stav.

„Zrušenie ľavého odbočenia z Levickej do STS by vrátilo bezpečnostnú situáciu o niekoľko rokov späť a spôsobilo by upchávanie križovatky pri výjazde z Nitry. Odbočenie do areálu STS pri zriadení dvoch príjazdových pruhov by sa stalo problematickým,“ tvrdí prednosta úradu Marián Libiak.

„Ľavé odbočenie do STS možno obmedziť dopravnou značkou - vozidlá by využili možnosť vratného efektu okružnej križovatky na Selenci,“ reaguje Sitkey.

Libiak tiež argumentuje, že v priestoroch STS je v súčasnosti 17 firiem s približne 300 zamestnancami. „Zrušením ľavého odbočenia by sme pre nich vytvorili značnú prekážku prístupu do areálu svojho pracoviska, zhoršila by sa jeho dopravná obslužnosť.“

Libiak však dodal, že po spustení R1 - v prípade vážnych problémov - je možné vrátiť sa k rokovaniu a „nájsť optimálny model riešenia“.

Pomôže rozšírenie cesty, ale najmä privádzač

Čiastočným riešením môže byť aj vybudovanie napojenia areálu STS na cestu I/65 s pravým vjazdom a výjazdom. Súhlasí s tým dopravný inšpektorát aj krajský cestný úrad.

„Toto opatrenie by umožnilo zrušenie ľavého odbočenia, tak ako to navrhuje dopravný inšpektorát, a v podstate by riešilo prístup do areálu STS (s výnimkou prístupu zo smeru Zlaté Moravce),“ povedal prednosta Libiak.

Aj on si však myslí, že dopravná záťaž na Levickej si vyžaduje rozšírenie cesty. „My sme navrhovali už v minulosti rozšírenie na dva príjazdové pruhy v smere od Levíc v dĺžke približne 150-200 metrov. Toto by naozaj pomohlo. Akékoľvek rozšírenie Levickej ale nemôže suplovať dôstojný a nekonfliktný prístup do Nitry.“

Jediným a najlepším riešením je podľa Libiaka vybudovanie privádzača z R1 v zmysle pôvodného projektu.

Na stavebnú úpravu si počkáme. Ak ju schvália

Na Levickej ceste vymenili narušený povrch vozovky. „Stavba je financovaná z eurofondov. Náklady sú 240-tisíc eur s DPH,“ napísala nám Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest.

Potvrdila, že SSC pripravuje aj rozšírenie Levickej cesty. „V budúcom roku by mala byť dodaná dokumentácia pre stavebné povolenie.“ Zaujímalo nás, prečo sa cesta nerozšírila už skôr, aby sa práce stihli do spustenia R1. „Pri príprave R1 to nebolo plánované,“ reagovala Fedorová.

Nitrania veria, že po sprevádzkovaní rýchlostnej cesty sa dopravná situácia v Nitre výrazne zlepší. Na cestách Levická a Cabajská bude ale opak pravdou.

„Navyše hrozí, že sa dramaticky zhorší situácia na Ďurčanského a Bohúňovej. Po týchto uliciach už teraz vodiči jazdia, ak sú problémy na Levickej,“ upozorňuje dopravný inžinier Sitkey.

Privádzač zostal len v investičných plánoch

„V investičných plánoch ministerstva dopravy existuje stavba s názvom "privádzač Nitra - Selenec". Táto stavba nie je predmetom stavieb v rámci projektu PPP,“ napísala nám Lenka Kubejová zo spoločnosti Granvia Construction, ktorá stavia R1.

Dodala, že privádzač bude vybudovaný v prípade dostatku peňazí, pri kapacitnej potrebe a po vyriešení majetkovoprávnych podmienok pre realizáciu stavby. Kedy, to nám nevedeli povedať ani na ministerstve dopravy.

Autá, ktoré pôjdu z R1 do Nitry (resp. opačným smerom), tak budú môcť najbližšie roky využiť len križovatku pri Lehote, križovatku Čermáň (napája sa na Cabajskú cestu) a križovatku Selenec (napája sa na Levickú ulicu).

(mh)

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 745
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 073
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 919
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 624
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 419
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 115
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 074
  1. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  2. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  3. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  4. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  5. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  6. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  7. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 298
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 686
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 164
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 432
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 387
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 153
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Autobusová stanica v Nitre.

Dievča obchytával a ukazoval mu fotku penisu. Dostal podmienečný trest, nie je prvý.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Jedna z odkrytých rúr. Keď ju našli, valila sa z nej voda. Betónový žľab dokončili v stredu.

Cesta praská a zosúva sa. V apríli urobia hydrogeologický prieskum.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  2. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  3. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  4. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  5. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  6. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  7. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 298
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 686
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 164
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 432
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 387
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 153
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu