V tohtoročnej sezóne sa najviac darilo termálnym kúpaliskám. Ľudia, ktorých odradilo škaredé počasie, si prišli zaplávať do krytých priestorov.
DIAKOVCE, HORNÉ SALIBY, VEĽKÝ MEDER. Prevádzkovateľom nekrytých kúpalísk dalo tohtoročné počasie poriadne zabrať. Pre upršaný júl dosahovali niektoré letné kúpaliská obrovské straty.
Náklady nevykryli ani z ubytovania
„Trojtýždňový výpadok v júli nás zničil, dosahovali sme až 75-percentné straty. Najviac ľudí chodievalo cez víkend, ale keď pršalo, bolo tu prázdno a náklady nevykryli ani ubytovaní v chatkách, ani tých nebolo veľa,“ zhodnotil tohtoročnú sezónu majiteľ termálneho kúpaliska v Diakovciach Ladislav Bezáni. „A či prišlo 20 alebo 50 ľudí, vodu vo veľkom bazéne sme zvyknutí meniť dvakrát do týždňa, čiže náklady na zhruba 1600 kubíkov neboli maličkosťou,“ dodal.
Pre vrtkavé počasie plánuje kúpalisko na budúci rok otvoriť už v máji. Dovtedy by chcel prostredie pre návštevníkov zatraktívniť. Nový bazén pre dospelých s rozmermi približne 10 krát 12 metrov a vírivý bazén 7,5 krát 4 metre s 36- stupňovou vodou bude hradiť z vlastných zdrojov. S výstavbou začne už koncom septembra.
„Keďže Európska únia už na investície tohto druhu nedáva peniaze, bude to finančne veľmi náročné, ale dúfame, že sa nám vložené prostriedky vrátia. Ak sa bude dať, tak eurofondy by som chcel využiť na vybudovanie novej ubytovne,“ povedal Bezáni.
Nové investície
Prevádzkovateľ letného kúpaliska v Horných Salibách Edmund Csiba zhodnotil sezónu ako priemernú.
„Začiatok bol veľmi slabý, mysleli sme, že dopadneme zle, našťastie tržby napravil horúci august a skončili sme s približne rovnakým kladným hospodárskym výsledkom ako vlani. Musíme si zvyknúť, že posledné roky je práve takéto počasie normálne. Myslím, že nasledujúce roky budú podobné, ak nie ešte horšie,“ povedal Csiba.
Prebytok, ktorý dosiahli, použijú podľa neho buď do technológie, bazénov, prostredia, alebo do ubytovacích priestorov.
Návštevnosť im vzrástla
V tohtoročnej sezóne sa najviac darilo termálnym kúpaliskám s alternatívou krytých bazénov. Ľudia, ktorých odradilo škaredé počasie, si prišli zaplávať do Veľkého Medera. Návštevnosť na kúpalisku tak oproti minulému roku vzrást-la o 14 percent. Bolo to podľa Pavla Molnára z marketingového oddelenia práve vďaka tomu, že na termálnom kúpalisku majú aj zastrešené bazény.
„Veľa z nich sme pokryli tento rok a oplatilo sa. Okrem nových prezliekarní a vstupnej haly máme od minulého roka aj novú krytú halu, v ktorej je rodinný bazén s interaktívnou vodnou hrou. Je k tomu pripojený polokrytý rekreačný bazén s hydromasážami a vodnými atrakciami,“ vysvetlil Molnár.