Primátor, prípadne jeho zástupcovia bývajú v klientskom centre každú stredu. Služba funguje od začiatku roka, odkedy ju už využili desiatky ľudí.
NITRA. Pravidelné služby nitrianskeho primátora a jeho zástupcov v klientskom centre mestského úradu sa stretli medzi obyvateľmi mesta s pozitívnymi reakciami. Ľudia si pochvaľujú predovšetkým skutočnosť, že sa môžu o svojich problémoch porozprávať priamo s predstaviteľmi vedenia mesta.
"Štyri hodiny tam sedíme a riešime veci. Klientske centrum je otvorené pre každého, takže sa na stretnutie so mnou, alebo viceprimátormi nemusia vopred nahlasovať. Občan jednoducho príde a môže riešiť veci priamo s vedením mesta," uviedol primátor Jozef Dvonč.
"Niekedy ich príde osem, inokedy aj 20. Máme presné záznamy problémov, ktoré riešime. Veľakrát sú evidované aj opakované návštevy, pretože sa záležitosť často nepodarí vybaviť na prvýkrát. Riešia sa tam skutočne tie najťažšie veci, či už ide o sociálne, bytové alebo iné otázky. Niektoré veci sa ale jednoducho nedajú vyriešiť vôbec. Nie je napríklad možné pomôcť človeku, ktorý si neplnil svoje povinnosti, prišiel o byt, a teraz chce druhý," hovorí Dvonč.
Problémy, s ktorými sa občania obracajú na vedenie mesta, sa po ich analýze presúvajú na jednotlivé odborné oddelenia mestského úradu. Tam sa potom riešia konkrétne veci. Okrem návštevy klientskeho centra sa môžu ľudia zveriť so svojimi problémami aj prostredníctvom internetu.
"Každý mesiac organizujeme online diskusie, ktoré slúžia práve na priamy kontakt vedenia mesta s jeho obyvateľmi a konajú sa raz mesačne," dodal Dvonč.