ŠAĽA. Energickej žene Kataríne Gáborovej zo Šale sa životný sen splnil. Jej zamestnanie je jej koníček.
Organizuje výstavy
Vedúca kultúrneho strediska Večierka si počas galaprogramu Srdce, duša, radosť, ktorý je prehliadkou toho najlepšieho z amatérskej kultúry, prevzala ocenenie. Získala ho za celoživotnú prácu v oblasti kultúry, za podiel na rozvoji osvetových aktivít, za prácu s dobrovoľníkmi, s deťmi, mládežou. Tiež za uchovávanie a šírenie kultúrneho dedičstva nielen v regionálnych podmienkach a reprezentáciu amatérskej kultúry doma i v zahraničí. Ocenenie jej odovzdal župan Milan Belica, nominovalo ju Krajské osvetové stredisko v Nitre.
„Dodalo mi to elán, robím tak, aby väčšinou o mne ani nevedeli, som v pozadí. Všetko riadim, organizovanie mi zostalo od školy. Môžem povedať, že môj životný sen sa splnil,“ hovorí s úsmevom Katarína Gáborová.
Mimoškolskej výchove sa venuje už takmer 40 rokov. Organizuje výstavy, ktoré sa snaží spájať s tvorivými dielňami.
„Mali sme napríklad výstavu preparovaných motýľov a kaktusov, tak sme vyrábali motýle z papiera a plastových fliaš. Teší ma, že na výstavy chodia nielen deti, ale aj dospelí, a sú spokojní. Dodáva mi to energiu.“
Súčasťou KS Večierka sú aj kluby- fotografický, paličkovanej čipky, klub výtvarníkov a pačvorku (technika zošívania malých kúskov tkanín rozmanitých tvarov).
„Fungujeme ako jedna veľká rodina. Rodičia sami prichádzajú s nápadmi, pomáhajú mi s akciami, dodávajú materiály. Sú veľmi ochotní práve tak ako dobrovoľníci-výtvarníci, ktorí neváhajú prísť a pomôcť mi aj cez víkend.“
Alternatívne vyučovanie
Katarína Gáborová spolupracuje aj so šalianskymi základnými školami. Žiaci ZŠ Ľudovíta Štúra si mali možnosť vyskúšať aj alternatívne vyučovanie hudobnej výchovy, ktoré sa zmenilo na karaoke. Namiesto výtvarnej výchovy boli zase tvorivé dielne.
„Kedysi sme robili aj kvízy tým spôsobom, že situáciu museli deti zahrať, ako keby hrali divadlo. Veľmi sa im to páčilo, lebo to bolo zábavné, chcela by som sa k tomu vrátiť,“ vraví pani Katka, ktorá by chcela „kultúrne podchytiť“ aj mládež. „Tá ale nemá až taký záujem. Preto je dôležité začať s umením už u malého dieťaťa,“ uzatvára pani Katka.