V Seredi obmedzia kamiónovú dopravu

Dopravnými značkami sa má odľahčiť doprava v problematických úsekoch.

Značky by mali obmedzovať prejazd kamiónov nad 12 ton.Značky by mali obmedzovať prejazd kamiónov nad 12 ton. (Zdroj: FOTO: (SITA))

SEREĎ. V Seredi sa od nového roka obmedzí tranzitná doprava.

Spoplatneným úsekom sa vyhýbajú

Na 133 úsekoch ciest druhej a tretej triedy sa osadia dopravné značky. Budú obmedzovať prejazd nákladných vozidiel nad 12 ton tam, kde cesty nie sú dimenzované na častý prejazd kamiónov. Tranzitná doprava by sa tak mala vrátiť späť na cesty prvej triedy alebo diaľnice, ktoré sú spoplatnené. V súčasnosti sa práve pre výber mýta snažia autodopravcovia týmto úsekom vyhnúť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Myslel som si, že skôr či neskôr k tomu dôjde. Len som zvedavý, či aj cesty 1. triedy budú na úrovni, ktorú si zaslúžime,“ povedal autodopravca Zsolt Darász. Domnieva sa, že na nový systém najviac doplatia obchodné reťazce. „Ublíži to tým, ktorí robia rozvozy z mesta do mesta, pretože teraz, keď nejdú na spoplatnenom úseku, ušetria aj 60-70 eur.“

SkryťVypnúť reklamu

Kráľov Brod zo zoznamu vynechali

Takzvaný zoznam križovatiek vypracovalo ministerstvo dopravy v spolupráci s krajskými úradmi dopravy a samosprávnymi krajmi. Zoznam prešiel úpravou, pri ktorej sa znížil počet úsekov z približne 180 na 133. Dôvodom bolo podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Krajčoviča porovnanie analýzy sčítania dopravy z roku 2010 a 2005 a relevantné argumenty dopravcov, ktorí upozornili na problematické úseky.

„Vypustili sa úseky, kde nebol zaznamenaný nárast intenzít nákladnej dopravy,“ povedal hovorca.
Do zoznamu sa nedostala obec Kráľov Brod. Jej obyvatelia upozorňujú, že kamióny im ničia cesty a spôsobujú otrasy, ktoré im poškodzujú domy. Pre ich množstvo rozbehli petíciu, ktorú starosta Pavel Racsko odovzdá VÚC do konca roka.

SkryťVypnúť reklamu

„Na neúnosné množstvo kamiónovej dopravy sa sťažujú všetky obce smerom od Galanty na Medveďov,“ podotkol starosta.

Osádzanie značiek už prebieha

Prípravu a realizáciu osadenia značiek má zabezpečiť Národná diaľničná spoločnosť, a.s., na vlastné náklady. Náklady by mali podľa avizovaných informácií vyjsť na 370-tisíc eur s DPH.

„V súčasnej dobe mnohé značky sú už osadené alebo prebieha ich osádzanie v súlade s určením dopravného značenia. Tie vydávali príslušné cestné správne orgány na základe vypracovanej projektovej dokumentácie a po odsúhlasení s príslušným útvarom PZ SR,“ upresnil Krajčovič.

„Myslím, že Seredčania to určite uvítajú, pretože už niekoľkokrát sme v tejto veci podávali petíciu na Trnavský samosprávny kraj,“ povedala iniciátorka petícií, poslankyňa Božena Vydarená.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 19 863
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 434
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 651
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 041
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 220
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 656
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 512
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 900
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 391
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 476
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 474
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 379
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 090
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 780
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 900
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 391
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 476
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 474
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 379
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 090
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 780
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu