NITRA. Magistrát chce na budúci rok pritiahnuť pod Zobor viac turistov a robiť Nitre reklamu na Slovensku i v zahraničí. Ako informoval primátor Jozef Dvonč, radnica preto dofinancuje rozpočet Nitrianskeho informačného systému (NISYS) a vyčlenila peniaze aj na ďalšie aktivity.
"Posilnenie propagácie mesta znamená aj to, že máme prijatú koncepciu rozvoja cestovného ruchu, ktorá nám má pomôcť prilákať návštevníkov do mesta a na to všetko treba mať určité prostriedky. Takisto nám postupne začínajú chýbať propagačné materiály o meste, pretože je o ne pomerne veľký záujem, nielen v NISYS-e, ale napríklad aj zo strany škôl, mestského úradu a iných inštitúcií ak niekam cestujú. Požiadavky na propagačné materiály sú pomerne značné, preto je v rozpočte na tento účel určená položka asi 29 000 eur," uviedol Dvonč.
Hlavným nástrojom na pomoc propagácie Nitry by však na budúci rok mala byť Koncepcia cestovného ruchu, ktorá bola oficiálne predstavená v októbri. Jej autorom je kolektív odborníkov z Ekonomickej univerzity (EU) v Bratislave. Okrem popisu a analýzy východiskového stavu prináša aj výsledky rôznych prieskumov a možnosti na zvýšenie atraktivity mesta pre turistov.
V jednotlivých kapitolách sa autori zaoberajú možnosťami na zvýšenie množstva návštevníkov mesta či predĺženia ich pobytu v Nitre. Materiál rieši aj tvorbu marketingového imidžu mesta a jeho propagáciu. Súčasťou koncepcie je aj návrh spolupráce medzi súkromným a verejným sektorom a súčinnosti medzi jednotlivými oddeleniami mestského úradu.