Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Auto zostáva na polícii, hoci už nie je na pátraní

Nitrianska firma zaplatila za auto dvakrát, no dodnes ho nemá k dispozícii. Už dva roky ho zadržiava polícia.

ILUSTRAČNÉ FOTOILUSTRAČNÉ FOTO

NITRA. Tri roky používala nitrianska firma Incar auto dovezené z Francúzska, ktoré kúpila za 17-tisíc eur od fyzickej osoby. Potom prišiel šok – Renault zaistila polícia. Nový informačný systém, ktorý začala používať, ho evidoval ako kradnuté.

Už vyše dva roky je Renault v policajnej úschove. Nitrianska firma sa medzitým dohodla s pôvodným majiteľom – francúzskou leasingovou spoločnosťou a za auto jej zaplatila. V systéme už nefiguruje ako kradnuté, vyradili ho z pátrania. Napriek tomu ho polícia odmieta vrátiť.

SkryťVypnúť reklamu

„Pokiaľ nebudeme mať rozhodnutie zo súdu, auto nemôžeme vydať,“ povedala nám policajná hovorkyňa Božena Bruchterová.

Súd: Je to komplikovaný spor

Incar sa ešte v januári 2010 obrátil na okresný súd s návrhom na určenie vlastníckeho práva k autu. Keď sa dohodol s francúzskou leasingovkou a vyplatil ju, požiadal súd o schválenie zmieru medzi spoločnosťami.

Prípad je na súde už takmer dva roky, no rozhodnuté zatiaľ nebolo. Firma Incar si myslí, že sa vec neúmerne naťahuje. „Okresný súd Nitra v uvedenom prípade riadne koná a nariadil termín pojednávania na 21. marca,“ reagoval Oliver Kolenčík, hovorca nitrianskeho súdu.

Dodal, že ide o pomerne komplikovaný spor: „Dôležitú rolu zohráva skutočnosť, že jedným z účastníkov je subjekt zo zahraničia. S jeho účasťou v konaní sú spojené časovo nie jednoduché otázky súvisiace s doručovaním súdnych a iných písomností a zabezpečovaním prekladateľských a tlmočníckych úkonov.“

SkryťVypnúť reklamu

Právny zástupca Incaru zvažuje, že už nebude žiadať o schválenie zmieru, „ale aby súd určil, že vlastníkom vozidla je Incar“. Predtým, ako auto zhabala polícia, ho totiž firma tri roky užívala, čím ho podľa právnika „vydržala“.

„O vydržaní by mohol súd rozhodnúť aj bez účasti francúzskej spoločnosti. Aj my sme mali problém sa s ňou skontaktovať,“ dodal právnik.

Nedostal auto ani peniaze

O tom, že Renault bol kradnutý, respektíve že bol súčasťou poisťovacieho podvodu, konateľ Incaru netušil: „Auto mi odporučil kamarát, jeho cena nebola prehnane nižšia. Skôr, ako sme vozidlo kúpili a prihlásili, preverili sme si jeho pôvod v medzinárodnej sieti THG a tiež, či nie je v pátraní.“

Krádež vozidla však bola údajne nahlásená až niekoľko mesiacov po tom, ako bolo prihlásené na Slovensku. Teraz nemá firma auto ani peniaze. Osoba, od ktorej Renault kúpili, nemá žiadny majetok, takže si nemajú z čoho nárokovať škodu.

SkryťVypnúť reklamu

„Keďže auto je už dva roky u policajtov, musel som kúpiť ďalšie auto,“ dodal podnikateľ, ktorý dokonca čelil podozreniu, že u nás legalizoval predmet pochádzajúci z trestnej činnosti.

Paradoxom je, že za zadržané auto musí stále platiť zákonnú poistku, no používať ho nemôže.

Začarovaný kruh

Auto zostáva na polícii, hoci už v systéme nefiguruje ako kradnuté. „Polícia ho teda zadržiava neoprávnene, no nevydá mi ho bez rozhodnutia súdu. A súd stále nerozhodol - napriek tomu že francúzska spoločnosť stiahla vozidlo z pátrania, takže už nie brané ako pochádzajúce z trestnej činnosti. Je to začarovaný kruh,“ zauvažoval podnikateľ.

Dodal, že v podobnej situácii sa môže ocitnúť ktokoľvek: "Aj človek, ktorý si na auto možno šetril celý život."

Najčítanejšie na My Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 356
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 930
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 125
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 745
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 500
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 626
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 491

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  2. Štefan Vidlár: Zasek zle
  3. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  4. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  5. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  6. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  7. Peter Slamenik: Panelákoví psíčkari
  8. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 686
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 634
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 543
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 961
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 436
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Reprezentačný nahrávač Peter Porubský.

Volejbalisti Slovenska už nemajú postupový osud vo vlastných rukách.


4 h
Za Patu nastúpi osem hráčov, ktorí prešli akadémiou Nitry. A za Nitru osem bývalých hráčov Trnavy, ktorej sa v Pate hromadne fandí. Aj špílmacher David Vaško (vľavo) sa teší na štvrtoligový šláger.

Špeciálny zápas za akýchkoľvek okolností, hecuje Peseky na nedeľu.


21 h
Rita Novosadová s manželom Branislavom (hore) a lekár Libor Marko (dole)

Pobyt v apidomčeku alebo včelom hoteli pomáha z viacerých zdravotných hľadísk.


16 h
Na výstavisku sa má od 18. do 21. augusta konať tradičná výstava Agrokomplex.

Výstava trvá štyri dni.


TASR 19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


16. aug

Jedna z hľadaných osôb uniká pred spravodlivosťou od roku 1999.


17. aug

Mladý Sihelňan mal novú motorku len tri dni.


17. aug

Páchateľa zadržali niekoľko hodín po čine.


17. aug

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  2. Štefan Vidlár: Zasek zle
  3. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  4. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  5. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  6. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  7. Peter Slamenik: Panelákoví psíčkari
  8. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 686
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 634
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 543
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 961
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 436
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu