Úlohou centra bude starostlivosť o klienta v prípade riešenia sporov mediáciou.
NITRA. Na oddelení Klientskeho centra Mestského úradu v Nitre bude od pondelka 21. mája pôsobiť mediačno-kunzultačné centrum SOVA. Úlohou pracovníkov centra bude komplexná starostlivosť o klienta v prípade riešenia sporov mediáciou a poskytovanie pomediačnej starostlivosti ako prevencie vzniku sporu. Hlavným cieľom je v maximálnej miere odľahčiť klienta v krízovej či záťažovej životnej situácii a poskytnúť mu čo najlepšie podmienky pre umožnenie vzájomnej dohody a urovnanie sporu, uviedol riaditeľ centra SOVA Martin Dubníček.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Prvé kongresové centrum pre mediáciu a právo Slovenska vzniklo v apríli 2010 v Banskej Bystrici. Postupne pribúdali ďalšie pobočky v rámci samosprávnych krajov, v súčasnosti ich je spolu s Nitrou osem. V priebehu svojej existencie v rámci Memoranda o spolupráci so samosprávnymi krajmi aplikujeme niektoré projekty a riešenie sporov aj v štátnej a verejnej správe. Postupne nadväzujeme spoluprácu so všetkými samosprávnymi krajmi Slovenskej republiky, uviedol Dubníček. Centrum spolupracuje s European Mediation Network initiative a World Mediation Fórum v spolupráci so Slovenským inštitútom pre mediáciu, prostredníctvom ktorého nadväzuje spoluprácu v mediácii so zahraničnými partnermi.