ŠAĽA. V meste pribudli dopravné značky. Najmä zákazové. Budú stáť zhruba 12-tisíc eur.
Parkovisko pri kultúrnom dome
Na Partizánskej ulici pred garážami mesto umiestnilo dopravné značky, ktoré upozorňujú vodičov na Zákaz státia. Neplatia pre autá, ktoré kolmo parkujú medzi stromami popri ceste. Sú osadené pre nedisciplinovaných šoférov, ktorí zvykli odparkovať tak, že blokovali výjazd áut z garáží. Práve vlastníci garáží sa sťažovali a na mesto podali niekoľko podnetov.
„Keď niekto zaparkoval tak, že garážnik nevedel vycúvať, dohadoval sa s ním, že on by to vedel. Teraz to už nebude na dokazovaní, pretože značka ako taká sa musí rešpektovať,“ povedal Miroslav Políček z referátu dopravy.
„Pamätám sa, keď som sa v noci v zime vracal domov a niekto mi stál pred garážou. Nemohol som ani vytrubovať, ani vykrikovať, tak som hodil na auto lano a odtiahol ho,“ povedal jeden z garážnikov. Značky ho prekvapili, nevedel, pre koho sú určené a či sú vôbec platné, keďže podľa neho nejde o verejnú komunikáciu, ale iba o „pľac pred garážami“.
„Ide o prístupovú účelovú cestu ku garážam, na ktorej môže byť umiestnená značka,“ vysvetlil Políček. Dodal, že problém nezodpovedných vodičov rieši dostatočne veľké parkovisko pri neďalekom kultúrnom dome. „To však takmer nikto nepoužíva, lebo každý chce na svoje auto vidieť. Keby mohli, tak si ho dajú do obývačky.“
Záchytné parkovisko
Zákazové značky státia pribudli aj na uliciach Mostová, Kráľovská a Vajanského.
„V meste sme umiestnili aj niekoľko značiek Zákazová zóna, ktoré platia pre nákladné autá a autobusy. Tie v meste od ôsmej večer do šiestej rána nemajú byť čo odstavené, musia parkovať na miestach na to určených. Také miesta v Šali ani nemáme,“ povedal Políček.
Dodal, že už o pár týždňov by sa mala zjednosmerniť Budovateľská ulica. Ak sa pešia zóna predĺži a vybuduje sa na nej záchytné parkovisko, prechod z Budovateľskej bude možný iba na Kukučínovu ulicu.
„Záchytné parkovisko na Hlavnej ulici by malo mať parkovacie miesta po okrajoch a v strede. Vstup do neho by bol možný z kruhového objazdu, ako je aj teraz, s tým rozdielom, že by sa autá otáčali na konci ulice, keďže by bola slepá.“