NITRA. Turistické informačné kancelárie sú alfou a omegou cestovného ruchu. Zhodli sa na tom členovia Asociácie turistických informačných centier Slovenska (AICES) na stretnutí, ktoré sa uskutočnilo minulý týždeň v Nitre. „Bez nich si neviem predstaviť, ako chceme rozvíjať cestovný ruch,“ povedala Ivana Magátová z ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.
Členovia asociácie diskutovali o problémoch, ktoré momentálne trápia cestovný ruch na Slovensku.
Viacerí spomenuli slabú orientáciu cestovného ruchu na klientov z východných krajín. „Aktívnejší musíme byť na Ukrajine a v Rusku. Ukrajina je náš sused, je blízko a Rusko je obrovský trh s obrovským potenciálom,“ skonštatovala Magátová. Zaoberať sa preto chce podporou pravidelnej leteckej linky z Ruska na letiská v Košiciach alebo v Poprade.
V súvislosti s ruskými turistami sa hovorilo aj o tom, že kým Taliansko či Švajčiarsko ponúkalo priamo v Rusku záujemcom lyžiarske zájazdy do svojich krajín, Slovensko v tomto zaspalo a zástupcu na cestovný veľtrh nevyslalo.
Zástupca Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Igor Donoval načrtol možnosti ďalšej spolupráce s turistickými informačnými centrami. Tá by sa mala prejaviť okrem iného aj distribúciou propagačných materiálov o Slovensku, ktoré by sa mali nachádzať na pultoch všetkých centier. Propagačné materiály tak môžu zlepšiť informovanosť slovenských aj zahraničných turistov.
Donoval tiež popísal niektoré mediálne pútavé aktivity, ktoré mali napomôcť cestovnému ruchu. Patril medzi ne populárny program Vo štvorici po Slovensku, kde štyria známi herci prechádzali Slovenskom a ukazovali známe miesta. „Možno nepatria k najnavštevovanejším, ale k unikátnym patria určite,“ podotkol Donoval o miestach vybraných v programe. V českej verejnoprávnej televízii zase vysielali program Túlavá kamera vychutnáva Slovensko. Program mal záber až na dva milióny divákov.