Súťaž je otvorená pre všetky krajiny – pre poslucháčov bakalárskeho i magisterského štúdia. Zatiaľ sa do nej zo zahraničia zapojili najmä českí študenti.
NITRA. Kolektívnou výstavou sa vo Fotogalérii Trafačka predstavujú študenti slovenských a českých škôl. Ide o práce, ktoré zvíťazili v 8. ročníku medzinárodnej súťaže v tvorbe reklamného plagátu Cirkulátor 2012.
Súťaž v roku 2005 založili poslucháči Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy UKF v Nitre, odvtedy ju každoročne organizujú. Teší sa veľkému záujmu študentov, ktorí sa venujú problematike médií, marketingovej komunikácie a reklamy na slovenských aj zahraničných vysokých školách.
Zaslali tristo prác
Do súťaže dostali organizátori takmer 300 prác, súťažili v rôznych kategóriách, napríklad printová komerčná reklama, printová nekomerčná reklama, reklamný text, slogan; logo, značka; reklamná fotografia či reklama bez hraníc. Práce anonymne posudzovala päťčlenná porota zložená z odborníkov z prestížnych slovenských reklamných agentúr.
„ V Trafačke predstavujeme zhruba 50 prác od 22 slovenských a českých autorov, ktoré získali prvé, druhé alebo tretie miesto. Najväčšie množstvo prác zaslali slovenskí študenti – z Nitry, Trnavy, Bratislavy a iných miest,“ hovorí Zdenko Mago, doktorand na spomínanej katedre UKF.
V posledných rokoch organizátori súťaž prispôsobili online systému, takže práce nemusia súťažiaci posielať poštou.
Hlavným kritériom, ktoré porota posudzuje, je podľa Zdenka Magu kreativita, nápad, myšlienka. Jedným z ocenení býva aj Cena poroty, ktorou môže byť stáž v agentúre. Medzi víťaznými študentmi si odborníci z agentúr, ktoré práce hodnotia, hľadajú aj svojich perspektívnych spolupracovníkov.
Prasiatka a včeličky
Medzi vystavenými má svoje práce aj Hana Hudáková, piatačka z VŠVU v Bratislave. Do súťaže sa zapojila po prvýkrát a hneď si odniesla tri ocenenia. Je na Slovensku len dva roky, predtým študovala v zahraničí.
„S prácou Zrkadielko som získala 1. miesto v alternatívnej forme reklamy a 2. miesto v logu, značke. Inšpirovala som sa situáciou na Slovensku – po návrate zo zahraničia som tu cítila rozdiely v tom, ako neochotne sa napríklad často správajú predavačky, čašníci a podobne. Cez Zrkadielko môže človek tieto prevádzky akože „oznámkovať“ prasiatkami či včeličkami. Hodnotenie môžu ľudia nechávať aj na internete,“ hovorí Hana Hudáková.
„V logu, značke som vyhrala prvé miesto s prácou Yes for Kids - referendum campaign. Projekt, ktorý som robila ešte v škole v Dubline, získal cenu aj v Írsku. Bol to dizajnový plán, týkajúci sa referenda za práva detí. Spolupracovala som pritom s írskou charitou, ktorá pracuje s deťmi.“
Hana Hudáková so svojimi prácami Yes for Kids - referendum campaign (vpravo) a Zrkadielko. Za prvé dielo získala v kategórii logo, značka 1. miesto, za druhú prácu 1. miesto v alternatívnej forme reklamy a 2. miesto v logu, značke.
Dielo vľavo - autor Peter Javorík: Pivné trasy mesta Bardejov - získalo 2. miesto v printovej nekomerčnej reklame. Práca vpravo - autor Juraj Kotian: Azub Bike - si odniesla 3. miesto v kategórii logo, značka.
Autorka Silvia Štofíková: Polaroid - 2. miesto v kategórii reklamná fotka. FOTKY: (ČE)