Pondelok, 19. február, 2018 | Meniny má Vlasta
Pridajte si svoje mesto

Vozičkárovi nadávajú, že ide po ceste. Inú možnosť nemá

V okrajovej časti Topoľčianok sa musí vozičkár presúvať po rozpadnutej ceste bez chodníkov.

Vozičkár Jozef Augustín nemá inú možnosť, ako zísť na cestu, ak sa chce z domu niekam dostať - chodníkov v časti Topoľčianok, kde býva, niet. Na snímke je Jozef s mamou Lýdiou.(Zdroj: TOMÁŠ HOLÚBEK)

Šoféri sa neštítia vulgárne vynadať vozičkárovi, ktorý sa z domu na zástavku alebo do dediny dokáže dostať len po rozpadnutej ceste bez chodníkov.

TOPOĽČIANKY. Riziko zrážky s autom hrozí ľuďom z okrajovej časti obce Topoľčianky v smere na Skýcov.

Obyvatelia ulíc Pod hájom, Holešovská a čiastočne aj Hlavnej sa vedome musia vystaviť nebezpečenstvu, ak chcú prejsť napríklad na autobusovú zástavku či do domov v susedstve.

Lokalita pri hlavnom ťahu medzi Topoľčiankami a Skýcovom nemá chodník. Obyvatelia sú preto nútení prechádzať po ceste, ktorá je ale rozbitá a má nespevnené krajnice.

Šoféri vulgárne nadávajú vozičkárovi

Nemilé skúsenosti s cestou má rodina Augustínovcov. Jej dom stojí rovno vedľa cesty druhej triedy. Spŕšku nadávok a vulgarizmov najhrubšieho zrna si už od šoférov vypočul každý člen rodiny.

Vodiči sa neváhajú pristaviť a poriadne vynadať mladému mužovi, ktorý je na vozíčku. Vôbec ich pritom nezaujíma, že Jozef sa na autobusovú zástavku či hlbšie do dediny nemá dostať inak ako po ceste.

„Skúsenosti mám veľmi zlé. Neviem, či tým šoférom prekáža vozík, alebo človek, naozaj netuším, čo z toho im môže prekážať. Ale voľakade prejsť musím,“ hovorí vozičkár Jozef Augustín.

Jeho mama Lýdia spomenie šoféra, ktorý si dal tú námahu, že sa s autom otočil a ľuďom kráčajúcim po ceste prišiel vynadať. Keď šokovaná rodina zavolala majiteľovi firmy, aby svojmu zamestnancovi dohovoril, dostalo sa jej odpovede, že nie šofér ohrozil vozičkára, ale naopak, muž na invalidnom vozíku ohrozil šoféra nákladného auta.

Mesko: Najskôr kanalizácia, potom chodníky

Problémom je aj nespevnená krajnica cesty, ktorá sa hlavne pod nánosmi vody alebo snehu stáva menej viditeľná, a tým ešte viac nebezpečnejšia.

Obec o probléme vie a hovorí, že oblasti pomôžu chodníky, ktoré ale samospráva začne stavať až po urobení kanalizácie. „Išli by sme proti sebe, ak by sme investovali do chodníkov pred postavením kanalizácie,“ povedal Juraj Mesko, starosta Topoľčianok.

Kanalizáciu v úseku má na starosti Západoslovenská vodárenská spoločnosť, ktorá má na projekt peniaze z nenávratných finančných príspevkov Európskej únie. Predpokladaná doba budovania kanalizácie za štyri milióny eur sa odhaduje na dva roky, závisieť bude od rýchlosti, akou vyberú dodávateľa prác. Najneskôr do konca roku 2014 by mala byť kanalizácia hotová.

„Občania boli upovedomení o tom, že celý úsek sa bude rozkopávať, keďže sa tam budú klásť kanalizačné potrubia a prípojky k domom. Po realizácii kanalizácie, alebo súbežne s jej výstavbou, plánujeme do existujúceho odvodňovacieho jarku osadiť odvodňovacie rúry, ktoré sa zasypú a vznikne tam priestor na vybudovanie chodníka,“ povedal Juraj Mesko.

Petícia za štyridsiatku

Obyvatelia dotknutých ulíc sú nahnevaní aj na rýchlosť, ktorou po ceste premávajú autá, medzi nimi často aj ťažké kamióny naložené drevom z okolitých lesov. Podľa miestnych je bežné, že šoféri letia aj osemdesiatkou.

V úseku pred východom z obce je zo zákona päťdesiatka. Vyše štyridsať ľudí sa podpísalo pod petíciu, ktorou žiadajú zníženie rýchlosti na štyridsiatku.

„Je umenie prejsť k zastávke, tak tu autá lietajú. Človek musí len k jarku skočiť,“ hovorí Helena Augustínová.

Petičiari argumentujú okrem iného aj tým, že na Machulinskej ulici nedávno osadili štyridsiatku, hoci ulica má chodník aj ostrú zákrutu, vďaka ktorej sa na nej autá nemajú šancu rozbehnúť tak ako pri výjazde na Skýcov.

Starosta povedal, že na základe petície zvolá kompetentné orgány, aby sa k navrhovanej štyridsiatke vyjadrili. Rozhodovať o štyridsiatke bude dopravný inšpektorát.

Poškodený majetok

Augustínovci tiež tvrdia, že otrasy z cesty im poškodzujú majetok a sú zodpovedné za prepad záhrady a praskliny na dome aj garáži, do ktorej z obáv o vlastnú bezpečnosť radšej ani nechodia.

„Už len čakáme, kedy nám prasknutý múrik pred domo padne, susedovi už padol,“ povedala Lýdia Augustínová.

Obvodný úrad pre cestnú dopravu v Nitre preto zvolal ešte na jeseň 2011 obhliadku miesta, na ktorej sa zúčastnil dopravný inžinier, zástupcovia župy aj regionálnej správy ciest.

„Zosuv protiľahlého svahu cestnej priekopy pri dome Lýdie Augustínovej nie je spôsobený otrasmi cestnej premávky,“ skonštatovala komisia.

Za prasklinami vidí okrem iného vodu stekajúcu zo svahovitej ulice nad domom. Rodina ale so zisteniami komisie zásadne nesúhlasí.


  1. Elektromobily musia prefarbiť, používať ich bude mestská polícia Foto 1 678
  2. Obnovia najstarší zachovaný erb Nitry, bol na Tureckej bráne Foto 1 225
  3. Zabudli dresy, ale majú tretí titul 914
  4. Rekonštrukcia mostov: Výber víťaza oddialila námietka Foto 532
  5. Tribúnu pri Domine zbúrajú. Na ihrisku bude možno klzisko Foto 431
  6. V Nitrianskom kraji sú tri väzenia 297
  7. Fotogaléria: Šaľa - Michalovce 31:24 262
  8. Futsalisti poskočili v tabuľke, fandil im aj BFC 258
  9. Ďalší prvoligista v Branči 216
  10. Smrť dieťaťa: Obvinili lekárky aj zdravotné sestry Foto 163

Najčítanejšie správy

Nitra

Elektromobily musia prefarbiť, používať ich bude mestská polícia

Služobné autá musia byť zo zákona biele. Radnica však objednala metalickú farbu.

Obnovia najstarší zachovaný erb Nitry, bol na Tureckej bráne

Brána stála neďaleko dnešnej hlavnej križovatky. Bola súčasťou opevnenia.

Zabudli dresy, ale majú tretí titul

Dynastia hokejových veteránov Nitry je naďalej na tróne. Na šampionáte dostali v štyroch zápasoch iba jeden gól.

Rekonštrukcia mostov: Výber víťaza oddialila námietka

Práce sa mali začať na jar. Univerzitný most v Nitre čaká už niekoľko rokov.

Tribúnu pri Domine zbúrajú. Na ihrisku bude možno klzisko

Mesto má štúdiu, ktorá počíta s rekonštrukciou aj dostavbou. Jednou z alternatív je, že na ihrisku postavia budovu.

Blízke regióny

V Trnave vzniklo nové múzeum, vráti vás v čase

Niekoľkoročné zberateľské zanietenie zakladateľa Karola Lipovského a niekoľkomesačná práca ľudí zo združenia Retro múzeum vyústila do rozsiahlej expozície.

Futbalisti pochybujú nad tým, že sa mestské peniaze pre klub využívajú efektívne. K dokladom sa nedostali

Členovia klubu vyjadrili pochybnosti nad tým, kam smeruje mestská dotácia pre klub. Aj napriek žiadostiam sa dodnes nedostali k patričným dokumentom. V článku nájdete aj zvukovú nahrávku z rokovania.

Ukradol peniaze a prsteň s diamantom. Pri odchode si stihol odpiť z piva +VIDEO

Kriminalisti vyšetrujú vlámanie do rodinného domu, podozrivého muža zachytila pri odchode z miesta činu priemyselná kamera.

FOTOGALÉRIA: Bábätká z levickej pôrodnice (6. týždeň)

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v levickej nemocnici počas uplynulého týždňa a ich fotky sme zverejnili aj v pondelňajšom vydaní MY Týždeň na Pohroní.

El Maestrovi sa model ligy nepáči. Život v Trnave si obľúbil a chce vyššie návštevy na štadióne

Tréner Spartaka Trnava Nestor El Maestro sa už spolu so svojimi zverencami nevie dočkať štartu jesennej časti. S hráčmi komunikuje v štyroch jazykoch a medzi jeho záľuby patrí navštevovanie kaviarní.

Všetky správy

Tvorba pre deti valcuje slovenskú hudbu. Až na žiarivú výnimku je primitívna

Dospelí sa tvária, že sú deti a herečka prezlečená za škriatka hypnotizuje divákov.

Lidl sťahuje z pultov ryžu Basmati

Ak ste si už výrobok kúpili, prineste ho do predajne, vrátia vám peniaze.

Bolo správne, že Nasťa odišla na Slovensko, vraví Kuzminovej otec

V Rusku je v biatlone veľký tlak, silná konkurencia a aj tréningy sú veľmi ťažké, hovorí mama Anastasie Kuzminovej.

Slováci si zahrajú proti USA, víťaza vo štvrťfinále čaká Česko

Zápas Slovensko - USA je na programe v utorok o 4:10 nášho času.

Vojnový reportér Etzler: Päť dní som nevyšiel z hotela, hanbil som sa

Videl toho veľa. Keď ho poslali na liečenie posttraumatického syndrómu, psychiater sa ho spýtal, či je normálny. Tomáš Etzler pre SME hovorí, prečo.