GALANTA. Príčinu nedeľného pádu vrtuľníka do Váhu pri obci Vinohrady nad Váhom polícia stále vyšetruje.
Podľa našich informácií ňou mohlo byť lano natiahnuté nad riekou, o ktoré sa nízko letiaci vrtuľník zachytil.
Starostka obce Eva Hanusová však o lane, ktoré malo slúžiť na vodné lyžovanie, nič nevie.
Chlapec mal smoluNehoda
Čo sa stalo
posádku tvorili štyria ľudia,
pri nehode zomrel 13-ročný chlapec, ktorý vo vrtuľníku zostal zakliesnený,
vo vrtuľníku bola aj 21-ročná žena z Banskej Bystrice, 42-ročný muž zo Senca a 40-ročný pilot.
Chlapec, ktorý napriek snahe posádky zomrel, je údajne synom pilota.
Dvoch ďalších pasažierov, muža a ženu, previezli letecky do trnavskej nemocnice.
Podľa primára traumatologicko-ortopedickej kliniky Petra Urbana sú v poriadku.
„Pacient bol ťažko podchladený, ale jeho stav sa upravil, obaja sú stabilizovaní. Prepustíme ich asi o dva-tri dni.“
Súkromný vrtuľník letel z obce Čereňany v okrese Prievidza. Po páde sa rozlomil, polovicu trupu, ktorá zostala v strede Váhu, pritiahli hasiči k brehu.
Zadnú časť vraku odniesol prúd až do Dolnej Stredy. Vytiahli ju pred polnocou.
Polícia začala trestné stíhanie pre usmrtenie. Podľa policajného hovorcu Michala Hanusa pilotovi alkohol nezistili, škody sú najmenej 40-tisíc eur.
Svetlo už nebolo dobréVrtuľníky síce majú podľa predpisov určenú minimálnu letovú hladinu, môžu však pristávať aj mimo letísk.
Skúsený pilot helikoptéry SME pod podmienkou anonymity povedal, že po 17.00, keď sa nešťastie stalo, je už pre sklon slnečných lúčov zhoršená viditeľnosť, takže lano, o ktorom sa hovorí ako o možnej príčine nehody, nemuselo byť vidieť.
Hoci išlo o moderný a bezpečný vrtuľník Eurocopter EC-120B, nedá sa podľa neho vylúčiť ani technická porucha.
Vyšetrovanie môže trvať aj týždne a predĺžiť by ho mohlo práve podozrenie na technický problém stroja.
Eurocopter s poznávacím znakom OM-ECI patril medzi tri vrtuľníky tohto typu registrované u nás.
Majiteľom aj prevádzkovateľom je bratislavská spoločnosť Quantum Invest, ktorej bol pilot Ján Daniš, inak automobilový pretekár, do roku 2009 spolumajiteľom.
Vo vrtuľníku sedel podľa denníka Nový Čas aj americký Slovák Dick Kvetňanský, výrobca motorov a rýchlych športových áut K1Attack.
Nový EC-120B stojí podľa výbavy nad milión eur.
Vrtuľník u nás naposledy havaroval vlani v auguste. Ruský Mi-8 spoločnosti Techmont mal nehodu v Poprade pri pristátí. Jeden človek sa ľahko zranil, dvaja prežili pád bez zranenia.
Autor: Jana ArpášováLazániová