Od polovice februára platia v mestskej autobusovej doprave v Nitre nové pravidlá.
NITRA. Dopravca zatiaľ dostal tri písomné podnety. „V jednom prípade šlo o sťažnosť, doručenú ešte pred samotnou zmenou, v ďalších dvoch prípadoch o pochvalu nového systému,“ povedal Vladimír Šimko z Veolia Transport Nitra.
Dodal, že na celkové zhodnotenie zmeny je potrebný čas: „Prvotné zisťovania v teréne však ukazujú skôr na to, že väčšina cestujúcich novinku prijala a bez problémov s ňou funguje.“
Skorý odchod spraví v meste dosť
Ria z Nitry však upozornila na problém, ktorý vzniká, ak autobus vynechá niekoľko zastávok, kde nikto nenastupuje ani nevystupuje: „Absolvujem dosť dlhú trasu zo zastávky Fatranská až po zastávku Klinčeková. Minulý týždeň bol pri odchode autobusu zo zastávky časový rozdiel približne 2 minúty, čo je pri cestovaní v meste dosť.“
„Dodržiavanie cestovného poriadku je pre každého vodiča záväzné. Odchod o 2 minúty skôr je porušením tejto povinnosti tak pri existencii zastávok na znamenie, ako bol aj pred ich zavedením,“ povedal Vladimír Šimko.
Cestujúci sa môžu sťažovať
Ak cestujúci disponujú v takýchto prípadoch presnými údajmi (dátum, čas, linka, spoj), môžu sa obrátiť na dopravcu so sťažnosťou.
„Upozorňujeme, že z prevádzkových dôvodov je za predčasný odchod považovaný odchod, resp. prejazd zastávkou aspoň o jednu minútu skôr. Pre posúdenie každej sťažnosti je rozhodujúci čas podľa informačného systému vo vozidle,“ dodal Šimko.
Nevylúčil, že na základe nových podmienok bude možné jazdné časy na niektorých linkách skrátiť: „Toto je však možné len riadnou zmenou cestovného poriadku."