Nový objazd by brzdil premávku v meste

Radnica dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto z Kráľovskej ulice.

(Zdroj: (LAZ))

Radnica dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto z Kráľovskej ulice.

ŠAĽA. Na mieste problematickej križovatky ulíc Kráľovská a SNP mal byť kruhový objazd. Hovorí sa o ňom už roky. Zámer stroskotal na nedostatku finančných prostriedkov. Po novom kompetentní zhodnotili, že pôvodný plán je nereálny aj pre už dve existujúce svetelné križovatky.
Kruhovým objazdom, ktorý by na ne nadväzoval, by sa podľa nich tvorili zápchy. Na prípadnú ďalšiu svetelnú križovatku, ktorá by sa z nej mohla vytvoriť, nemá peniaze ani mesto ani Slovenská správa ciest.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Stredový ostrovček

Zmena prednosti v jazde sa na križovatke ulíc Kráľovská a SNP upravila potom, ako sa Kráľovská ulica v roku 2005 zjednosmernila. Na jednom z úsekov tohto dopravného uzla, ktorý spája päť vjazdov pre autá, sa stávajú časté dopravné kolízie. Miestne občianske združenia preto oslovili kompetentných s opatreniami na zvýšenie bezpečnosti dopravy aj v tejto časti mesta. Ich návrhy, ktoré mali preklenúť najmä nepriaznivý stav do vybudovania obchvatu, prezentovali na štvrtkovom stretnutí s odborníkmi a vedením mesta.

„Andrej Csillag vytvoril bod, okolo ktorého by museli autá chodiť, slúžil by ako kruhový objazd, ale vo veľmi zmenšenej forme,“ povedal Róbert Andráši z občianskeho združenia Šaľa-Tvoje mesto. Táto myšlienka bola zavrhnutá, keďže malý stredový ostrovček by na frekventovanej križovatke mal s najväčšou pravdepodobnosťou nízku životnosť.

SkryťVypnúť reklamu

S veľkým kruhovým objazdom na križovatke sa po novom tiež neráta. Podľa Patrika Červeňáka z okresného dopravného inšpektorátu by kombinácia kruhového objazdu a svetelných križovatiek v jednom rade spôsobovala zápchy.

„Máme tam dosť veľký problém aj s majetkovoprávnym vysporiadaním, znemožnilo by to aj vjazdy na niektoré pozemky, kde sú určité podnikateľské zámery,“ povedal Miroslav Políček z referátu dopravy na mestskom úrade.

Svetelná signalizácia

Zamýšľaný kruhový objazd by bol tiež finančne náročný, podľa odhadov by stál zhruba milión eur. Zaplatiť by ho mala okrem mesta aj Slovenská správa ciest, ktorá má cestu druhej triedy vo výpožičke. Tá sa však prioritne zameriava na obchvat Šale, financovať obe akcie odmieta. Z nedostatku finančných prostriedkov padla aj alternatíva vybudovania svetelnej križovatky medzi ulicami SNP a Kráľovská.

SkryťVypnúť reklamu

„Pre zvýšenie bezpečnosti sme požiadali o preprojektovanie dopravného značenia, ktoré by malo byť výraznejšie. Uvažujeme aj nad svetelnou signalizáciou, ktorá by upozorňovala vodičov na zvýšenie pozornosti,“ upresnil Políček opatrenia, ktorými by sa mohla podľa radnice zvýšiť bezpečnosť na komplikovanej križovatke. Radnica tiež dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto sprava, z Kráľovskej. Je však možné, že sa tým zníži oblúk a ostrejší uhol by už kamióny nemuseli vytočiť.

Problém v stavebnom zákone

Svetelná križovatka by bola podľa Františka Takáča z SSC vhodnejšia aj namiesto kruhového objazdu vo Veči. Tá však zatiaľ neprichádza do úvahy aj preto, že ani samotný objazd ešte SSC od Tesca neprevzala. Príčinou sú podľa úradu nedorobky, ktoré nie sú dodnes odstránené.

Aktivistov to zaskočilo, pretože podľa ich informácií bolo odovzdanie kruhového objazdu podmienkou k užívaniu Tesca. František Takáč povedal, že problém je v stavebnom zákone, ktorý jednoznačne nestanovuje odovzdanie stavby konkrétnemu subjektu, hovorí iba o preberacom protokole medzi investorom a dodávateľom, nie užívateľom alebo budúcim správcom.

„Bolo rokovanie za účasti dotknutých, kde bola snaha zo strany Tesca realizovať opravu, ale mesto malo požiadavku prekryť celú panelovú cestu po hrádzi, ktorá by slúžila ako obchádzka,“ povedal Takáč.

Primátor Martin Alfö ldi povedal, že o panelovej ceste mesto nikdy nehovorilo v intenciách opravy objazdu. Požiadavka mesta na rekonštrukciu tejto cesty bola podľa jeho slov len v súvislosti s návrhom vtedajšieho okresného dopravného inžiniera z Nových Zámkov, ktorý tadiaľ navrhoval pustiť nákladnú dopravu ako trvalé riešenie.

„No hneď na tom istom stretnutí sme zhodnotili, že je to nereálne. Obyvateľom na Nitrianskej ulici by sa pomohlo len neuralgicky, bod na kruhovom objazde pri Tescu by sa nevyriešil, keďže by tam kamióny ostali. V súvislosti s opravou objazdu nás nik neoslovil. V prípade jeho opravy treba vypracovať plán organizácie dopravy, ktorý okrem iného schvaľuje polícia a kraj,“ dodal primátor.

Dopravnú situáciu podľa jeho slov skomplikovala najmä výstavba pešej zóny. Tú sa rozhodol nesprejazdniť a ponechať pre peších bývalý primátor Tibor Baran. Alföldi reagoval na konštatovanie Takáča, že za všetky problémy súvisiace s dopravou si do veľkej miery môže každé mesto, keď veci nerieši koncepčne, ale lokálne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 624
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 913
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 411
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 383
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 639
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 435
  7. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 418
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 360
  1. Viera Valentová: Zápisky znovu-pracujúcej mamy
  2. Viktor Pamula: Kam sa vydá Česko
  3. Marek Brenčič: Miroslav Válek – modernista i komunistický normalizátor - 2. časť
  4. Vladimír Bojničan: Biblia a „kontext doby“: Najväčšia apologetická lož
  5. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!)
  6. Monika Albertiová: Česko volí. Nechcem vás strašiť, ale…
  7. Jolana Čuláková: V DenníkuN sa zbláznili. Niektoré neziskovky považujú za nebezpečné, pretože sú dotované zo zahraničia
  8. Otilia Horrocks: Nič nie je zadarmo, ale táto lekcia z politickej disciplíny bola grátis
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 711
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 315
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 180
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 502
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 292
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 029
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 079
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 5 441
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Minister dopravy SR Jozef Ráž počas slávnostného otvorenia konferencie.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


1

Mal zadržaný vodičák, priznal sa, že užil drogy.


1

Megastavbu na námestí začali stavať v roku 1981.


Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu