Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Nový objazd by brzdil premávku v meste

Radnica dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto z Kráľovskej ulice.

(Zdroj: (LAZ))

Radnica dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto z Kráľovskej ulice.

ŠAĽA. Na mieste problematickej križovatky ulíc Kráľovská a SNP mal byť kruhový objazd. Hovorí sa o ňom už roky. Zámer stroskotal na nedostatku finančných prostriedkov. Po novom kompetentní zhodnotili, že pôvodný plán je nereálny aj pre už dve existujúce svetelné križovatky.
Kruhovým objazdom, ktorý by na ne nadväzoval, by sa podľa nich tvorili zápchy. Na prípadnú ďalšiu svetelnú križovatku, ktorá by sa z nej mohla vytvoriť, nemá peniaze ani mesto ani Slovenská správa ciest.

Skryť Vypnúť reklamu

Stredový ostrovček

Zmena prednosti v jazde sa na križovatke ulíc Kráľovská a SNP upravila potom, ako sa Kráľovská ulica v roku 2005 zjednosmernila. Na jednom z úsekov tohto dopravného uzla, ktorý spája päť vjazdov pre autá, sa stávajú časté dopravné kolízie. Miestne občianske združenia preto oslovili kompetentných s opatreniami na zvýšenie bezpečnosti dopravy aj v tejto časti mesta. Ich návrhy, ktoré mali preklenúť najmä nepriaznivý stav do vybudovania obchvatu, prezentovali na štvrtkovom stretnutí s odborníkmi a vedením mesta.

„Andrej Csillag vytvoril bod, okolo ktorého by museli autá chodiť, slúžil by ako kruhový objazd, ale vo veľmi zmenšenej forme,“ povedal Róbert Andráši z občianskeho združenia Šaľa-Tvoje mesto. Táto myšlienka bola zavrhnutá, keďže malý stredový ostrovček by na frekventovanej križovatke mal s najväčšou pravdepodobnosťou nízku životnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

S veľkým kruhovým objazdom na križovatke sa po novom tiež neráta. Podľa Patrika Červeňáka z okresného dopravného inšpektorátu by kombinácia kruhového objazdu a svetelných križovatiek v jednom rade spôsobovala zápchy.

„Máme tam dosť veľký problém aj s majetkovoprávnym vysporiadaním, znemožnilo by to aj vjazdy na niektoré pozemky, kde sú určité podnikateľské zámery,“ povedal Miroslav Políček z referátu dopravy na mestskom úrade.

Svetelná signalizácia

Zamýšľaný kruhový objazd by bol tiež finančne náročný, podľa odhadov by stál zhruba milión eur. Zaplatiť by ho mala okrem mesta aj Slovenská správa ciest, ktorá má cestu druhej triedy vo výpožičke. Tá sa však prioritne zameriava na obchvat Šale, financovať obe akcie odmieta. Z nedostatku finančných prostriedkov padla aj alternatíva vybudovania svetelnej križovatky medzi ulicami SNP a Kráľovská.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pre zvýšenie bezpečnosti sme požiadali o preprojektovanie dopravného značenia, ktoré by malo byť výraznejšie. Uvažujeme aj nad svetelnou signalizáciou, ktorá by upozorňovala vodičov na zvýšenie pozornosti,“ upresnil Políček opatrenia, ktorými by sa mohla podľa radnice zvýšiť bezpečnosť na komplikovanej križovatke. Radnica tiež dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto sprava, z Kráľovskej. Je však možné, že sa tým zníži oblúk a ostrejší uhol by už kamióny nemuseli vytočiť.

Problém v stavebnom zákone

Svetelná križovatka by bola podľa Františka Takáča z SSC vhodnejšia aj namiesto kruhového objazdu vo Veči. Tá však zatiaľ neprichádza do úvahy aj preto, že ani samotný objazd ešte SSC od Tesca neprevzala. Príčinou sú podľa úradu nedorobky, ktoré nie sú dodnes odstránené.

Aktivistov to zaskočilo, pretože podľa ich informácií bolo odovzdanie kruhového objazdu podmienkou k užívaniu Tesca. František Takáč povedal, že problém je v stavebnom zákone, ktorý jednoznačne nestanovuje odovzdanie stavby konkrétnemu subjektu, hovorí iba o preberacom protokole medzi investorom a dodávateľom, nie užívateľom alebo budúcim správcom.

„Bolo rokovanie za účasti dotknutých, kde bola snaha zo strany Tesca realizovať opravu, ale mesto malo požiadavku prekryť celú panelovú cestu po hrádzi, ktorá by slúžila ako obchádzka,“ povedal Takáč.

Primátor Martin Alfö ldi povedal, že o panelovej ceste mesto nikdy nehovorilo v intenciách opravy objazdu. Požiadavka mesta na rekonštrukciu tejto cesty bola podľa jeho slov len v súvislosti s návrhom vtedajšieho okresného dopravného inžiniera z Nových Zámkov, ktorý tadiaľ navrhoval pustiť nákladnú dopravu ako trvalé riešenie.

„No hneď na tom istom stretnutí sme zhodnotili, že je to nereálne. Obyvateľom na Nitrianskej ulici by sa pomohlo len neuralgicky, bod na kruhovom objazde pri Tescu by sa nevyriešil, keďže by tam kamióny ostali. V súvislosti s opravou objazdu nás nik neoslovil. V prípade jeho opravy treba vypracovať plán organizácie dopravy, ktorý okrem iného schvaľuje polícia a kraj,“ dodal primátor.

Dopravnú situáciu podľa jeho slov skomplikovala najmä výstavba pešej zóny. Tú sa rozhodol nesprejazdniť a ponechať pre peších bývalý primátor Tibor Baran. Alföldi reagoval na konštatovanie Takáča, že za všetky problémy súvisiace s dopravou si do veľkej miery môže každé mesto, keď veci nerieši koncepčne, ale lokálne.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 619
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 367
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 860
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 497
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 980
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 363
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 029
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 640
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 561
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 306
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Ilustračné foto.

Nájdená žena nejavila známky života.

6 h
Odberné miesto na mestskom úrade.

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

6 h
Ilustračná fotografia.

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

8 h
Riaditeľa nemocnice Milana Dubaja zaočkovali 26. decembra.

V Nitre zaočkovali viac ako šesťtisíc ľudí.

13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

16 h

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

8 h

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

22 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?