Utorok, 22. január, 2019 | Meniny má Zora

Nový objazd by brzdil premávku v meste

Radnica dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto z Kráľovskej ulice.

(Zdroj: (LAZ))

Radnica dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto z Kráľovskej ulice.

ŠAĽA. Na mieste problematickej križovatky ulíc Kráľovská a SNP mal byť kruhový objazd. Hovorí sa o ňom už roky. Zámer stroskotal na nedostatku finančných prostriedkov. Po novom kompetentní zhodnotili, že pôvodný plán je nereálny aj pre už dve existujúce svetelné križovatky.
Kruhovým objazdom, ktorý by na ne nadväzoval, by sa podľa nich tvorili zápchy. Na prípadnú ďalšiu svetelnú križovatku, ktorá by sa z nej mohla vytvoriť, nemá peniaze ani mesto ani Slovenská správa ciest.

Stredový ostrovček

Zmena prednosti v jazde sa na križovatke ulíc Kráľovská a SNP upravila potom, ako sa Kráľovská ulica v roku 2005 zjednosmernila. Na jednom z úsekov tohto dopravného uzla, ktorý spája päť vjazdov pre autá, sa stávajú časté dopravné kolízie. Miestne občianske združenia preto oslovili kompetentných s opatreniami na zvýšenie bezpečnosti dopravy aj v tejto časti mesta. Ich návrhy, ktoré mali preklenúť najmä nepriaznivý stav do vybudovania obchvatu, prezentovali na štvrtkovom stretnutí s odborníkmi a vedením mesta.

„Andrej Csillag vytvoril bod, okolo ktorého by museli autá chodiť, slúžil by ako kruhový objazd, ale vo veľmi zmenšenej forme,“ povedal Róbert Andráši z občianskeho združenia Šaľa-Tvoje mesto. Táto myšlienka bola zavrhnutá, keďže malý stredový ostrovček by na frekventovanej križovatke mal s najväčšou pravdepodobnosťou nízku životnosť.

S veľkým kruhovým objazdom na križovatke sa po novom tiež neráta. Podľa Patrika Červeňáka z okresného dopravného inšpektorátu by kombinácia kruhového objazdu a svetelných križovatiek v jednom rade spôsobovala zápchy.

„Máme tam dosť veľký problém aj s majetkovoprávnym vysporiadaním, znemožnilo by to aj vjazdy na niektoré pozemky, kde sú určité podnikateľské zámery,“ povedal Miroslav Políček z referátu dopravy na mestskom úrade.

Svetelná signalizácia

Zamýšľaný kruhový objazd by bol tiež finančne náročný, podľa odhadov by stál zhruba milión eur. Zaplatiť by ho mala okrem mesta aj Slovenská správa ciest, ktorá má cestu druhej triedy vo výpožičke. Tá sa však prioritne zameriava na obchvat Šale, financovať obe akcie odmieta. Z nedostatku finančných prostriedkov padla aj alternatíva vybudovania svetelnej križovatky medzi ulicami SNP a Kráľovská.

„Pre zvýšenie bezpečnosti sme požiadali o preprojektovanie dopravného značenia, ktoré by malo byť výraznejšie. Uvažujeme aj nad svetelnou signalizáciou, ktorá by upozorňovala vodičov na zvýšenie pozornosti,“ upresnil Políček opatrenia, ktorými by sa mohla podľa radnice zvýšiť bezpečnosť na komplikovanej križovatke. Radnica tiež dala prepracovať štúdiu, ktorá by mala zistiť, či je možné vysunúť vodiča od SNP, aby lepšie videl prichádzajúce auto sprava, z Kráľovskej. Je však možné, že sa tým zníži oblúk a ostrejší uhol by už kamióny nemuseli vytočiť.

Problém v stavebnom zákone

Svetelná križovatka by bola podľa Františka Takáča z SSC vhodnejšia aj namiesto kruhového objazdu vo Veči. Tá však zatiaľ neprichádza do úvahy aj preto, že ani samotný objazd ešte SSC od Tesca neprevzala. Príčinou sú podľa úradu nedorobky, ktoré nie sú dodnes odstránené.

Aktivistov to zaskočilo, pretože podľa ich informácií bolo odovzdanie kruhového objazdu podmienkou k užívaniu Tesca. František Takáč povedal, že problém je v stavebnom zákone, ktorý jednoznačne nestanovuje odovzdanie stavby konkrétnemu subjektu, hovorí iba o preberacom protokole medzi investorom a dodávateľom, nie užívateľom alebo budúcim správcom.

„Bolo rokovanie za účasti dotknutých, kde bola snaha zo strany Tesca realizovať opravu, ale mesto malo požiadavku prekryť celú panelovú cestu po hrádzi, ktorá by slúžila ako obchádzka,“ povedal Takáč.

Primátor Martin Alfö ldi povedal, že o panelovej ceste mesto nikdy nehovorilo v intenciách opravy objazdu. Požiadavka mesta na rekonštrukciu tejto cesty bola podľa jeho slov len v súvislosti s návrhom vtedajšieho okresného dopravného inžiniera z Nových Zámkov, ktorý tadiaľ navrhoval pustiť nákladnú dopravu ako trvalé riešenie.

„No hneď na tom istom stretnutí sme zhodnotili, že je to nereálne. Obyvateľom na Nitrianskej ulici by sa pomohlo len neuralgicky, bod na kruhovom objazde pri Tescu by sa nevyriešil, keďže by tam kamióny ostali. V súvislosti s opravou objazdu nás nik neoslovil. V prípade jeho opravy treba vypracovať plán organizácie dopravy, ktorý okrem iného schvaľuje polícia a kraj,“ dodal primátor.

Dopravnú situáciu podľa jeho slov skomplikovala najmä výstavba pešej zóny. Tú sa rozhodol nesprejazdniť a ponechať pre peších bývalý primátor Tibor Baran. Alföldi reagoval na konštatovanie Takáča, že za všetky problémy súvisiace s dopravou si do veľkej miery môže každé mesto, keď veci nerieši koncepčne, ale lokálne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 671
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 750
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 231
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 476
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 785
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 766
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 253
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 193
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 260
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 490

Hlavné správy z MY Nitra

Program Divadelnej Nitry budú môcť ovplyvniť aj diváci

Do výzvy sa môžu zapojiť Nitrania, ale aj všetci, ktorí majú k mestu a jeho okoliu vzťah.

Ponitrianske múzeum predstaví výber z bankoviek z rokov 1918 až 1948

Papierovými peniazmi sa na našom území platí od 18. storočia.

Hroššo bude držať palce Šípošovi

Takmer na deň presne po dvoch rokoch futbalista Lukáš Hroššo zmenil klub.

Župný dom: Prisťahoval sa úsek lekára aj právnička

Rekonštrukcia pokračuje. Stredoveké murivo z opevnenia už zasypali.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zatmenie Mesiaca prinieslo krásne momenty. Ľuďom nevadil mráz ani nevyspatosť

Prinášame neopakovateľné zábery z Banskej Bystrice a ďalších miest sveta.

Rodine zo Sučian pri Martine sa pod ťarchou snehu zrútil dom

Schátraná strecha už viac nevydržala.

V Modre sa zrazili tri autá, dvaja z vodičov nafúkali

Včera navečer sa v Modre zrazili tri autá, dvaja vodiči nafúkali.

Vybrali SME

Už ste čítali?