Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš

Kráľovská ulica v Šali ostane dvojpruhová, obyvatelia nevylučujú blokády

Kompetentní prehodnocovali žiadosť obyvateľov. S jedným pruhom však nesúhlasia, podľa nich by sa ním vytvárali kolóny.

Na Kráľovskej ulici podľa prieskumu obyvateľov prejde denne ulicou 9-tisíc vozidiel.(Zdroj: Jana Arpášová Lazániová)

Obyvatelia Kráľovskej ulice požiadali kompetentných o zjednoprúdnenie v súčasnosti jednosmernej dvojprúdovej ulice, na ktorej bývajú. Sú presvedčení, že by sa im zmenou znížili otrasy a hlučnosť, ktoré im spôsobujú kamióny. Denne cestou prejde podľa ich vlastného prieskumu 9-tisíc áut. Zmenou by tiež obyvatelia získali širšie odstavné pruhy, ktoré sú podľa nich v súčasnosti úzke. Kompetentní im však žiadosť zamietli.

Štúrovu zjednoprúdnili pred tromi rokmi

„Keby náš dom nebol zateplený, tak by ste videli, že je samá prasklina, boli tam medzery vyše centimetra, niekde aj viac, ostatné domy sú na tom rovnako. Keď sedíme v obývačke, drnkoce nám všetko,“ vraví Milan Adamička.
Spolu s Jozefom Takáčom a Jánom Igricim adresovali vlani na podnet ostatných obyvateľov mestu žiadosť o zmenu v cestnej premávke na Kráľovskej ulici. V liste okrem iného poukázali aj na vysoké obrubníky a úzke odstavné pruhy.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Zjednoprúdnenie by vyriešilo aj to, že by tu neboli preteky áut. Bol by tu jeden pruh tak, ako je to na Štúrovej ulici, a autá by sa nepredbiehali. Vstup do domov by bol pre nás jednoduchší.“

Štúrovu ulicu, ktorá je výjazdom smerom na Galantu, zjednoprúdnili v novembri 2010. Jej obyvatelia to dosiahli protestmi, počas ktorých vyjadrovali svoju nespokojnosť s neúnosnou situáciou na ulici a v meste. Stredový pruh má v súčasnosti približne štyri metre, po oboch stranách cesty sú odstavné pruhy.

V minulosti boli obe ulice obojsmerné, zjednosmernili ich až v roku 2004, pôvodne len na tri roky. V roku 2007 požiadalo mesto Slovenskú správu ciest o predĺženie, tá im vyhovela s tým, že je to dočasné riešenie do doby vybudovania obchvatu.

Prístup záchranných zložiek

Slovenská správa ciest, ktorá je správcom cesty, s navrhovaným riešením zjednoprúdnenia nesúhlasila. Podobné stanovisko zaujal aj okresný dopravný inšpektorát a obvodný úrad pre cestnú dopravu. Minulý štvrtok jeho zástupcovia o návrhu rokovali na pôde mestského úradu. Trvali na tom, aby na ulici zostali dva pruhy hlavne preto, že by sa po zmene mohli tvoriť kolóny a doprava by sa spomalila. „To by v rámci životného prostredia a výfukových plynov túto situáciu zhoršilo viac, ako je dnes,“ povedal primátor Martin Alföldi. Podotkol, že obe ulice majú rozdielne šírkové parametre, preto ich nie je možné porovnávať. Kráľovská je od Štúrovej ulice totiž širšia o zhruba 3 metre.

„Kráľovská ulica je vjazd do mesta, končí križovatkou. Minimálne 150 metrov od nej by tie dva pruhy museli ostať aj tak zachované. A v prípade červenej na semafore SNP - Štúrova by stáli aj autá z Kráľovskej a aj autá, ktoré by odbočovali doprava na železničnú stanicu,“ mieni primátor.

Dopraváci upozorňovali aj na problematický prístup hasičov či sanitiek. „Prečo nemajú problém na Štúrovej ulici? Tento argument neobstojí,“ vraví Milan Adamička. Dodal, že nespokojní obyvatelia nie sú ochotní trpieť súčasné podmienky až do vybudovania obchvatu, ktorý je naplánovaný na rok 2015. Ak sa situácia nezmení, nevylučujú zorganizovanie protestných blokád.


Praskliny na dome zreteľne vidieť.


V prípade zmeny by museli aj tak ostať dva pruhy najmenej 150 metrov od križovatky.


Stretnutie na MsÚ. Kompetentní s návrhom obyvateľov nesúhlasia.


Štúrova ulica má od roku 2010 jeden pruh. FOTO: (LAZ)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450

Hlavné správy z MY Nitra

ŠAĽA: Na mestskom cintoríne pribudne nové pietne miesto

Jeho súčasťou bude aj historický kamenný kríž.

Sereď uspela v Žiari nad Hronom a čaká na súpera

V Slovnaft Cupe sa nováčik prvej ligy predstavil na ihrisku FK Pohronie, ktoré v druhej lige v tejto sezóne ešte neprehralo.

Firma Gefco Slovakia spustila prevádzku v priemyselnom parku v Nitre

Spoločnosť Gefco Slovakia otvorila v priemyselnom parku v Nitre novú prevádzku.

Závod Jaguar Land Rover v Nitre otvoria 25. októbra

Automobilka bude v Nitre vyrábať 150-tisíc áut ročne.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Unikátne zábery: Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Odhoď pózku, ukáž rigorózku, odkázali Dankovi aj v Bystrici

Pedagógovia Filozofickej fakulty UMB prečítali vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú a odmietajú všetky neetické praktiky.

Ďalší medveď už po Veľkej Fatre behá bez obojka

​​​​​​​Množstvo príprav potrebovali ochranári, kým sa im podarilo šípkou uspať medveďa Žiga, ktorému sa neodopol obojok snímajúci jeho pohyb. Vyšlo to až na druhý pokus.

Vybrali SME

Už ste čítali?