NITRA. Celkové náklady na projekt Elektronizácia služieb mesta Nitra sú vo výške 2.300.000 eur, magistrát sa na jeho realizácii bude podieľať spolufinancovaním v hodnote 115.000 eur.
Ako informovala radnica, cieľom projektu je vybudovanie mestského komunikačného portálu. Prístup na portál bude zabezpečený prostredníctvom už existujúcej Karty klienta, ktorá sa nachádza na webovej stránke mesta. "Tá zastreší proces od zriadenia až po vyriešenie požiadavky klienta. Systém využije služby infomodulu, ktorý jasne rozpozná požiadavku občana. Následne umožní jej zadefinovanie cez elektronické formuláre, riadi jej vyriešenie a následne zabezpečí doručenie výsledku späť ku klientovi. Celý tento proces mapuje a informuje klienta v každom momente o aktuálnom stave podania," uvádza sa v projektovom zámere mesta.
Po elektronizácii služieb mestského úradu tak budú môcť občania vybaviť množstvo úradných záležitostí cez internet a bez návštevy mestského úradu. Radnica si preto od projektu sľubuje zefektívnenie svojej činnosti, zlepšenie vlastných vnútorných procesov, ale aj lepšiu komunikácia medzi obyvateľmi mesta a samosprávou.