Šaľania tlačia na výstavbu obchvatu, počítali autá

Ľuďom prekáža, že nákladiaky stále jazdia cez mesto. Obchvat im sľubujú v roku 2015.

Cez mesto prešlo za deň takmer dvetisíc kamiónov.Cez mesto prešlo za deň takmer dvetisíc kamiónov. (Zdroj: FOTO: (LAZ))

ŠAĽA. Cez mesto prešlo vo štvrtok 24 883 motorových vozidiel. Spočítavali ich Šaľania, ktorí akciou chceli opäť poukázať na dôležitosť obchvatu.

Štatistiku chcú odovzdať aj rezortu dopravy, ktorý ubezpečil, že na príprave bajpasu mesta sa intenzívne pracuje. Hoci je obchvat naplánovaný na rok 2015, v podobných aktivitách plánujú Šaľania pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Striedali sa v intervaloch

Neúnosná doprava v meste trápi Šaľanov už roky. Na odpor proti kamionistom, ktorí im strpčujú život, zorganizovali už niekoľko protestných akcií.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu malo zmierniť spoplatnenie cesty 1/75, ktorá prechádza mestom. Podľa domácich je však rovnako zahataná kamiónmi ako pred zavedením mýta.

Autodopravcovia naďalej využívajú 1/75 cez Šaľu viac ako R1, pretože cesta 1. triedy je podľa nich o tretinu lacnejšia ako diaľnica a nie je spoplatnená od Sládkovičova po Lučenec, ale iba po Nové Zámky.

Aj sčítaním áut chceli Šaľania kompetentným ukázať nedokonalosť mýta a apelovať na alarmujúcu situáciu.

„Napríklad naša Kráľovská ulica je tak frekventovaná, že je problém na nej vystúpiť z auta, nehovoriac o tých popraskaných domoch,“ hovorí poslanec Peter Gomboš. Štvrtkovú akciu zorganizoval spolu s miestnymi aktivistami Róbertom Andrášim a Andrejom Csillagom.

Pri dvojhodinových službách sa vystriedalo 36 dobrovoľníkov. Autá na začiatku mosta zo šalianskej strany rátali okrem iných aj študenti a dôchodcovia. Jedna dvojica zaznamenávala autá vychádzajúce z centra mesta, druhá dvojica z opačného smeru.

SkryťVypnúť reklamu

„Od polnoci do ôsmej rána prešlo cez most 5489 áut, z toho bolo 515 kamiónov,“ vraví Gomboš. Šaľou prešlo podľa zistení dobrovoľníkov za 24 hodín celkovo 24 883 motorových vozidiel. Nákladná doprava dosiahla číslo 4760, z toho bolo 1825 kamiónov.

Doprava kolabovala

Aktivisti chcú čísla spolu s ostatnými faktami o nepriaznivej dopravnej situácii posunúť okrem iného aj na Ministerstvo dopravy a na Slovenskú správu ciest. Tá prostredníctvom Regionálnej správy a údržby ciest Nitra so strediskom Šaľa dokončila opravu jediného mosta v Šali - cesta 1. triedy spája Bratislavu a Nové Zámky.

Práce na lokálnej rekonštrukcii, ktoré boli naplánované iba na pár dní, museli byť prerušené pre nepriaznivé počasie.

Hoci boli miesta podľa hovorkyne SSC Zuzany Hromcovej vyfrézované tak, aby sa pri zníženej rýchlosti dalo cez ne vozidlami prechádzať, prax bola iná. Ukázalo sa, že niekoľko centimetrov hlboké jamy spomalili autá natoľko, že sa vytvárali kilometrové kolóny a doprava kolabovala.

SkryťVypnúť reklamu

Šaľania označovali situáciu za katastrofálnu, poukazovali na to, že Šaľa potrebuje ďalší most. Kládli si otázku, prečo sa výtlky neopravovali cez víkend alebo po pracovnej dobe. „V noci práce neprebiehali z dôvodu chladnutia asfaltu,“ argumentovala Hromcová.

Pozemky vysporiadajú

Dopravnú situáciu v meste by vyriešil jedine obchvat. S jeho výstavbou by sa podľa Gabriely Jarošovej z ministerstva dopravy mohlo začať v roku 2015. Rezort ubezpečuje, že na príprave výstavby obchvatu Šale sa intenzívne pracuje.

„V súčasnosti už máme vypracovanú dokumentáciu pre stavebné povolenie a do konca tohto roka by sme mali mať znalecké posudky potrebné pre majetkovoprávne vysporiadanie. K tomu by malo dôjsť v budúcom roku a následne bude možné pristúpiť k ďalším krokom, ktoré povedú k vydaniu stavebného povolenia a začatiu súťaže na zhotoviteľa,“ vysvetlila vedúca oddelenia pre vzťahy s verejnosťou.

Obchvat Šale má byť zahrnutý medzi prioritnými projektmi v strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry do roku 2020. Financovanie takmer 12 kilometrov dlhého úseku je plánované z eurofondov, z prostriedkov tretieho programovacieho obdobia Únie v rokoch 2015-2020.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  8. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 14 631
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 282
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 915
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 132
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 090
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 759
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 264
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 167
  1. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  2. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  3. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  4. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  5. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 105. /
  7. Martin Turčan: Manifest občianskej bezmocnosti
  8. Tomáš Karľa: Mikael Stanne: Príbeh hlasu Dark Tranquillity
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 597
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 37 031
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 326
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 709
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 460
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 207
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 910
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 483
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Tréner Nitry Andrej Kmeč (vpredu) po postupe do finále netajil nespokojnosť s Milošom Bubelom (vľavo), ktorý oslabil tím trestom do konca zápasu a Žiline vnukol päťminútovú presilovku.

Tréner Nitry odpovedal na sedemnásť otázok.


Samuel Buček si najlepší výkon v sezóne nechal na siedmy zápas semifinále. Dal gól, na dva nahral, skvele bránil, tučne sa podpísal pod víťazstvo 7:4.

Medzinárodný výkon Bučeka prihral Nitre finále.


Svah sa zosunul v apríli 2024.

Práce sa začnú o niekoľko dní.


Profesor Alexander Ruttkay.

Jeho život bol spojený s Nitrou.


Matej Ruttkay a 1 ďalší 1
  1. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  2. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  3. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  4. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  5. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 105. /
  7. Martin Turčan: Manifest občianskej bezmocnosti
  8. Tomáš Karľa: Mikael Stanne: Príbeh hlasu Dark Tranquillity
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 597
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 37 031
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 326
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 709
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 460
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 207
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 910
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 483
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu