HORNÉ SALIBY. Niektoré tradičné výrobky z juhozápadu budú mať svoju vlastnú re-gionálnu značku. Bude slúžiť na propagáciu nielen samotného výrobcu produktov alebo poskytovateľa služby, ale aj celého regiónu.
O jej definitívnom názve a logu rozhodnú samotní podnikatelia koncom mesiaca.
Získajú výhody
Zavedenie regionálneho značenia výrobkov a služieb je jednou z aktivít projektu Via Bohemica. Má nadnárodný charakter, pretože partnerom projektu je okrem Miestnej akčnej skupiny (MAS) Stará Čierna voda a MAS Dudváh aj MAS Moravský kras z Českej republiky.
„Česká cesta takzvaná Via Bohemica bola významná starobylá obchodná cesta, spájajúca Prahu s Budínom, prechádzajúca územím projektových partnerov. Via Bohemica vznikla ako obchodná cesta v 14. storočí na podporu ekonomiky a rozvoja, a preto je cieľom projektu pokračovať v cezhraničnej spolupráci a vo výmene skúseností, hospodárskom rozvoji a vzájomnej propagácii území aj prostredníctvom regio-nálnej značky,“ povedal manažér projektu Ladislav Kovács.
Regionálna značka je určená predovšetkým pre remeselné alebo umelecké výrobky, potraviny a poľnohospodárske alebo prírodné produkty, ale aj pre ubytovacie, stravovacie a iné tradičné služby a podujatia.
Výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú vďaka nej rôzne výhody - jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti spolupráce.
Podľa Kovácsa o značku už prejavili záujem napríklad pekári, cukrári, pestovatelia ovocia a zeleniny či výrobcovia textilných výrobkov. Certifikačnú komisiu, ktorá bude posudzovať žiadosti na výrobky a služby, vytvoria koncom mesiaca. Kritériá, ktorými sa bude riadiť, sa ešte spracovávajú.
„Značku bude podnikateľom dávať na základe zmluvy MAS SČV, ktorá bude jej vlastníkom. Registrácia prebehne za 6 mesiacov, na značku bude platiť 10 rokov,“ upresnil manažér.
Jednoduché logo
Zámerom regionálneho značenia je podľa Kovácsa okrem iného aj podpora miestnej ekonomiky. „Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, ktoré sú pre región charakteristické a majú v ňom svoju tradíciu.“
Logo značky by malo byť preto jednoduché, ľahko zapamätateľné, aby vystihovalo a znázorňovalo prednosti regiónu. „Pre turistov a návštevníkov by malo vyjadrovať to, že daný produkt alebo služba je naozaj z konkrétneho regiónu a podporuje ľudí v regióne. Tiež garantuje kvalitu výrobku a služby,“ povedal manažér.
Na logo existuje už niekoľko pracovných návrhov, definitívne sa však o ňom rozhodne koncom mesiaca na ďalšom stretnutí s podnikateľmi.