Výrobky a služby na juhozápade budú mať vlastnú značku

O značku už prejavili záujem napríklad pekári aj cukrári.

(Zdroj: FOTO: (EB))

HORNÉ SALIBY. Niektoré tradičné výrobky z juhozápadu budú mať svoju vlastnú re-gionálnu značku. Bude slúžiť na propagáciu nielen samotného výrobcu produktov alebo poskytovateľa služby, ale aj celého regiónu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O jej definitívnom názve a logu rozhodnú samotní podnikatelia koncom mesiaca.

Získajú výhody

Zavedenie regionálneho značenia výrobkov a služieb je jednou z aktivít projektu Via Bohemica. Má nadnárodný charakter, pretože partnerom projektu je okrem Miestnej akčnej skupiny (MAS) Stará Čierna voda a MAS Dudváh aj MAS Moravský kras z Českej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

„Česká cesta takzvaná Via Bohemica bola významná starobylá obchodná cesta, spájajúca Prahu s Budínom, prechádzajúca územím projektových partnerov. Via Bohemica vznikla ako obchodná cesta v 14. storočí na podporu ekonomiky a rozvoja, a preto je cieľom projektu pokračovať v cezhraničnej spolupráci a vo výmene skúseností, hospodárskom rozvoji a vzájomnej propagácii území aj prostredníctvom regio-nálnej značky,“ povedal manažér projektu Ladislav Kovács.

Regionálna značka je určená predovšetkým pre remeselné alebo umelecké výrobky, potraviny a poľnohospodárske alebo prírodné produkty, ale aj pre ubytovacie, stravovacie a iné tradičné služby a podujatia.

Výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú vďaka nej rôzne výhody - jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti spolupráce.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Kovácsa o značku už prejavili záujem napríklad pekári, cukrári, pestovatelia ovocia a zeleniny či výrobcovia textilných výrobkov. Certifikačnú komisiu, ktorá bude posudzovať žiadosti na výrobky a služby, vytvoria koncom mesiaca. Kritériá, ktorými sa bude riadiť, sa ešte spracovávajú.

„Značku bude podnikateľom dávať na základe zmluvy MAS SČV, ktorá bude jej vlastníkom. Registrácia prebehne za 6 mesiacov, na značku bude platiť 10 rokov,“ upresnil manažér.

Jednoduché logo

Zámerom regionálneho značenia je podľa Kovácsa okrem iného aj podpora miestnej ekonomiky. „Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, ktoré sú pre región charakteristické a majú v ňom svoju tradíciu.“

SkryťVypnúť reklamu

Logo značky by malo byť preto jednoduché, ľahko zapamätateľné, aby vystihovalo a znázorňovalo prednosti regiónu. „Pre turistov a návštevníkov by malo vyjadrovať to, že daný produkt alebo služba je naozaj z konkrétneho regiónu a podporuje ľudí v regióne. Tiež garantuje kvalitu výrobku a služby,“ povedal manažér.

Na logo existuje už niekoľko pracovných návrhov, definitívne sa však o ňom rozhodne koncom mesiaca na ďalšom stretnutí s podnikateľmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 281
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 803
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 252
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 674
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 439
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 594
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 520
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 908
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 461
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 393
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 002
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 615
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 958
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 908
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 461
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 393
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 002
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 615
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 958
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu