Pondelok, 24. september, 2018 | Meniny má Ľuboš, Ľubor

Výrobky a služby na juhozápade budú mať vlastnú značku

O značku už prejavili záujem napríklad pekári aj cukrári.

(Zdroj: FOTO: (EB))

HORNÉ SALIBY. Niektoré tradičné výrobky z juhozápadu budú mať svoju vlastnú re-gionálnu značku. Bude slúžiť na propagáciu nielen samotného výrobcu produktov alebo poskytovateľa služby, ale aj celého regiónu.

O jej definitívnom názve a logu rozhodnú samotní podnikatelia koncom mesiaca.

Získajú výhody

Zavedenie regionálneho značenia výrobkov a služieb je jednou z aktivít projektu Via Bohemica. Má nadnárodný charakter, pretože partnerom projektu je okrem Miestnej akčnej skupiny (MAS) Stará Čierna voda a MAS Dudváh aj MAS Moravský kras z Českej republiky.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Česká cesta takzvaná Via Bohemica bola významná starobylá obchodná cesta, spájajúca Prahu s Budínom, prechádzajúca územím projektových partnerov. Via Bohemica vznikla ako obchodná cesta v 14. storočí na podporu ekonomiky a rozvoja, a preto je cieľom projektu pokračovať v cezhraničnej spolupráci a vo výmene skúseností, hospodárskom rozvoji a vzájomnej propagácii území aj prostredníctvom regio-nálnej značky,“ povedal manažér projektu Ladislav Kovács.

Regionálna značka je určená predovšetkým pre remeselné alebo umelecké výrobky, potraviny a poľnohospodárske alebo prírodné produkty, ale aj pre ubytovacie, stravovacie a iné tradičné služby a podujatia.

Výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú vďaka nej rôzne výhody - jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti spolupráce.

Podľa Kovácsa o značku už prejavili záujem napríklad pekári, cukrári, pestovatelia ovocia a zeleniny či výrobcovia textilných výrobkov. Certifikačnú komisiu, ktorá bude posudzovať žiadosti na výrobky a služby, vytvoria koncom mesiaca. Kritériá, ktorými sa bude riadiť, sa ešte spracovávajú.

„Značku bude podnikateľom dávať na základe zmluvy MAS SČV, ktorá bude jej vlastníkom. Registrácia prebehne za 6 mesiacov, na značku bude platiť 10 rokov,“ upresnil manažér.

Jednoduché logo

Zámerom regionálneho značenia je podľa Kovácsa okrem iného aj podpora miestnej ekonomiky. „Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, ktoré sú pre región charakteristické a majú v ňom svoju tradíciu.“

Logo značky by malo byť preto jednoduché, ľahko zapamätateľné, aby vystihovalo a znázorňovalo prednosti regiónu. „Pre turistov a návštevníkov by malo vyjadrovať to, že daný produkt alebo služba je naozaj z konkrétneho regiónu a podporuje ľudí v regióne. Tiež garantuje kvalitu výrobku a služby,“ povedal manažér.

Na logo existuje už niekoľko pracovných návrhov, definitívne sa však o ňom rozhodne koncom mesiaca na ďalšom stretnutí s podnikateľmi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 772
  2. Najužitočnejšia appka 17 708
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 944
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 321
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 390
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 630
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 999
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 592
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 122

Hlavné správy z MY Nitra

Botanická záhrada SPU predstavuje živú fosíliu, vždyzelenú wolémiu

Výstava Farby a plody jesene potrvá do 16. októbra.

Mesto Zlaté Moravce vybuduje na jeseň nové parkovacie miesta

Mesto investuje do výstavby nových parkovacích miest vyše 43.000 eur.

AKTUALIZOVANÉ 19:14

Fotogaléria: Medzinárodný turnaj kadetov v Nitre

Mladí volejbalisti do 18 rokov zo šiestich klubov sa stretli na predsezónnom turnaji v športovej hale SPU.

Slováci postupujú na Európu, v zápase pravdy zdolali Rumunov!

Hra nervov, bitka o všetko. Zverenci Petra Gergelyho v „zápase pravdy“ s Rumunskom boli lepším mužstvom, víťazstvo 4:1 ide do sveta! Výber ZsFZ vyhral kvalifikačnú skupinu a postupuje do budúcoročné ME amatérov!

V nitrianskej fakultnej nemocnici vymenili ďalšieho riaditeľa

Martin Neštický je zatiaľ funkciou len poverený.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aké sú príbehy ľudí, ktorí stavali Oravskú priehradu

V stavbe storočia sú mozole a osudy stoviek ľudí.

Žilinský Bulvár: Kedysi vychýrená štvrť mesta, teraz len upadá

Žilinský Bulvár je vo veľmi zlom stave. Problémom sú najmä bezdomovci.

Pezinské vinobranie poznačila víchrica, pomáhali aj hasiči

Popadané stromy, zdemolované stánky či prevrátené smetiaky.

Vybrali SME

Už ste čítali?