Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Výrobky a služby na juhozápade budú mať vlastnú značku

O značku už prejavili záujem napríklad pekári aj cukrári.

(Zdroj: FOTO: (EB))

HORNÉ SALIBY. Niektoré tradičné výrobky z juhozápadu budú mať svoju vlastnú re-gionálnu značku. Bude slúžiť na propagáciu nielen samotného výrobcu produktov alebo poskytovateľa služby, ale aj celého regiónu.

O jej definitívnom názve a logu rozhodnú samotní podnikatelia koncom mesiaca.

Získajú výhody

Zavedenie regionálneho značenia výrobkov a služieb je jednou z aktivít projektu Via Bohemica. Má nadnárodný charakter, pretože partnerom projektu je okrem Miestnej akčnej skupiny (MAS) Stará Čierna voda a MAS Dudváh aj MAS Moravský kras z Českej republiky.

Skryť Vypnúť reklamu

„Česká cesta takzvaná Via Bohemica bola významná starobylá obchodná cesta, spájajúca Prahu s Budínom, prechádzajúca územím projektových partnerov. Via Bohemica vznikla ako obchodná cesta v 14. storočí na podporu ekonomiky a rozvoja, a preto je cieľom projektu pokračovať v cezhraničnej spolupráci a vo výmene skúseností, hospodárskom rozvoji a vzájomnej propagácii území aj prostredníctvom regio-nálnej značky,“ povedal manažér projektu Ladislav Kovács.

Regionálna značka je určená predovšetkým pre remeselné alebo umelecké výrobky, potraviny a poľnohospodárske alebo prírodné produkty, ale aj pre ubytovacie, stravovacie a iné tradičné služby a podujatia.

Výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú vďaka nej rôzne výhody - jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti spolupráce.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Kovácsa o značku už prejavili záujem napríklad pekári, cukrári, pestovatelia ovocia a zeleniny či výrobcovia textilných výrobkov. Certifikačnú komisiu, ktorá bude posudzovať žiadosti na výrobky a služby, vytvoria koncom mesiaca. Kritériá, ktorými sa bude riadiť, sa ešte spracovávajú.

„Značku bude podnikateľom dávať na základe zmluvy MAS SČV, ktorá bude jej vlastníkom. Registrácia prebehne za 6 mesiacov, na značku bude platiť 10 rokov,“ upresnil manažér.

Jednoduché logo

Zámerom regionálneho značenia je podľa Kovácsa okrem iného aj podpora miestnej ekonomiky. „Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, ktoré sú pre región charakteristické a majú v ňom svoju tradíciu.“

Skryť Vypnúť reklamu

Logo značky by malo byť preto jednoduché, ľahko zapamätateľné, aby vystihovalo a znázorňovalo prednosti regiónu. „Pre turistov a návštevníkov by malo vyjadrovať to, že daný produkt alebo služba je naozaj z konkrétneho regiónu a podporuje ľudí v regióne. Tiež garantuje kvalitu výrobku a služby,“ povedal manažér.

Na logo existuje už niekoľko pracovných návrhov, definitívne sa však o ňom rozhodne koncom mesiaca na ďalšom stretnutí s podnikateľmi.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 036
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 724
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 265
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 065
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 003
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 685
  7. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 340
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 238
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 217
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 076
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Výsledky skríningu.

Mesto pracuje na tom, aby bol v Nitre dostatočný počet mobilných odberných miest počas celého týždňa.

7 h
Ilustračné foto.

Na základe výsledkov pilotnej fázy rozhodne radnica o rozšírení zberu do ďalších častí mesta.

9 h
Ilustračné foto

Opisuje životné príbehy ľudí, ktorí boli väznení priamo v pracovnom a koncentračnom tábore v Seredi.

9 h
Ilustračné foto.

Čitatelia si vybrané tituly budú musieť vopred objednať cez internet alebo telefonicky.

9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

26. jan

Pokiaľ ste nezvestné deti videli, kontaktujte políciu.

15 h

Mnohí vodiči odbočujú na Nedožerskej ceste v Prievidzi doľava, smerom do mestskej časti Necpaly. Podľa dopravnej značky to však robiť nemôžu, čo si mnohí doteraz neuvedomovali.

20 h

Poradia sa od včera zmenili.

8 h

Už ste čítali?