Štvrtok, 13. december, 2018 | Meniny má Lucia

Výrobky a služby na juhozápade budú mať vlastnú značku

O značku už prejavili záujem napríklad pekári aj cukrári.

(Zdroj: FOTO: (EB))

HORNÉ SALIBY. Niektoré tradičné výrobky z juhozápadu budú mať svoju vlastnú re-gionálnu značku. Bude slúžiť na propagáciu nielen samotného výrobcu produktov alebo poskytovateľa služby, ale aj celého regiónu.

O jej definitívnom názve a logu rozhodnú samotní podnikatelia koncom mesiaca.

Získajú výhody

Zavedenie regionálneho značenia výrobkov a služieb je jednou z aktivít projektu Via Bohemica. Má nadnárodný charakter, pretože partnerom projektu je okrem Miestnej akčnej skupiny (MAS) Stará Čierna voda a MAS Dudváh aj MAS Moravský kras z Českej republiky.

„Česká cesta takzvaná Via Bohemica bola významná starobylá obchodná cesta, spájajúca Prahu s Budínom, prechádzajúca územím projektových partnerov. Via Bohemica vznikla ako obchodná cesta v 14. storočí na podporu ekonomiky a rozvoja, a preto je cieľom projektu pokračovať v cezhraničnej spolupráci a vo výmene skúseností, hospodárskom rozvoji a vzájomnej propagácii území aj prostredníctvom regio-nálnej značky,“ povedal manažér projektu Ladislav Kovács.

Regionálna značka je určená predovšetkým pre remeselné alebo umelecké výrobky, potraviny a poľnohospodárske alebo prírodné produkty, ale aj pre ubytovacie, stravovacie a iné tradičné služby a podujatia.

Výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú vďaka nej rôzne výhody - jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti spolupráce.

Podľa Kovácsa o značku už prejavili záujem napríklad pekári, cukrári, pestovatelia ovocia a zeleniny či výrobcovia textilných výrobkov. Certifikačnú komisiu, ktorá bude posudzovať žiadosti na výrobky a služby, vytvoria koncom mesiaca. Kritériá, ktorými sa bude riadiť, sa ešte spracovávajú.

„Značku bude podnikateľom dávať na základe zmluvy MAS SČV, ktorá bude jej vlastníkom. Registrácia prebehne za 6 mesiacov, na značku bude platiť 10 rokov,“ upresnil manažér.

Jednoduché logo

Zámerom regionálneho značenia je podľa Kovácsa okrem iného aj podpora miestnej ekonomiky. „Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, ktoré sú pre región charakteristické a majú v ňom svoju tradíciu.“

Logo značky by malo byť preto jednoduché, ľahko zapamätateľné, aby vystihovalo a znázorňovalo prednosti regiónu. „Pre turistov a návštevníkov by malo vyjadrovať to, že daný produkt alebo služba je naozaj z konkrétneho regiónu a podporuje ľudí v regióne. Tiež garantuje kvalitu výrobku a služby,“ povedal manažér.

Na logo existuje už niekoľko pracovných návrhov, definitívne sa však o ňom rozhodne koncom mesiaca na ďalšom stretnutí s podnikateľmi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  2. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  5. Slovensko spieva koledy
  6. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  7. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  8. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 52 176
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 664
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 012
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 776
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 191
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 753
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 756
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 579
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 214
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 4 752

Hlavné správy z MY Nitra

Predvianočné obdobie spestrí koncert Dominiky Titkovej

Už v sobotu spolu s kapelou zahrá trochu netradičné piesne.

Sobášiť budú piati

Sobášnymi dňami ostávajú piatok a sobota.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Štvorročná Martinka podpálila dom, oheň pohltil aj výbavu pre ďalší prírastok

Sedemčlenná rodina sa tiesni v jednej izbe. Čakajú ju biedne sviatky.

Kuriózna nehoda pri Prievidzi. Cyklista zrazil chodca a z miesta nehody ušiel (+FOTO)

Policajti žiadajú verejnosť o pomoc pri pátraní po cyklistovi, ktorý zrazil 82-ročného chodca.

Najskôr žobrú po Martine, no domov odchádzajú na audine

​​​​​​​Zaujímavý záznam sa podarilo zachytiť mestským kamerám po tom, ako ľudia policajtom nahlásili podozrivých žobrákov v centre Martina.

Na internete predáva traktor aj iné veci podvodník

Muž na internete predáva traktor aj materiál na stavbu. Po zaplatení však od neho nič neuvidíte. Je to podvodník. Polícia žiada o spoluprácu.

Vybrali SME

Už ste čítali?