Regionálnu značku získala pekáreň aj organizátor festivalu

Produkty hodnotila certifikačná komisia. Niektoré nespĺňali kritérium „tradičnosti“.

(Zdroj: FOTO: (EB))

Produkty hodnotila certifikačná komisia. Niektoré nespĺňali kritérium „tradičnosti“.

VOZOKANY. Logo regionálnej značky bude môcť dva roky používať 19 podnikateľov, niektorí aj dvakrát.
Mlynské koleso s názvom MALODUNAJSKO-GALANTSKO budú mať zobrazené na poľnohospodárskych, pekárskych, včelárskych, potravinárskych či remeselníckych výrobkoch. Získali ho aj niektorí poskytovatelia ubytovania a stravovania a organizátori podujatí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konský jarmok, Dni Jurty

Žiadosť o pridelenie značky odovzdalo podľa manažéra projektu Ladislava Kovácsa 21 podnikateľov. Hodnotila ich certifikačná komisia, ktorá prihliadala najmä na splnenie kritérií.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe bodového hodnotenia neschválila dve žiadosti, v ktorých nedoložili povinné prílohy a nespĺňali minimálne bodovacie kritériá. V prípade niektorých žiadostí neboli schválené všetky navrhnuté produkty, keďže nespĺňali kritérium „tradičnosti“ regionálnej značky.


„Komisia udelila celkovo 24 certifikátov pre 19 subjektov, nakoľko sa museli niektoré výrobky v žiadostiach hodnotiť samostatne kvôli zaradeniu do tried podľa Niceského triednika, a tak im bol aj zvlášť udelený certifikát,“ hovorí Lajos Kovács.


Jedným z nich je aj zakladateľ dolnosalibského kultúrneho festivalu Dni jurty László Francisti. Značku získal nielen na festival, ktorého ročník bude v júni jubilejný, desiaty, ale aj na firmu, ktorá sa zaoberá výrobou pracovných odevov.

SkryťVypnúť reklamu


Z organizátorov podujatí bola značka udelená okrem neho aj občianskemu združeniu Hornosalibských koniarov na Konský jarmok.


Mlynské koleso použije na svojich pekárenských produktoch aj Renáta Tokovicsová z Mostovej. Pekáreň v dedine funguje pod jej vedením už 12 rokov.
„Očakávame od toho zvýšenie predajnosti výrobkov. Chceli by sme sa dostať do povedomia ľudí, ktorí nás ešte nepoznajú,“ vraví.

Starobylá obchodná cesta


Výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú podľa Kovácsa vďaka značke rôzne výhody - nové kontakty a možnosti spolupráce, jednotnú propagáciu. Tú zabezpečia Miestne akčné skupiny Stará Čierna voda a Dudváh v rámci projektu, ktorý bude zameraný na PR a marketing. Výrobky budú prezentované na rôznych festivaloch, veľtrhoch, vytvoria sa pre ne dvojjazyčné certifikované katalógy. Do budúcna je plánované aj vytvorenie elektronického obchodu.

SkryťVypnúť reklamu


Regionálna značka má slúžiť na propagáciu nielen samotného výrobcu produktov alebo poskytovateľa služby, ale aj celého regiónu.


Zavedenie regionálneho značenia výrobkov a služieb je jednou z aktivít projektu Via Bohemica. Má nadnárodný charakter, pretože partnerom projektu je okrem slovenských MAS aj MAS Moravský kras z Čiech.
Na Slovensku je vytvorených zatiaľ ďalších 5 regionálnych značiek: regionálny produkt HONT, KARSTICUM, PONITRIE, PODPOĽANIE a znak kvality REGIO DANUBIANA, ktorá má odlišnú grafiku a nie je aktívna.


„Víťazné logo našej značky je štylizované do tvaru mlynského kolesa a symbolizuje poľnohospodársky ráz, kde pestovanie obilia a mlynárske remeslo na miestnych vodných tokoch boli úzko späté a v území mali svoju tradíciu. Nesie názov „regionálny produkt MALODUNAJSKO-GALANTSKO“," vysvetlil Kovács.


O regionálnu značku sa môžu uchádzať aj ďalší podnikatelia, výzva bude vypísaná do konca roka. Noví záujemcovia však už budú musieť zaplatiť registračný poplatok.

FOTO: ARCHÍV LK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 119
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 792
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 923
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 223
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 057
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 048
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 030
  1. Tomas Hlavaty: Slovensko. Krajina budúcnosti.
  2. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  3. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  4. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  5. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  8. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 795
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 891
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 619
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 183
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 679
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 655
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 162
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 947
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomas Hlavaty: Slovensko. Krajina budúcnosti.
  2. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  3. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  4. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  5. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  8. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 795
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 891
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 619
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 183
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 679
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 655
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 162
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 947
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu