Mesto uvažuje nad minibusmi

Šaľania považujú za najväčší nedostatok MHD frekvenciu spojov, absenciu nočných spojov a nenadväznosť na vlakovú dopravu.

(Zdroj: FOTO: (LAZ))

Šaľania považujú za najväčší nedostatok frekvenciu spojov, absenciu nočných spojov a nenadväznosť na vlakovú dopravu.

ŠAĽA. Mesto uvažuje nad prevádzkovaním minibusov. Záujem o ne prejavili aj Šaľania v anonymnom dotazníku, ktorý bol zameraný na zistenie spokojnosti so službami, využívanie zliav a možností zlepšenia mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Blízkosť zastávky

Dotazník s 12 otázkami vyplnilo 287 ľudí, najväčšiu skupinu tvorili respondenti od 14 do 24 rokov s trvalým alebo prechodným bydliskom v mestskej časti Veča.

SkryťVypnúť reklamu


Mestskú hromadnú dopravu využíva denne, respektíve takmer denne 26 percent opýtaných, pravidelne 30 percent. So službami MHD je čiastočne spokojných 43 percent, úplne spokojní boli len v 2 percentách. Úplne nespokojných bolo 18 percent respondentov. Ceny lístkov považuje väčšina za primerané, za vysoké ich označilo 29 percent, za nízke 3 percentá. Čipovú kartu využíva iba 70 z 287 opýtaných.


Za najväčšie plusy MHD v Šali považujú blízkosť zastávky, naopak, najväčším nedostatkom je podľa nich frekvencia spojov, absencia nočných spojov a nenadväznosť na vlakovú dopravu.
Pre zatraktívnenie MHD v meste je podľa nich potrebné okrem iného zvýšiť počet spojov, zlepšiť stav zastávok a udržať ceny lístkov.

Posilnili spoje

Z dotazníka, ktorý v spolupráci s mestom vypracoval aktivista Peter Plenta, vyplynulo, že obyvatelia by uprednostnili spoje, ktoré by ich vedeli prepraviť každých 15-20 minút.

SkryťVypnúť reklamu


Službu v týchto intervaloch počas pracovných dní a raz za hodinu počas víkendov a sviatkov by vedelo mesto zabezpečiť prostredníctvom minibusov. Tie by sčasti nahradili dva klasické autobusy, ktoré v súčasnosti prevádzkuje SAD Nové Zámky. Mesto na ich stratu ročne dopláca okolo 70-tisíc eur.


„Veľké autobusy sú v niektorých časoch zbytočné, preto by ich v tom období mohli vykrývať minibusy. Spoje by sme posilnili o väčší autobus iba ráno od 7 do 8 a popoludní od druhej do štvrtej hodiny, lebo minibusy by kapacitne nestíhali. Vysoké náklady nám ale vznikajú tým, že by sme museli nakúpiť minimálne 2-3 minibusy, čo pri našich požiadavkách vychádza na okolo 100-tisíc eur za jeden nový,“ povedal Miroslav Políček z referátu dopravy.


Nový cestný zákon


Mestskú hromadnú dopravu využilo vlani 195 637 ľudí, z toho 1,8 percenta tvorili dôchodcovia do 70 rokov. V januári tohto roka sa počet cestujúcich oproti januáru 2013 zvýšil o 5-tisíc. Za nárastom stoja už nefungujúce modro-biele minibusy „Stopni ma“, ktoré prevádzkovala súkromná spoločnosť. Po dvoch rokoch podnikania skončila pre zmeny v zákone o cestnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu


„Ľuďom vyhovovalo prísť na zastávku bez toho, aby si predtým pozreli spoj, pretože každých 20 minút prišiel minibus, ktorý ich za 50 centov vzal a zastal tam, kde chceli. My by sme si toto nemohli dovoliť, pretože ak by sa niečo stalo, neboli by sme krytí cez poisťovňu, museli by sme stáť na vyhradených miestach. V každom prípade by sa stala doprava pre ľudí pružnejšia, v súčasnosti však stále prebiehajú rokovania s viacerými prevádzkovateľmi,“ povedal Políček.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 005
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 914
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 114
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 830
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 117
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 719
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 483
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 311
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 157
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 993
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 564
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 311
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 157
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 993
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 564
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu