Okresný úrad skúša nový platobný systém, má eliminovať riziko podvodov

Nitra je zatiaľ jediným krajský mestom, ktoré má špecializovanú miestnu štátnu správu na jednej adrese.

Klientske centrum na nitrianskom okresnom úrade.Klientske centrum na nitrianskom okresnom úrade. (Zdroj: ilustračné - TOMÁŠ HOLÚBEK)

Nitra je zatiaľ jediným krajský mestom, ktoré má špecializovanú miestnu štátnu správu na jednej adrese.

NITRA. Okresný úrad v Nitre testuje ako prvý na Slovensku elektronický platobný systém E-kolok. Je tak znovu prvým z úradov v rámci štátnej správy, ktorý novinku odskúša. Systém by sa následne mal zaviesť aj na ďalšie okresné úrady po celom Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nitriansky okresný úrad si už raz pozíciu testovacieho pracoviska odskákal. Bolo to vlani na jeseň, keď ako úplne prvý spustil klientske centrum. Urobil tak v rámci reformy ESO, ktorá má priniesť efektívnejšiu a spoľahlivú štátnu správu.

SkryťVypnúť reklamu

Blúdenie po budove skončilo

Klientske centrum ako vôbec prvé na Slovensku v rámci reformy otvorili v Nitre vlani na jeseň. Ide o pracovisko, na ktorom sú k dispozícii všetky služby miestnej štátnej správy pod jednou strechou.

Hneď na prvom podlaží pri vstupe do budovy úradu na Štefánikovej ulici v Nitre tak bez zbytočného hľadania príslušných kancelárií vybavíme množstvo úradných vecí – od overovania podpisov, cez matriku či živnosti až po agendy cestnej dopravy, pozemných komunikácií, životného prostredia, lesného a pozemkového úradu. Fungujú tu aj všetky služby katastra.

„Reakcie občanov na klientske centrum sú pozitívne. V centre mesta si vybavia svoje požiadavky na štátnu správu omnoho rýchlejšie a jednoduchšie ako predtým,“ hovorí prednosta okresného úradu Martin Nemky.

SkryťVypnúť reklamu

Nitrianske klientske centrum slúži okrem občanov aj úradníkom, konkrétne tým z ostatných klientskych centier po celom Slovensku. Využívajú ho ako metodicko-školiace stredisko.

Úradníci neprídu do kontaktu s hotovosťou

V súčasnosti je klientske centrum na nitrianskom okresnom úrade prvým miestom štátnej správy, na ktorom sa uvádza do prevádzky projekt s názvom E-kolok.

Obsluha platobného zariadenia - kiosku je jednoduchá. Občan si zvolí preddefinovanú agendu, na ktorú potrebuje kolok. Automat ho informuje o sume, ktorú je potrebné zaplatiť. Stroj mu po vhodení peňazí vydá doklad o zaplatení, ktorý potom odovzdá príslušnému úradníkovi.

„Základným princípom nového systému E-kolok je oddelenie platby za úkon od úkonu samotného, úradník teda neprichádza do styku s hotovosťou. Zvyšuje sa tiež komfort pre občanov, pretože platia priamo na mieste a môžu využívať bezhotovostné platobné kanály. Zároveň s tým stúpa aj bezpečnosť a transparentnosť, pretože takýmto spôsobom platenia sa eliminujú riziká podvodov,“ vysvetľuje prednosta Nemky.

SkryťVypnúť reklamu

Systém tiež vďaka online evidencii poplatkov a prehľade o poskytnutých službách prináša centralizáciu a väčšiu kontrolu.

Klientske centrum

Funguje na Okresnom úrade v Nitre každý pracovný deň od ôsmej. V pondelok, utorok a štvrtok ho zatvárajú o tretej, v stredu o piatej a v piatok o druhej. Centrum má 24 pracovísk, služby tu poskytuje 35 zamestnancov z jednotlivých odborov. Sú nimi tieto odbory: organizačný odbor, odbor všeobecnej vnútornej správy, živnostenské podnikanie, krízové riadenie, majetkovoprávny odbor, odbor školstva, výstavby a bytovej politiky, starostlivosť o životné prostredie, pozemkový a lesný odbor, odbor opravných prostriedkov, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, katastrálny odbor a pracovisko okresného dopravného inšpektorátu.

Tomáš Holúbek

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 155
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 135
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 934
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 008
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 697
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 070
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 018
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Zlaté Moravce a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Vodné prvky v parku.

Žabia fontána a výletná kaviareň boli v parku od jeho vzniku.


1
Obranca Marko Stacha si v tejto sezóne zahral za slovenskú reprezentáciu, ale neskôr chýbal pre zranenie takmer 2,5 mesiaca.

Obranca Nitry sa nenechal vtiahnuť k záverečnej bitke.


Libor Kašík za potlesku celej šatne navŕtal ďalší víťazný puk, Nitre vychytal víťazstvo 6:2 a vedenie v sérii 3:1. Po zápase v Žiline hovoril aj o svojej budúcnosti.

Navrátilec do brány 39 zákrokmi vychytal mečbal.


1
Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu